Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Sofya Metro Genişletme Projesi II. Hat Lot 1

Sofya Metrosu Uzatma Faz-1 projesi Avrupa Birliği Fonları ile desteklenen Sofya´nın en önemli alt yapı projesi. Doğuş İnşaat tarafından üstlenilen projeye 1 Aralık 2008’de başlanıldı. 45 ayda tamamlanması planlanan proje Ağustos 2012´de Metropolitan´a teslim edilerek işletmeye açılacak.

Proje Doğuş İnşaat´ın 2003-2006 yılları arasında Karnobat-Burgaz Otoyolu projesinden sonra Avrupa Birliği Fonları tarafından desteklenen ikinci projesi. Proje ile Doğuş İnşaat mevcut metro hattının devamı niteliğinde olan Nadejda-Patriyarh Evimiy bağlantısını gerçekleştirecek. Projelendirme, tünel işleri, istasyon kaba inşaatı ve ince işleri, tüm elektromekanik ve ray işleri, test ve kullanıma verme, projedeki tüm iş kalemleri… Tüm bunların tek yüklenicisi olan Doğuş İnşaat proje için yaklaşık olarak 25 milyon avroluk bir makine parkı rezerve etti.

3,8 km uzunluğu olan projede TBM (EPB) ile açılacak olan tünel 9.37 m çapında olacak ve iki metro hattı tek tünelde geçilecek. 2010 Ocak ayında Sofya’ya getirilecek olan TBM günde ortalama 9 m tünel açacak ve 1080 m3 hafriyat çıkartılacak. İstasyon araları TBM makinesi ile kazılarak segment montajı ve dışlarının enjeksiyonla geçirimsiz hale getirilmesi suretiyle tüp imalatı gerçekleştirilecek. Önümüzdeki 12 ay içerisinde istasyonların da kaba inşaatı tamamlanacak ve TBM makinesi istasyon içinden geçişe hazır hale getirilecek.

İstasyonların yaklaşık 20 m yer altında bulunacağı proje kapsamında 4 istasyon (MC5, MC6, MC7 ve MC8), 3 şaft, 5 havalandırma bacası, bulunuyor. Başlangıç ve bitiş şaftı ile MC7 istasyonu aç kapa şeklinde, çerçevesi kazıklı ve ankrajlı açık kazı yapılarak imal edilecek; MC5 ve MC6 istasyonları ise çerçeveleri ve kolonları baret kazıkla yapılacak perdelerle imal edilerek üstten aşağıya doğru inşa edilecek. Yaklaşık 170 bin m3 beton, 16 bin ton demir, 235 bin m3 kazı işinin yapılacağı projede 23.700 m2 baret kazıkla beraber 786 m 80’lik çapta kazık ve 4120 m 100’lük çapta kazık yapılacaktır. 3142 metrelik tünel için 15.130 adet 32 cm kalınlığında ve 1,5 metrelik segmentler üretilecek, montajı yapılacak ve enjeksiyon işlemleri tamamlanacak.