Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

TMS, Umman Sultanlığındaki otoyol projesinde yerini aldı

1973’ten bu yana çalışmalarımızda ilk günkü heyecanımızdan bir şey kaybetmeden her geçen gün büyüyen ve gelişen hizmet ağımızla geleceğe umutla bakan TMS, Ortadoğu’nun gelişimine ürün ve hizmetleriyle katkıda bulunmaya devam etmektedir.

Umman Sultanlığı’ndaki MUSCAT Havalimanı projesinden sonra, Bid-Bid ve Sur vilayetleri arasındaki otoyol projesinde bulunmanın mutluluğunu yaşamaktayız.

Bu projenin ilk etabı iki kısımdan oluşmaktadır ve toplam uzunluğu 120 km olacaktır. Projenin 1-A kısmı 45 km uzunluğunda olacak şekilde ÖZKAR ve ASTALDI firmalarının konsorsiyumunda, 1-B kısmı ise 75 km uzunluğunda olacak şekilde STFA ve HLG firmalarının konsorsiyumunda gerçekleştirilmektedir.


OZKAR – ASTALDI JV nin sorumluluğunda olan 1-A kısmında 45 km 2×2 şeritli otoyol, 30 km servis yolu, 2 alt geçit, 1 ad. viyadük, 3 ad. kemer şeklinde köprü, kutu menfezler ve istinat duvarları bulunmaktadır.

STFA -HLG JV nin sorumluluğunda olan 1-B kısmında 75 km 2×2 şeritli otoyol, 50 km servis yolu, 4 alt geçit, 5 prekast kiriş köprü, 8 kemer şeklinde köprü, kutu menfezler ve istinat duvarları bulunmaktadır.

İhale aşamasından başlayarak her iki firma ile beraber ortaklaşa yapmış olduğumuz çalışmaların sonucunda her iki firma kalıp ve iskele sitemleriyle ilgili olarak tercihlerini firmamızdan yana kullanmışlardır.

TMS olarak hazırlamış olduğumuz ekonomik ve verimliliği artıran çözümlerimiz ile projeye katkı sağlamaktayız. Deneyimli süpervizörlerimiz ile proje başından bu yana her iki konsorsiyuma teknik destek vermeye devam etmekteyiz.

Ayrıca projenin kontrollük firması olan DAR AL HANDASAH ile malzeme tedarikinden önce iletişime geçilerek proje kapsamından kullanılacak olan tüm sistemlerle ilgili olarak hazırlanan statik hesaplar ve yapım yöntemleri konusunda onay alınarak onaylı tedarikçi listesine girilmişti.

PROJEDE KULLANILACAK OLAN KALIP SİSTEMLERİNİN ÖZELLİKLERİ
GLOBAL Çelik Yüzeyli Hafif Pano Sistemi: Elle kullanılabilir bir sistem olmasına rağmen, panolar bir araya getirilerek vinç kullanımına uygun büyük panolar halinde deplase edilebilir. Panolar kolay kullanılabilir pano kilitleri ile bir araya getirilmektedir. Pano kenarlarında her 5 cm de bir sırasıyla yuvarlak ve uzun delikler yer almaktadır. Böylece panolar olası zemin bozukluklarından etkilenmeden kolayca bir araya gelir. GLOBAL, vinç kullanımının düşünülmediği villa ve konut projeleri, temel ve istinat duvarı işlerinde verimliliği artırır. Sistem TMS Tırmanma Konsolları ve Şaft Platformları ile uyum içinde tırmandırılabilmektedir.

Simpex Perde & Kolon Kalıbı: TMS Simpex Perde ve Kolon kalıplarının farklı yükseklik ve kesitlere kolay adapte edilebilir olması, vinç ile kullanılan sistemler arasında ayrıcalıklı bir konuma sahip olmasını sağlamıştır. Sistemi oluşturan düşey Kaufmann HT20plus ahşap kirişlerin ve YK Çelik kuşaklarının ara mesafeleri değiştirilerek yüksek beton basınçlarına ve beton döküm hızlarına göre sistemi dizayn etmek mümkündür.
Az parçayla çok iş, ön montaj, kurum ve şakule alma kolaylığı, farklı panellerin bir araya getirilerek daha büyük panoların deplase edilebilmesi, kamalarla sabitlenen panoların arasından beton sızmasının önlenir olması, ahşap kiriş, çelik kuşak ve ankeraj mesafeleri değiştirilerek istenilen dayanımların elde edilebilmesi sistemin özelliklerindendir. Ayrıca eğri yüzlü perdelerde bu sistem ile kalıplanabilmektedir. Sistemin hayati önem taşıyan vinç kulpları BUREAU VERITAS onaylı test sertikasyonlarına sahiptir.

MK-H 150 Masa Döşeme Kalıbı: MKH Serisi 2 ana taşıyıcı elemanları ile yüksek taşıma kapasitesine sahiptir ( 55 KN/ayak, h=10m). Taşıyıcı sistem MKH 150/150 ayak, çapraz bağlantı, alt ayar mili, üst ayar mili (DYB), MKH ekleme parçasından oluşmaktadır. MKH 150 serisi vinç ve kalıp arabası kullanılarak kolay ve hızlı deplase edilebilir. Sistem, masa kalıbı olarak kullanılabildiği gibi, yüksek ve ağır döşemelerdeki kalıp iskelesi, merdiven kulesi v.b. uygulamalar için de uygundur.

Prekast ve Özel Kalıplar: Büyük açıklıklı öngerdirmeli köprü kirişleri ve büyük ebatlı kutumenfezlerden başlayarak, karmaşık yapılı döner merdivenlere, hassas tekstürlü dekoratif elemanlara kadar her prekast eleman kullanım kolaylığı dikkate alınarak, yüksek tekrar sayılarına dayanabilecek şekilde tamamen sizlerin ihtiyaçlarına göre tasarlanıp üretilmektedir. Proje gereklerine göre değişen tip ve ebatlarda hesaba kalarak mevcut kalıpların en optimum şekilde kullanımı dizayn kriterlerimizin başında gelmektedir.

Sıra dışı yapılar, iddialı binalar, zorlayıcı mimariler; ancak mühendisliği çözülmüş doğru kalıplarla hayat bulabilir. İster endüstriyel bir projenin karmaşık detaylar içeren teknik yapısı olsun, isterse sıra dışı mimari çizgileri olan bir bina projesi, tasarım grubumuz sizlere en iyi ve en ekonomik çözümleri bulmak için hazırdır.

Son 10 yılda gelişen teknolojilerimiz ve AR-GE çalışmalarımız sayesinde global oyuncular arasındaki var olan yerimizi daha da kalıcı ve etkin hale getireceğimizin düşüncesindeyiz. Bununla birlikte hedefimiz hizmet ağımızı daha da genişleterek sadece Orta doğuda değil gelişen dünyamızda farklı coğrafyalardaki projelerde TMS olarak yer almak olacaktır.