Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

“Yatırımlarımız devam edecek”

Kısaca BTM´nin faaliyetlerinden bahsedebilir misiniz?

Cem Baki Sinal: BTM Türkiye’de ve yirmiden fazla ülkede yalıtım bilincinin geliştirilmesinde otuz beş yıldır öncü olan ve bu konuda çalışmalarını sürdüren, 150´den fazla ürün çeşidi olan bir firmadır.

Ürünlerimiz İzmir’de bulunan beş ve Kazakistan bulunan fabrikalarımızda üretilmektedir. En çok bilinen bitümlü örtülerimizin dışında, bitümlü sıvı membranlarımız ve astarlarımız, PVC örtülerimiz, xps levhalarımız, lamine ve düz shingle çatı kaplama malzemelerimiz ve ondüle çatı kaplama levhalarımız başlıca ürün guruplarımızdır. BTM sadece bu ürünlerin üretilmesi değil, birçoğunun kalite standartlarının belirlenmesinde öncü rol oynamıştır. Bitümlü örtülerimizi ve sürme esaslı sıvı membranlarımızı ürettiğimiz tesislerimiz sadece ülkemizin değil, Avrupa’nın da sayılı tesisleri arasındadır.

Shingle tesislerimiz ülkemizde yegane okside bitümlü shingle üretebilen yatırımlardır.

Ar-Ge ve kalite kontrol laboratuvarlarımızda bitüm ve xps başta olmak üzere ürettiğimiz ürünlerin tüm testlerini yapabilmekteyiz. Birçok konuda akredite olan laboratuvarlarımız ülkemizin saygın kuruluşlarına da hizmet vermektedir.

Türkiye´deki yalıtım bilinci sizce ne düzeyde, nasıl değerlendiriyorsunuz?

Ülkemizde yalıtım bilinci son on yılda çok hızlı artmıştır. Bu bilincin artmasında birçok saygın firmanın yanında İZODER’in katkısı da çok önemlidir. Dünya’da hızla değişen iklim koşulları ve enerjinin pahalılaşması ısı yalıtımını “olsa da olurdan “ “muhakkak” yapılması gereken yatırımlar listesinin en üstüne taşımıştır. Ülkemizdeki mevcut binaların %90’ının yalıtımsız olduğunu düşünürsek yapılacak işlerin ne kadar çok olacağını tahmin edebilirsiniz.

BTM otuz beş yıldır sürdürdüğü su yalıtımı konusundaki öncü çalışmalarını, ısı yalıtımında da BTM Plus paketi ile güçlendirmeye karar vermiştir. Isı yalıtım paketinin en önemli bileşenlerinden olan xps’i yıllardır üreten şirketimiz paketin diğer bileşenlerini piyasadaki kaliteli ürünlerle birleştirerek oluşturduğu BTM Plus ile özellikle yenileme pazarını hedeflemektedir.

BTM´nin ürün çeşitliliğinden bahseder misiniz?

Ürün çeşitliliğimizin fazla olması satış konusunda şirketimize ve müşterilerimize avantajlar sağlamaktadır. Temelden çatıya kadar inşaatın tüm aşamalarında hizmet verebildiğimiz, birbirini tamamlayan ürünlerimizin, kullanıcılara da kolaylık sağladığını düşünmekteyiz. Ayrıca ürünlerimizin yanında sağladığımız mühendislik, Ar-Ge, servis ve eğitim hizmetlerimizle de kullanıcılarımıza avantajlar sağlamaktayız.

BTM´nin Ar-Ge´yi önemsediğinden söz ediyorsunuz. Ar-Ge ekibinizin çalışmalarından, hedeflerinden ve firmanıza sağladığı faydalardan bahseder misiniz?

Ar-Ge kuruluşumuzdan itibaren, şirket sahiplerinin en önemli önceliklerinden biri olmuştur. Ürettiğimiz ürünlerin % 70’i kendi laboratuvarlarımızda tasarlanmış ve üretilmiştir. Bu şirketimize kalite üstünlüğünün yanında fiyat avantajı da sağlamaktadır. Değişkenlik göstermesine rağmen ciromuzun %1 ila %1,2 sini Ar-Ge çalışmalarına ayırmaktayız. Bu bir Türk firması için önemli bir orandır. Ar-Ge başlangıç aşamasında oldukça pahalı bir yatırım olmakla birlikte firmalara önemli miktarlarda katma değer sağlayan bir bölümdür. Sadece ekipmana yapılan yatırımlar değil personele yapılan yatırımın da önemli olduğu bu bölüm BTM’nin ana stratejilerinden biridir.

Yalıtım sektöründeki rekabet hakkında ne düşünüyorsunuz? Sizce haksız rekabet söz konusu mu?

Tüm sektörlerde olduğu gibi sektörümüzde de haksız rekabet vardır. Hatta diyebilirim ki haksız rekabetin acımasızcasına sürdüğü sektörlerin başında gelmekteyiz. Yıllar içerisinde düzelme olmakla birlikte hem saygın üreticilere hem de ülke ekonomisine çok büyük zararlar veren bu olumsuzluğun giderilmesi için şirket olarak çok büyük çabalar harcamaktayız. Kriz dönemlerinde daha da artan haksız rekabetin giderilmesinde şirketlerin yanında İZODER ve İMSAD gibi kuruluşlara da çok büyük görevler düşmektedir.

Sektörün ve BTM´nin geleceği hakkında öngörüleriniz nelerdir?

İnsanlığın temel ihtiyaçlarının bir tanesi olan barınmanın tüm bileşenlerini sağlayan sektörümüz, inişli çıkışlı görüntüsüne rağmen önemini her zaman sürdürecektir. Su, ısı ve ses yalıtımının lüks değil, ihtiyaç ve tasarruf olduğu bilincinin artmasıyla birlikte krizlere de daha dayanıklı hale gelecek sektörümüz hem kazanacak hem de ülke ekonomimize katkılar sağlayacaktır.

Biz BTM olarak, otuz beş yıldır en iyi bildiğimiz işe, yalıtıma, sürekli yatırımlar yaptık. Tabii ki kriz dönemlerin de azalan bu yatırımlar durmadan devam edecektir. Bu kriz döneminde bile shingle ve oluklu çatı kaplamaları konusunda yatırımlarımız sürmektedir.