Sektöründe dünyanın ilk 10 firmasından biri olma hedefi doğrultusunda yurt içi ve yurt dışı çalışmalarını hızla sürdüren Bürotime, 2014 yılının ilk altı ayında ihracatının yüzde 28’ini Ortadoğu’ya, yüzde 26’sını Afrika’ya, yüzde 25’ini Avrasya’ya ve yüzde 21’ini Avrupa’ya gerçekleştirdi.
Orta Anadolu İhracatçı Birlikleri (OAIB) tarafından “2013 yılında en çok ihracat yapan ofis mobilyaları üreticisi” unvanına layık görülen Bürotime’ın 2013 yılında en çok ihracat yaptığı ülkeler ise Suudi Arabistan, Irak, Libya ve Mısır oldu.
İhracatının yaklaşık yüzde 50’sini bu ülkelere gerçekleştiren Bürotime, ürün alışkanlıklarının yakın olduğu Ortadoğu ülkelerinde Avrupa’ya kıyasla daha uygun olan fiyatlarıyla tercih sebebi.
SUUDİ ARABİSTAN VE KAZAKİSTAN’A İHRACAT ARTACAK
2002 yılında ilk yurt dışı satışını gerçekleştiren Bürotime, bugün beş ana bölgede olmak üzere, dünyanın dört bir yanına ihracat yapıyor. 2013 yılında açılmış olan Saraybosna mağazasıyla ihracat hedef pazarlarında franchise odaklı bir büyümenin temellerini atan Bürotime’ın hedefi, öncelikli pazarlardan Suudi Arabistan ve Kazakistan’ın Türkiye ile yüksek ihracat alışkanlığını geliştirmek ve bu ülkelerde Bürotime pazar payını artırmak.
Bürotime’ın şu an Kazakistan, Bosna Hersek, Gürcistan, Mısır ve Tunus olmak üzere beş ülkede franchise yapılandırması bulunuyor. İhracat portföyünü artırmayı düşündüğü ve önümüzdeki dönemde franchise yapılandırmasıyla büyümeyi hedeflediği pazarlar arasında ise Almanya, Fas, Güney Afrika, Rusya, İngiltere, Kenya ve Suudi Arabistan yer alıyor.