Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

“Çevreci ürünlere yatırımımız 2 milyar euro’ya ulaşacak”

Philips Aydınlatma’nın dış aydınlatma alanında sektöre sunduğu ürünler ve hizmetler hakkında bilgi alabilir miyiz?

[kutusol=3950]Türkiye’de komple aydınlatma çözümleri sunan tek firma olarak; ev, mağaza, yol, ofis, fabrika gibi pek çok iç ve dış mekana ve farklı segmentlere yönelik enerji tasarruflu aydınlatma çözümleri geliştiriyoruz. Bunların yanı sıra mimari ve dekoratif konsept tasarımları ve çözümler de sunuyoruz. Yeni nesil aydınlatma sistemlerimizle, daha yüksek kaliteli ışık sunarken, yüzde 80’e varan oranlarda enerji tasarrufu sağlayabiliyoruz. Bu kapsamda teknolojik altyapıyı değiştirme ve yeni kablolama işlemlerine ihtiyaç duyulmadan hali hazırdaki aydınlatma sistemlerine entegre edilen bir yapıya sahip ürünlerimizle, bakım süreleri ve sıklığının düşürülmesi ve ürünlerin ilk satın alma veya tüm ömürleri boyunca ortaya çıkan maliyetlerinin düşürülmesi gibi unsurlara yönelik sunduğumuz avantajları, sağladığımız yüzde 80’e varan enerji verimliliği ile birleştiriyoruz.

Şirketin geleceğin kentleri olarak adlandırılan akıllı şehirlere yönelik sunduğu ürünler var mı? Ya da bu kapsamda yurtdışında yer aldığınız projeler oldu mu?
Akıllı şehirler ve yol aydınlatması konusunda dünyada ve Türkiye’de başarılı çalışmalara imza atan bir şirket olarak, şehrin tüm aydınlatma sistemlerini internete bağlı arayüz üzerinden kontrol etme olanağı sağladığımız CityTouch ile şehir ve yol aydınlatmalarını bir adım öteye taşıyoruz. CityTouch ile her bir aydınlatma noktası için gerçek zamanlı durum raporlarıyla, kolay ve modern bakım ve gözetim imkanı sunuyoruz. Aydınlatma seviyelerini yerel ihtiyaçlara göre ayarlayabilen CityTouch, şehirlerin enerji maliyetlerini hem kısmalarına, hem de doğayı korumalarına katkı sağlıyor. Philips olarak LED’in geleceğin teknolojisi olduğuna inanıyoruz ve bu değişime öncülük ediyoruz. Bu kapsamda Türkiye’de birçok yapıyı LED aydınlatma teknolojisi ile ışıklandırdık.
Dış aydınlatma alanında yakın zamanda piyasaya sunduğunuz ya da sunmaya hazırlandığınız yeni ürün ve çözümler hakkında detaylı bilgi verir misiniz?
Yakın zamanda piyasaya sunduğumuz ürün ve çözümler arasında yer alan Metronomis LED serisi, özel dizaynı ve fonksiyonel özellikleri ile şehir içi dış mekan aydınlatma uygulamalarını farklı bir boyuta taşıyor. Dizayn çeşitliliği ve özel direkleri ile hem tarihi, hem de modern tüm şehirlerle mükemmel bir şekilde uyum sağlıyor. Metronomis LED ile armatür yüzeyinde veya aydınlatılan bölgede, özel reflektörler sayesinde aydınlatma efektleri yaratılarak fonksiyonel aydınlatmanın yanı sıra dekoratif bir aydınlatma da sağlanabiliyor. Bu da şehirlerine farklı aydınlatma uygulamaları ile yeni bir kimlik kazandırmak isteyen, aynı zamanda LED’e dönüşüm sayesinde enerji tasarrufu yapmak isteyen şehir yöneticilerine büyük bir imkan sunuyor.

Philips’in dış aydınlatma ürünleri içinde LED’in yeri nedir? Ürün gamınız içinde LED’li aydınlatmaların oranı nedir?
Philips olarak mimari aydınlatma; yol ve spor alanları aydınlatması; perakende, ofis, okul, hastane ve endüstri aydınlatması; otel ve ev aydınlatması gibi tüm segmentlerde LED tabanlı komple aydınlatma çözümleri sunabiliyoruz. Bu kapsamda öncüsü olduğumuz LED teknolojisi ile tüketiciler için çığır açmaya devam ederken, enerji tasarrufu, şıklık ve güzelliği bulunduğu mekanlara taşıyoruz. LED tabanlı aydınlatma çözümleriyle, hem tüketicilere hem de profesyonellere; tasarım, esneklik, dayanıklılık ve enerji verimliliği açısından büyük fırsatlar sunuyoruz.

Yakın gelecekte, örneğin 2020 yılında bu oranda nasıl bir değişim olacak?
Philips olarak global aydınlatma pazarında enerji verimli çözümleri geliştirme ve pazara sunma konularında öncü rol oynuyoruz. Geliştirdiğimiz çevreci ürünler tüketicilere; enerji tasarrufu sağlama, daha az ambalaj kullanımı, daha az tehlikeli madde içerme, kullanılmış maddeleri yeniden işleyip kullanışlı hale getirme ve ömür boyu güvenirlik gibi özelliklerin en az bir veya birkaçında kayda değer etki yaratacak çevreci bir avantaj sunuyor. Enerji verimli aydınlatmaya geçişin hem tüketiciler, hem ülke ekonomileri ve çevre açısından çok önemli olduğunu düşünüyoruz. Maddi tasarruf elde etmek, karbondioksit emisyonunu azaltmak, elektrik santrallerindeki yükü azaltmak ve daha yüksek kalitede aydınlatmalar sağlamak için enerji tasarruflu aydınlatmaya geçiş büyük öneme sahip.
Aydınlatma alanında, önümüzdeki dönemde LED’in ciddi bir paradigma değişikliğine yol açması bekleniyor. 2015 gibi yakın bir tarihte piyasanın en az yüzde 50’sinin LED’e geçmesi ve bu oranın 2020’de yüzde 75’e ulaşması öngörülmektedir.

Kısa bir süre önce Enerji Bakanı Taner Yıldız Türkiye’de sokak aydınlatmalarının LED’e dönüştürüleceğini kaydetti. Bu açıklamaya ilişkin değerlendirmeleriniz neler?

Aydınlatma amaçlı enerji tüketimi, Türkiye’de tüketilen elektriğin yaklaşık yüzde 20’sini oluşturuyor. Tüm Türkiye’de aydınlatma uygulamalarında sağlanabilecek yaklaşık yüzde 40’lık bir enerji tasarruf potansiyeli mevcut. Türkiye, sokak aydınlatmalarına her yıl 650 milyon TL fatura ödüyor. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, sokak lambalarının tümünün değiştirilerek LED’e dönüştürülmesi halinde bu rakamın 160-175 milyon TL’ye düşürülmesini öngörüyor. Eski, verimsiz aydınlatma sistemlerinden yeni aydınlatma teknolojilerine geçmek, enerji kullanımında, maliyetlerde ve CO2 emisyonlarında ortalama yüzde 40’a kadar tasarruf sağlarken bu oran bazı projelerde yüzde 80’lere kadar çıkabiliyor.

Philips, dış aydınlatma konusunda Ar-Ge yatırımlarında bulunuyor mu?
Philips olarak Ar-Ge ve ürün geliştirme çalışmaları, misyonumuz içerisinde büyük bir öneme sahip. Özellikle geleceğin aydınlatma çözümü LED konusunda sektörde öncü bir konumdayız. Philips olarak, yeni geliştirilen ürünlerin oldukça büyük bir bölümü LED teknolojisi esaslıdır. LED teknolojisinin geliştirilmesi ve bu alanda yeni ürünler konusunda birçok çalışmamız bulunuyor.

Patentli LEDGINE teknolojisi; gelişen LED teknolojisiyle birlikte gelecekte tüm armatürü yenilemeye gerek kalmadan, sadece LED board değişimi ile armatürün enerji tüketim oranlarının düşürülmesine imkan sağlıyor olacak. Örneğin 150W enerji harcayan bir LED’li yol aydınlatma armatürünün, 15 yıl sonra sadece LED board’u değiştirilerek tüketimi 100W belki de daha az seviyelere indirilebilecek. Bu da LEDGINE teknolojisini eşsiz kılan bir özellik.

Türkiye dış aydınlatma sektörünü hakkında neler söylersiniz. Sektörün LED’e geçiş süreci Türkiye aydınlatma sektörünü nasıl etkileyecek? Sektör bu değişime ayak uyduruyor mu?

Özellikle Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı tarafından gerçekleştirilen ve gerçekleştirilmesi planlanan projeler, tüketici tarafında etkili bir bilinç yaratma konusunda kazanımları da beraberinde getiriyor. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı ile Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı işbirliğinde gerçekleştirilen enerji tasarrufuna yönelik sosyal sorumluluk projesi olan ‘Enerji Hanım’, LED aydınlatma teknolojisine yönelik oluşması gereken bilince dair ciddi bir temel oluşturuyor. Yine Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı’nın enerjiden tasarruf sağlamaya yönelik, sokak lambalarının LED’e dönüştürülmesi projesi de, bu temeli sağlamlaştırıyor. Philips Türkiye olarak da enerji verimliliği ve tasarrufu konusunda üniversiteler, yerel yönetimler, hükümetler ve tüketiciler ile pek çok çalışma gerçekleştiriyoruz. Bu alandaki çalışmalarımızı tüketicileri bilinçlendirme, sektörel bilinçlendirme ve devlet işbirliği olarak 3 ana grupta toplayabiliriz. Enerji verimli aydınlatma çözümleri ile enerji tüketimini ve maliyetleri azaltmak ve karbon emisyonlarının ve doğaya zarar veren maddelerin kullanımının azaltılmasına yardımcı olmak hedefimiz doğrultusunda, 2012 itibariyle 11,3 milyar Euro’luk yeşil ürün satışlarımız, toplam küresel satışların yüzde 45’ine ulaştı. Çevreci ürünlere yapacağımız küresel yatırım, 2015 yılına kadar 2 milyar Euro’ya ulaşacak.
2012 yılında beş yıllık karbon azaltma hedefinin yüzde 25’ine ulaşarak faaliyetlerinin çevresel etkilerini azaltma konusunda da büyük ilerleme kaydettik.

Yakın gelecekte dış aydınlatma alanında LED dışında öne çıkacak teknoloji ve trendler neler?
Kısıtlı enerji kaynakları, iklim değişikliği, şehirlerdeki nüfus artışı, enerji fiyatlarındaki artış ve ekonomik büyüme gibi küresel trendler tüm dünya nüfusunu etkiliyor. Bu noktada, enerji verimli aydınlatma çözümleri küresel sürdürülebilir gelişmeyi sağlamada önemli bir rol oynuyor. Kullanıcılar, daha kaliteli ışık sağlayıp daha az ödüyorlar; çevre daha az karbon emisyonuna maruz kalıyor ve ülke ekonomisi daha fazla güçleniyor. Aydınlatma sistemlerinin enerji verimli çözümlerle değiştirilmesi, enerji tasarrufu sağlamak ve böylece küresel enerji ve iklim değişimi sorunlarını gidermek için kullanılabilecek en uygun maliyetli yöntemlerden biri olarak kabul ediliyor. Sektörde de bu yönde ürün ve çözüm geliştirmeye yönelik çalışmaların hız kazanacağını öngörüyoruz.

Şirketinizin gelecek hedefleri nelerdir?
Aydınlatma alanında, önümüzdeki dönemde LED’in ciddi bir paradigma değişikliğine yol açması bekleniyor. 2015 gibi yakın bir tarihte piyasanın en az yüzde 50’sinin LED’e geçmesi ve bu oranın 2020’de yüzde 75’e ulaşması öngörülmektedir. Philips olarak, küresel aydınlatma pazarında enerji verimli çözümleri geliştirme ve pazara sunmada oynadığımız öncü rolümüzü sürdürmeyi hedefliyoruz. Geliştirdiğimiz çevreci ürünlerle, enerji tasarrufu sağlama, daha az ambalaj kullanımı, çevre dostu madde içerme, kullanılmış maddeleri yeniden işleyip kullanışlı hale getirme ve ömür boyu güvenilirlik gibi avantajlar sunmaya devam edeceğiz.

Segment bazında Philips’in yaptığı enerji verimli aydınlatma projelerinden örnek verir misiniz?
Genel olarak dış mekan LED’li uygulamalar, İstanbul Boğaz Köprüleri, Ankara Gençlik Parkı, Adana Kalesi, Gaziantep Kalesi, Kuleli Askeri Lisesi, Sapphire Towers, Ankara Tren Garı, İzmir Saat Kulesi, İzmir Ekonomi Üniversitesi, İzmir Asansör, İzmir Tarihi Hava Gazı Fabrikası, Bursa Ulu Cami, Bursa Saat Kulesi, Mersin Kız Kalesi akla gelen ilk örnekler arasında… Ofis ve endüstri alanından da birkaç örnek vermek gerekirse; JTI, BAT, Philsa, Beakert, Pepsi, Schneider Electric Fabrikası, Anayasa Mahkemesi (iç ve dış aydınlatma), Bayraktar Plaza (iç aydınlatma), Fenerbahçe İncek Tesisleri, İş Bankası şubeleri… Otel ve mağazada ise; C&A mağazaları, Deichman mağazaları, birçok AVM aydınlatması, Libya Seaside Oteli, Antalya Ramada Plaza Otel, Antalya Sueno Otel ve Ramada Otel örneklerini sayabiliriz.