Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Gelişmiş ülkelerde hazır beton kullanılıyor

Dünya nüfusu arttıkça, insanların barınma, sağlık, eğitim, enerji, ulaşım ve kentsel altyapı gereksinimleri de artış göstermektedir. Tüm bu gereksinimlerin karşılanması için konut, iş yeri, okul, hastane, baraj, otoyol, demir yolu, yer altı yapıları, tramvay yolu, hava limanı gibi yapıların sürekli ve kaliteli olarak üretilmesi ve yenilenmesi gerekmektedir. Dünyada ve ülkemizde birçok mühendislik yapısında beton önemli bir yer tutmakta ve gelişmiş ülkelerdeki tüm betonarme inşaatlar hazır beton kullanılarak yapılmaktadır. Beton önceleri elle karılarak şantiyelerde üretilip kalıplara dökülüyordu. Hazır beton endüstrisinin hızlı gelişimi ve gereksinimlere süratle cevap vermesiyle daha sonra bu yöntem yerini hazır beton teknolojisine bıraktı. Günümüzde hazır beton, en son teknolojilerin kullanıldığı modern tesislerde üretiliyor; gökdelenlerin en üst katlarına pompalanabildiği gibi, sıkıştırılma ihtiyacı duymadan yerleştirilebiliyor. Dünyadaki ekonomik ve teknik daha modern ve kapasiteli havalimanları, daha yüksek binalar ve daha büyük barajlara olan gereksinim arttı. Bu tarz görkemli mühendislik yapıları üstün nitelikli, dayanımı ve dayanıklılığı yüksek betonların geliştirilmesi ve kullanılmasını zorunlu hale getirdi. Aynı şekilde, kara ulaşım araç ve olanaklarının olağanüstü boyutlarda gelişmesi, yolların, köprülerin, viyadük ve tünellerin yapımı için özel betonlara olan gereksinimi artırdı. Bu da hazır beton kullanılması suretiyle yeni çözümler üretilmesini zorunlu kıldı. Günümüzde bu ve benzeri nedenlerle hazır betonun, yüksek teknoloji ürünü bir mühendislik malzemesi olarak kullanımının giderek artmakta olduğu gözlenmektedir.

ADANA RAYLI TAŞIMA SİSTEMİ PROJESİ

Yükleniciliğini Alsim Alarko/ ABB/Bombordier Konsorsiyumu’nun üstlendiği, 3,4 km aç-kapa tünel, 5,3 km viyadük, 1,6 km istinatlı yarma, 0.96 km istinatlı dolguyu kapsayan “Adana Raylı Taşıma Sistemi” projesinde hazır betonlar Çimsa tarafından üretilerek teslim edilmiştir. Bu kapsamda 13.5 km uzunluğunda ve 13 istasyona sahip hatta beton dökümü gerçekleştirilmiştir.

ENERJİSA KANDİL GRUBU PROJELERİ

Sabancı-Verbund ortaklığı olan Enerjisa tarafından Kahramanmaraş’ta inşa edilecek 452 MW kurulu gücündeki üç hidroelektrik santralini kapsayan, Yüksel İnşaat’ın yüklenicisi olduğu ve “Enerjisa Kandil Grubu Projeleri” olarak adlandırılan projedeki tüm beton üretimi, nakliyesi ve pompalanması işlerini Çimsa yürütecektir. Proje Türkiye’nin enerji üretimi açısından en verimli yerlerinden biri olan Ceyhan nehri havzasında kurulacak olan Kandil, Sarıgüzel ve Hacınınoğlu hidroelektrik santrallerinin hidromekanik donanımı ile inşaat işlerini kapsamaktadır. Çimsa proje kapsamındaki ilk beton üretimini Aralık 2008’de gerçekleştirmiştir.

KILAVUZLU SULAMA PROJESİ

Kahramanmaraş ovasını sulama amaçlı, Kahramanmaraş şehir geçişinden sonra beton kaplamalı trapez kanalı ile Amik ovasına kadar hizmet edecek, GAP kapsamındaki Kılavuzlu I. Kısım sulama inşaatında, beton üretimi yine Çimsa tarafından üstlenilmiştir. Bu proje kapsamında menfezli geçişler ve sanat yapıları da bulunmaktadır.

BOZÜYÜK-MEKECE YOLU SANAT YAPILARI

Çimsa’nın beton üretimini üstlendiği 85,8 km uzunluğundaki Bozüyük-Bilecik-Mekece yolu, Marmara, Ege, İç Anadolu ve Akdeniz bölgelerini birbirine bağlamaktadır. Mön-Orhan Evin ortak girişimi tarafından yüklenilen 41,8 km uzunluğunda Bozüyük-Mekece yolu iyileştirme projesi 1. kısım inşaatı kapsamında 29 adet köprü, 23 adet alt geçit ve 156 adet kutu menfez bulunmaktadır. Limak tarafından yüklenilen 44 km uzunluğundaki Bozüyük-Mekece Yolu İyileştirme Projesi 2. Kısım inşaatı kapsamında gidiş ve geliş olmak üzere ikişer tüplü 2.454 m ve 818 m uzunluklarında iki adet tünel projelendirilmiştir. Yol inşaatı bittiğinde, 9 adet köprü, 10 adet alt geçit ve 121 adet kutu menfez de tamamlanmış olacaktır.

ANKARA-İSTANBUL HIZLI TREN PROJESİ (ESKİŞEHİR-İSTANBUL HATTI)

Çimsa’nın çözüm ortağı olduğu bir diğer önemli ulaştırma projesi hızlı tren demiryolu hattıdır. Bilindiği gibi Ankara-Eskişehir arası hızlı tren projesi geçtiğimiz günlerde tamamlanmış olup tren seferleri Ankara-Eskişehir arasında düzenli olarak yapılmaktadır. Bu çerçevede, İnönü-Köseköy arası 160 kilometrelik demiryolu projesinde 39 km uzunluğunda 40 tünel, 9 km uzunluğunda 16 viyadük inşa edilecektir. Otuz ayda bitirilmesi planlanan bu prestijli ve büyük ulaşım projesinde 194.000 ton donatı, 2.713.000 m3 beton kullanılacaktır. Projede İnönü- Osmaneli arasındaki yapılara ait beton ihtiyacı Çimsa tarafından karşılanmaktadır.

HEDEF 2,5 MİLYON M3 HAZIR BETON

Çimsa bugün 15 şehirde 41 tesis, 70 pompa, 265 transmikserle, 100 milyon ABD Doları ciro ve 2.5 milyon m3 hazır beton hedefiyle üretim yapmaktadır. Kalite hedefleri doğrultusunda yeni teknolojileri titizlikle takip eden Çimsa, kalitenin sürekli olarak geliştirilmesine ve iyileştirilmesine çalışmaktadır. Dünyada hazır beton endüstrisi geliştikçe, bu alanda örgütlenen ulusal ve uluslararası kuruluşların sayısı da artmış ve bu sayede ülkeler arasındaki işbirliği olanakları giderek gelişmiştir. 1967 yılında kurulan ERMCO (European Ready Mixed Concrete Organisation), Türkçe adıyla Avrupa Hazır Beton Birliği, Türkiye’nin de aralarında bulunduğu 22 tam üyesiyle hazır beton alanındaki en büyük uluslararası kuruluştur. Çimsa da, 1991 yılından bu yana ERMCO üyesi olan Türkiye Hazır Beton Birliği’nin bir üyesidir. Tamamı yerli sermaye yapısıyla Çimsa altyapı projelerine çözüm ortağı olarak imza atmaya devam edecektir.