Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Türkiye’de Havalimanları neydi, ne oldu?

Türkiye’de ilk havacılık girişimleri 1911-12’de, bugün Atatürk Havalimanı olan arazinin yakınında kurulan iki hangar ve küçük bir meydanla başlar.

Cumhuriyetin ilanının ardından 1925’te kurulan Türk Tayyare Cemiyeti’yle sivil havacılığın ilk adımları atılmaya başlar. Yeşilköy’deki tesis 1933 yılına kadar askeri amaçla kullanılır, bu tarihteyse Amerika’dan alınan iki King Bird modeli uçakla sivil uçuşlar başlar. Bir hangar ve yanındaki kagir bina sivil uçuşlara ayrılırken, binanın üst katına bir bekleme odası ve bilet satış gişesi kurularak terminal oluşturulur.

Şubat 1933’te ilk protokol yolcuları İstanbul-Ankara uçuşunu gerçekleştirir.

Türk Hava Kurumu, Türkiye’de havacılık sanayisini kurmak; askeri, sivil, sportif ve turistik havacılığın gelişmesini sağlamak için 16 Şubat 1925’te Atatürk’ün emri ile kuruldu. Bu tarihte Cevat Abbas Gürer kurucu ve başkandı ve dernek Türk Tayyare Cemiyeti adını taşımaktaydı; 1935 yılında Türk Hava Kurumu (THK) adını aldı.

Türkiye’nin 1944 Chicago Sivil Havacılık Sözleşmesi’ni imzalamasının ardından Yeşilköy Havaalanı’nın uluslararası hale getirilmesi kararlaştırılır. 1947’de havalimanı projesi hazırlandı ve Amerikan Westinghouse-IG White firmaları tarafından 1949’da yapımına başlandı. 10 bin m²’lik bir alanı kaplayan bu meydan tesisleri hem iç, hem dış seferler için hizmet eden bir terminal binası, 2300 metre uzunluğunda bir pist, bir hangar ve servis yapılarından oluşuyordu. Proje 1953’te tamamlanarak aynı yılın 1 Ağustos’unda hizmete girdi.

Türkiye’de günümüzde aktif olarak 63 havalimanı bulunuyor.

Türkiye’nin en büyük havalimanı yılda 37 milyon yolcuyla Atatürk Havalimanı. Onu yılda 25 milyon yolcuyla Antalya Havalimanı ve 12 milyon yolcuyla Sabiha Gökçen Havalimanı takip ediyor.

İstanbul’un ikinci havalimanı olan Sabiha Gökçen Havalimanı’nın temelleri 1998’de atıldı ve 2001 yılında uçuşlara başladı.