Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Habom Projesinde Başoğlu Kablo tercih edildi

HABOM açılımı Havacılık Bakım Onarım ve Modifikasyon Merkezi’dir. Temeli 2005 yılında atılmış olan Sabiha Gökçen Havalimanı’nda son aşamaya gelindi. 20 hektarlık alan üzerine inşası devam eden proje, yaklaşık 400.000 m2’lik alana kurulmuştur. Çalışma kapsamında olan tesisler; Geniş Gövdeli Uçak Bakım Hangarı ve ek binası, Dar Gövdeli Uçak Bakım Hangarı ve ek binası, genel merkez binası, sosyal merkez, giyinme-soyunma ve güvenlik binası, atölye binaları, kimyasal depo ve bunlara ait altyapı ve peyzaj işleri, katlı otopark ve bunlara ait altyapı ve peyzaj işleri, enerji merkezi, atık deposu, su arıtma tesislerinden oluşuyor. HABOM projesi kapsamında; THY Teknik A.Ş. tarafından uçak-gövde bakım tesisi kurulması, yine THY Teknik A.Ş. ile ortak girişim aracılığıyla motor bakım-onarım merkezi ve motor-kaporta ile ters tepki mekanizması bakım-onarım ünitelerinin hayata geçirilmesi hedefleniyor. Ayrıca uçak yardımcı bölümlerin yer alması planlanıyor.

Şu anda 60-70 olan uçak bakım ve onarım kapasitesinin, yılda en az 200’e çıkması ve şirketin 2012 yılından itibaren yaklaşık 450 milyon dolar ciro kar etmesi hedefleniyor. 
Proje; altyapıdan hafriyat çalışmalarına, fore kazım ve dökme betonarme imalatlarından çelik imalat ve montajlarına, görsel anlamda vizyon gerektiren galerilerden peyzaj işlerine kadar kapsamlı bir proje olma niteliği taşıyor. Yaklaşık 2000 kişiye istihdam sağlaması hedeflenen HABOM Projesi, üç yılda tamamlanarak Türk Havayolları Teknik A.Ş.’ye teslim edilecek.

Projenin önemli bir ayağı olan kablo altyapısında, Başoğlu Kablo’nun serileri tercih edildi.


HAVALİMANI PROJELERİ
Üretimlerinde çeşitli ürün yelpazesi ve hizmet kalitesi ile uzmanlaşmış kadrosuyla araştırma, geliştirme, yenileşme ve gelişmiş teknolojilerin kullanımına özen gösteren Başoğlu Kablo, kuruluşundan bu yana havalimanları içinde bir çok kablo üretiminin yanında yangına dayanıklı kablo çözümleri sunmaktadır. Birbirinden değerli 4 havalimanı proje alt yapısında Başoğlu Kablo tercih edilmiştir. Atatürk Havalimanı, Sabiha Gökçen Havalimanı, Adnan Menderes Havalimanı ve Bakü Havalimanı’dır.

Hem yurt içi hem yurt dışındaki gelişen talepleri karşılayabilmek için verimliliği artırmış ve modern tesislerindeki üretim konusunda önemli yatırımlar gerçekleştirmiş, bu yatırımlarına devam etmektedir. Gerçekleştirdiği üretimin her aşamasında uluslararası standartlara uygun ve ticari etiği dikkate alarak, titizlikle çalışmalarını sürdürmektedir. Türkiye ile sınırlı kalmayıp tek noktadan 30’u aşkın ülkeye tam hizmet sunabilen Başoğlu, bilgi, birikim ve deneyimini uluslararası kullanıma sunmaktadır.

Bakü Havalimanı’nda Başoğlu Kablo’nun yangına dayanıklı, alev yürütmeyen, damlama yapmayan, zehirli gaz çıkartmayan özel silikon kabloları kullanılmıştır. Bununla birlikte “SIMH-OTM“ markasıyla FE 180 sınıfı Silikon Yangın Güvenlik Kablosunu ülkemizde gerçek anlamda üretebilen firma konumundadır. Proje kapsamında SIMH-O FE 180, LIHCH FE 180, J-H(st)H HFFR gibi kablo çözümleri sunuldu. Rohs, Reach gibi kalite standartlarına uygun üretim yapmaktadır. Bünyesinde yer alan dünya standartlarındaki kalite sertifikaları CE, TSE, ABS, HAR, UL, VDE, ve BSI’dir. 

Adnan Menderes Havalimanı
Türkiye’deki en önemli havalimanlarından biri olan Adnan Menderes Havalimanı 2005-2007 yılları arasında inşaatı tamamlanmış, toplamda 110.000 m2 üzerine kurulmuştur.

Yıllar boyunca ticaretin ve kültürün en önemli merkezlerinden biri olan, İzmir’in turizm ve ticaret hacmine yeni bir anlayış getiren Adnan Menderes Havalimanı, aynı zamanda bölgenin dünyayla ilişkisini de yepyeni bir boyuta taşıyor. 

Adnan Menderes Havalimanı projesi kapsamında Başoğlu Kablonun da yer aldığı kablo çözümleri arasında yer alan JH(ST)H, LIHCH, JHH, LIHSTH FE180 serisi kablo kullanılmıştır. 
Atatürk Havalimanı
Türkiye’den dünyaya açılan bir kapı olarak görülen Atatürk Havalimanı, 1999 ile 2010 yılları arasında tamamlandı. Ocak 2000 yılında açılışı yapıldı ve 2004 yılında ek tesis ile genişletildi. Atatürk Havalimanı’nın alt yapısı son teknoloji ile donatıldı. Havalimanı pisti, karşılama bölümleri, kafe ve restoranları, bilet satış-check-in ve otoparkları ile dünya standartlarında bir proje olma özelliği taşıyor. 

Havalimanı, hastane, AVM gibi kapalı alan ve insanların yoğun olarak bulunduğu ortamlarda; kalitesiz ya da yanlış kablo kullanımı sonucu elektrik kontağından çıkabilecek bir kıvılcım, insan hayatını da tehlikeye atacak ciddi zararlara yol açabilir. Başoğlu Kablo’nun ürün gamında bulunan kabloların alev iletmeyen özelliği sayesinde, yangın esnasında alevin kablo üzerinde yürümesi en az seviyede tutulur. Kablonun zehirli gaz çıkarmaması ise, yapı içerisinde tahliye işlemlerini kolaylaştırır. Yangın esnasında meydana gelen can kayıplarının çoğunluğunu zehirli gazlar oluşur. Yangın anında yangın alarmları, acil çıkış (exit) aydınlatması, havalandırma, yangın su pompası, gibi sistemlerde yüksek ısıya ve aleve dayanıklı kablo kullanımı bu yüzden önem taşıyor. İnsan yaşamına zarar verecek kazalara  sebebiyet vermemek için hem proje firmalarının hem de sertifikasyon kuruluşlarının denetimleri ve tetkikleri sıklaştırmaları gerekiyor. 

Sabiha Gökçen Havalimanı, İstanbul Ticaret Odası ve Cumhurbaşkanlığı Köşkü Başoğlu Kablo’nun çözüm ortaklığı yaptığı diğer projeler arasında yer alıyor.