Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Üçüncü köprü bilmecesi

Karayolları Genel Müdürlüğü, İstanbul Boğazı`na yapımı planlanan üçüncü köprünün güzergâhını altı alternatiften bire düşürdü: Tarabya – Beykoz.

Tarabya-Beykoz tercihinde trafik yoğunluğu dikkate alınırken, bölgedeki arazilerin büyük kısmının Hazine`nin elinde bulunması da etkili oldu. Son karar için Başbakan Recep Tayyip Erdoğan`ın onayı bekleniyor. Yeni köprünün Boğaziçi ve Fatih köprülerinden farklı olarak araçların yanı sıra trenlerin geçişine de imkân tanıyacak şekilde inşa edilmesi planlanıyor. Bunu gerçekleştirmek için iki alternatif üzerinde çalışılıyor. Birinci seçeneğe göre köprü iki katlı inşa edilecek. Katlardan birini lastik tekerlekli araçlar, diğerini trenler kullanacak. İkinci alternatif ise köprünün tek katlı yapılması, iki yanından araçların geçmesi, ortasında ise demiryolu bulunması. Ulaştırma Bakanlığı, daha çok ikinci seçenek üzerinde duruyor. Mevcut köprülerden kuzeye inşa edilecek köprünün daha çok Anadolu-Avrupa arasında transit geçişler için kullanılması amaçlanıyor. Böylece yük taşıyan kamyon ve TIR`lar İstanbul şehir trafiğine uğramadan geçiş yapacak.

Ayrıca yetkililer, İstanbul`da trafiğin Anadolu yakasında Beykoz`da, Avrupa yakasında ise Tarabya`da tıkandığına işaret ederek, yeni köprüyle bunun aşılacağını vurguluyor.

KARŞI ÇIKANLAR NE DİYOR?

Üçüncü köprünün yapımına karşı çıkan bazı sivil toplum kuruluşları da görüşlerini çeşitli ortamlarda dile getiriyor. TMMOB Makina Mühendisleri Odası İstanbul Şube Başkanı İlter Çelik, üçüncü köprünün bir ihtiyaç değil rant yaratma aracı olduğunu iddia ederek, “Ulaşım sorununa bilimsel olarak bakarak, deniz ve demir yolu taşımacılığını birincil alternatif olarak görmek ve İstanbul halkını sağlıklı, güvenli bir toplu taşıma sistemine yönlendirmekte aranmalıdır” şeklinde konuşuyor.

Doğa Derneği ve TEMA ise, İstanbul Boğazı´nda, Tarabya ile Beykoz arasında yapılması planlanan 3. köprünün orman eko-sisteminde tahribata yol açacağını savunuyor.