Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

“Oto World Asya’nın önemi gün geçtikçe daha iyi anlaşılacak”

Oto World Asya projesi hakkında bilgi verir misiniz?
[kutusol=3911]Ali GEDİK: Anadolu Yakası’nın ilk ve tek Oto AVM’si Oto World Asya, 365 iş yeriyle hizmet verecek bir proje. 25 yılı aşan deneyimleri ile Evra Group ve Has Şirketler Grubunun ortaklığında gerçekleştirilecek Otoworld Asya’da; Otomobile dair ne varsa, neye ihtiyaç varsa bir çözüm mevcut. Sıfır ve 2. El oto galerileri, danışma ve müşteri ilişkileri servisi, araba kiralama şirketleri, araç aksesuar ve müzik sistemleri mağazaları, sigorta acenteleri, toplantı ve seminer salonu, trafik müşavirlikleri, bankalar, hobi market, lastik ve jant mağazaları, oto kuaförü,  sağlık kabini, çocuk eğlence alanları, kafe ve restoranlar Oto World Asya’da yer alacak bölümler. Oto World Asya, öneminin gün geçtikçe daha iyi anlaşılacağı ve benzerlerinin hızlı bir şekilde artacağı bir marka haline gelecek. Konuyla ilgili olarak otomotiv sektörü, distribütörleri ve üreticilerinden de inanılmaz olumlu dönüşler alıyoruz.

Projenin yatırım maliyeti nedir? İnşaatına ne zaman başlanıldı ve ne zaman teslim edilecek?
Projenin temelleri Aralık 2012’de atıldı. Başta 2014 yılında teslim edilmesi planlanıyordu ancak projede ilk 6 ayın sonuna gelindi ve çalışmalar oldukça iyi gidiyor. Hem inşaatın ilerlemesi anlamında hem de satışlar anlamında oldukça iyi gidiyoruz. Şimdiden yüzde 40’lık bir satış oranı yakaladık. Bu olumlu ilerleme erken teslim anlamında elimizi güçlendiriyor. Oto World Asya Projesi’nin yatırım bedeli 170.000.000 TL olarak belirlendi.

Dükkanların  metrekare büyüklükleri ve fiyatları nedir?
22 bin 275 m2 arsa alanında toplamda 95 bin m2 inşaat alanı üzerinde gerçekleştirilecek projemizde dükkan büyüklükleri 200 m2 – 600 m2 arasında değişiyor. Toplamda 365 ticari birim var ancak bunların 35’ini banka, restoran, cafe gibi diğer hizmetlere yönelik birimlere ayırdık. Yani galericiler için 330 alan var. Dükkanlarımızın metrekare birim fiyatı 3 bin 400 TL’den başlıyor.

İnşaatınız bittiği zaman, lokasyonunuza ulaşmak için nasıl bir ulaşım ağı kullanılabilir, toplu taşıma olanakları nasıl olacak?

Pendik İstanbul’da tüm ulaşım araçlarının yer aldığı tek ilçe. Marinası ve deniz otobüsü deniz ulaşımını sağlıyor. E-5 ve TEM bağlantılarına yakınlık en önemli özelliği… Ayrıca Oto World Asya, Anadolu’dan gelen ve raylı ulaşımı kullananların İstanbul’da ilk durağı olan Pendik’te yer almasının avantajını da yaşayacaktır. Çok yakında metro ulaşımı bu önemli ilçeye kadar uzanacak. Sabiha Gökçen Havaalanı’na 2 km. kadar yakın olmak ise bulunmaz nimet. Bu sayede Oto World Asya’nın sadece İstanbul değil, çevre iller ve Türkiye genelinden de ziyaretçi alacağını düşünüyoruz. Bu sayede Oto World Asya’nın ülke ekonomisine ve prestijine de ciddi katkıları olacağı kanaatindeyim.

Projenin lokasyon olarak Anadolu Yakası ve Sabiha Gökçen’e yakın olmasının ne gibi artıları olacak?
Oto World Asya özellikle Sabiha Gökçen Havaalanı kurulduktan sonra çok hızlı bir şekilde gelişen bir bölgeye, Pendik’e kuruluyor. İstanbul’un Anadolu Yakasında kurulan Yenişehir Projesi ile de yan yana. Dolayısıyla buraya yeni taşınacak binlerce insana hizmet vermesi açısından çok değerli. Daha da önemlisi Anadolu Yakasının ilk ve tek Oto AVM’si. Yani sadece Pendik, Tuzla bölgesine değil tüm bir Doğu Marmara Bölgesi’ne hizmet verecek.  Aslında biz Sabiha Gökçen’e yakınlığı sebebiyle tüm Türkiye’den ve komşu ülkelerimizden günü birlik ziyaretler dahi bekliyoruz. Sabah gelen bir ziyaretçi çok fazla zaman harcamadan ve çok fazla yol kat etmeden binlerce modelden kendisine uygun olanı seçip, Tuzla’daki Yenişehir Bölgesi’nde kurulacak gümrük bölgesinde de gerekli işlemlerini yaptırıp akşam evine dönebilir. Böyle bir alışveriş imkanı Türkiye ekonomisi ve prestijine de ciddi katkılar sağlayacaktır.

Bu konsepti düşünmenizde hangi etmenler etkili oldu?
Biz özellikle Anadolu Yakasında bir Oto AVM’ye ihtiyaç olduğu için böyle bir konsepti tercih ettik. İçişleri bakanlığı tarafından 2005 yılında yayınlanan yönetmelikçe şehir içlerindeki oto galerilerinin şehir dışına taşınması kararı alındı.

Anadolu Yakasında resmi rakamlara göre 3 bin 500 oto galerisi var ve bu iş yerleri kapanırsa binlerce insanın işini kaybetmesi söz konusu. Biz Pendik gibi İstanbul’un en hızlı gelişen bölgelerinden birinde açacağımız bu AVM ile galericilerin iş yerlerini kaybetme endişesine bir çözüm sunuyoruz. İş yerlerini şehir dışına taşımak zorunda kalmamanın yanında galericilere böyle prestijli bir yerde çalışma ve yurt dışından dahi gelecek ziyaretçilere satış yapabilme şansı tanıyoruz. Onlar da bu şansın farkındalar ve projeye gayet ilgi gösteriyorlar. Ayrıca oto pazarlarına ailecek gidilememesi gibi bir sorun var. Birçok kişi eşini, çocuğunu oto pazarlarına götüremiyor. Oto World Asya sunduğu olanaklar ile bir ailenin rahatlıkla gelip tüm gününü geçirebileceği bir ortam.