Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Bticino farklı zevk ve bütçelere

BTicino firması hakkında kısaca bilgi verir misiniz?

[kutusol=3922]BTicino, konut, ev otomasyonu ve interkom sistemlerinde yenilikçi, elektrik altyapı ve tesisatında dünya lideri bir markadır. İtalyan tasarımı ve üstün teknolojinin buluştuğu BTicino; yaşam ve çalışma alanlarına entegre olarak, enerji dağılımı, interkom, aydınlatma kontrolü, iklimlendirme, müzik yayın ve güvenlik konularında çözümler sunan dünyanın en önemli üreticilerinden biridir. Dünya çapında kalite anlayışını, esnekliği, yeniliği ve sürdürülebilir büyümeyi biraraya getiren BTicino, ürün yelpazesini sürekli geliştirmektedir. BTicino 1989 yılından itibaren Legrand Grup’a bağlı olarak faaliyet göstermektedir. BTicino ürünleri, Türkiye’de 2000 yılından bu yana doğrudan BTicino tarafından satışa sunulmaktadır. İtalya’da alanında lider olan BTicino, ülkemizde de akla ilk gelen markalardan biridir.

BTicino’nun Legrand Grubu içindeki durumunu değerlendirir misiniz? BTicino Legrand Grubu’ nun diğer şirketleri ile karşılaştırıldığında nerede duruyor?
BTicino, Legrand Grup bünyesinde İtalyan tasarımlı dinamik ürünleriyle farklılık yaratmasının yanı sıra Legrand’ın dünya çapında kabul görmüş kalitesiyle de bütünlemiş bir markadır. Gerek ürünlerin işlevselliği, gerek hitap ettiği kullanıcı çeşitliliği açısından renkli ve bir o kadar da prestijli bir markadır.
Aydınlatma ürün/sistem ve çözümlerinizin Türkiye pazarındaki kullanım alanlarından ve pazar payından bahseder misiniz? Hedeflediğiniz müşteri profili kimdir?
Bticino denilince akla ilk etapta Bticino’nun anahtar & priz serileri gelse de aslında Bticino markası 2005 yılından bu yana sunduğu komple çözümlerle, yaşam alanlarında konfor, güvenlik, tasarruf ve estetiği bir arada görmek isteyen kullanıcıları hedeflemektedir. Bu doğrultuda hayata geçirilen projelerle birlikte Türkiye’de de her geçen gün kullanım alanı yaygınlaşmakta ve “akıllı ev”ler telaffuz edildiğinde akla ilk gelen markalardan biri haline gelmektedir. Klasikten moderne, farklı tasarımları, geniş renk yelpazesi ve kullanılan hammadde çeşitliliği ile BTicino en marjinal mimarlık ofislerinden en sofistike villalara kadar farklı zevk ve farklı bütçelere hitap edebiliyor.

Firmanızın aydınlatma konusunda genel olarak yeni ürün geliştirme yaklaşımı nedir? Ar-Ge biriminizin çalışmaları hakkında bizi bilgilendirir misiniz?
Araştırma-Geliştirmeyi ve sürdürülebilir gelişimi, şirket felsefesi olarak benimsemiş olan BTicino; geliştirilen yeni ürünleri eş zamanlı olarak Türkiye pazarına da sunuyor. BTicino’da tasarım sadece dekoratif amaçlı olarak kullanılmaz. İş ve güncel hayatımızı kolaylaştıran yenilikçi çözümler sunan projelere katılmak şirketimizin en önemli hedefidir. Bu prensiple, Bticino’ nun ürün yelpazesinin yıllık %20 oranında yenilenmesi amaç edinilmiştir. Teknolojik gelişmeleri takip eden yeni ürünler yaratmak ve tüketiciye bu ürünleri sevdirmek en önemli hedefimiz olmuştur.

Aydınlatma ürünlerinizin tasarımında belli kriterleriniz var mı?
Anahtar priz çerçeveleri kullanılacak mekanın bir parçasıdır ve o mekandan ayrı düşünülemez. Bu sebeple BTicino aydınlatma ürünlerinin tasarımında kullanıcılarımızın hayal güçlerini yakalamakla kalmıyor, bazen de bu hayal güçlerine yön veriyor. Ancak az once de belirttiğim gibi BTicino’da tasarım sadece dekoratif amaçlı kullanılmaz. BTicino’nun ülkemizde kullanıcısıyla buluşan Axolute, LivingLight ve Matix serileri sahip oldukları estetik çizgilerin yanı sıra yine BTicino’ nun akıllı ev otomasyon sistemi MyHome ve D45 görüntülü interkom sistemleri ile entegre olabilen işlevsel ürünler sunan serilerdir.

Yükselen enerji maliyetleri, endüstri sektöründe enerji verimliliği çözümlerini ön plana çıkarıyor. Bu anlamda sektöre sunduğunuz özel aydınlatma ürünleri nelerdir?
Türkiye’de kullanıcılar artık enerji verimliliği konusunda oldukça bilinçli. Kullanıcılarımızın bu bilinçte olmaları bizleri memnun ederken, bu doğrultuda öncü ürünler geliştirmek de en önemli vazifemiz haline geliyor. Ürünlerimize gelince; evlerde ve işyerlerinde yaratılmak istenen atmosfere göre arzu edilen aydınlatma seviyesini BTicino bünyesindeki gelişmiş dimmerlerle sağlayabiliyoruz. Yine serilerimizde bulunan senaryo kontrol anahtarları ile kullanıcılar daha önceden ayarlamış oldukları aydınlatma seviyesine tek bir tuşla ulaşabiliyor. Bu ürünler sayesinde kullanıcılar ciddi bir elektrik tasarrufu sağlıyor. Bunun yanı sıra BTicino bünyesinde yer alan  ‘MyHome’ akıllı ev sisteminde sıcaklık kontrolü arzu edilen sıcaklık seviyesini korurken, ideal iklimlendirme ile istenilen an ve istenilen yerde bölgesel sıcaklık kontrolü yapılabiliyor, kullanılmayan alanların ısıları kapatılabiliyor. Bu sayede de kullanıcılarımız yüzde 30’a varan ciddi bir enerji tasarrufundan yararlanıyor ve enerji yönetimlerini de tamamen kontrol edebiliyorlar.

Türkiye’ de aydınlatma sektörünün geldiği noktayı değerlendirir misiniz?
Türkiye’ de aydınlatma; ihtiyacın yavaş yavaş dekoratif bir araç olarak yaşam alanlarının bir parçası haline gelmesine doğru ilerliyor. Eskiden yalnızca işlevsellikleri göz önünde bulundurulan anahtar-priz serileri artık duvar ve duvar kağıtlarının ayrılmaz bir parçası haline geldi. Renkler, kullanılan materyaller ve çizgiler yaşam alanlarının ruhlarından bir parçaya dönüştü. Bir diğer parça ise kullanılan aydınlatmanın rengi ve seviyesi. Batı ülkelerinde olduğu gibi artık Türkiye’de de mimarlık fakültesini bitiren birçok genç mimar aydınlatma alanında yüksek lisans yaparak, yarattıkları alanlarda aydınlatmanın insan üzerindeki pozitif etkisini de projelerinde kullanıyor. Bunların tamamı tabi ki ülkemizde bu sektörün oldukça dinamik olduğunu gösteren unsurlar.

2013 yılı için üretim, satış, büyüme, kapasite, yatırım hedefleriniz neler? Bu yıl BTicino olarak nasıl bir yol izleyeceksiniz?
2012 yılı boyunca Türkiye’de birçok prestijli projeye imzamızı attık. 2013 yılı da bu şekilde önemli projelerle başladı ve böyle de devam edecek. BTicino’nun benimsemiş olduğu büyüme politikası yalnızca satış üzerine kurulu rakamsal bir politika değil, çevreye duyarlı, kullanıcı dostu ve gelişmekte olan teknolojiye entegre bir büyüme politikasıdır. Çok değişkenliği olan bu büyüme politikasında amacımız; enerji tasarrufu sağlayan, her zevke ve her bütçeye uygun, günlük hayatımızın odak noktasında bulunan akıllı telefon ve uygulamalarıyla kontrol edilebilen ürünler geliştirmek ve bunları doğru alanlara entegre etmektir. Önümüzdeki yıllarda bu hedeflerimiz doğrultusunda ilerleyeceğiz.