Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

İstanbul Teknik Türkiye’nin en uzun tünelinde

İstanbul Teknik, Rize – Erzurum yolundaki 14.700 metre uzunluğu ile Türkiye’nin en büyük tüneli olan Ovit Tüneli’nin yalıtımını GeoSeal ve GeoTeknik ürünleri ile gerçekleştiriyor.

GEOSEAL VE GEOTEKNİK İLE YALITIM
İkizdere – İspir arasındaki Ovit Dağı mevkiinde hayata geçirilen ve ana yükleniciliğini Makyol İnşaat’ın yerine getirdiği projenin tünel yalıtım işinde İstanbul Teknik’in 2 mm GeoSeal PVC membranı ve 500 gr GeoTeknik geotekstil ürünleri kullanılıyor. Kaya ve granitten oluşan dağdaki imalat zor ve çetin şartlarda yerine getiriliyor. Delme patlatma sistemi ile açılmakta olan tünelde, çökmeye karşı güçlendirme sağlayan İKSA kullanılmıyor.

İKSA KULLANILMAYAN TÜNELLERDE YALITIM
Tünelde uygulama yapılacak yüzey, GeoSeal membranına zarar vermemesi amacıyla shotcret uygulaması yapılarak teslim alındıktan sonra tek kat 500 gr / m2 polipropilen GeoTeknik geotekstili yüzeye rondela yardımıyla sabitleniyor. Rondela, metrekareye en az iki adet olacak şekilde kullanılıyor. Rondela, yüksek ısı verilerek ısıtılmak suretiyle GeoSeal, bu aparatlara tutturularak asılıyor. Asılan membranlar, dikiş robotu ile çift dikiş olacak biçimde dikildikten sonra, test aşamasına getiriliyor. Şartnameye uygun olarak testi verilmesinin ardından kemer betonu dökümüne hazır ediliyor.
Tünel, delme patlatma sistemi ile açılıp İKSA kullanılmadığı için ürünlerdeki zayiat oranını ortadan kaldırmak için İstanbul Teknik saha şefleri, ürün boy hesaplarını en ince detayına kadar planlayıp aksiyon alıyor.

PROJE 2015’TE TAMAMLANACAK
İnşası 2012’de başlayan Ovit Tüneli, dünyanın üçüncü karayolu tüneli olma özelliğine sahip olan bir proje ve 14.700 metre uzunluğunda. Aynı zamanda Türkiye’nin en uzun tüneli olan Ovit, Rize – Erzurum Karayolu güzergahında yer alıyor. 2, 640 rakımlı Ovit Dağı’nda hayata geçirilen projenin giriş kotu 1919 m ve çıkış kotu 2236 olup tünel içi eğilim yüzde 2.13’tür.

2015 yılında tamamlanması planlanan tünel tamamlandığında altı ay kapalı kalan Ovit güzergahı 7/24 trafiğe açık olarak hizmet verecek. Türk işçisinin ve müteahhidinin hayata geçirdiği proje ile; İspir – Erzurum arasında yapımı devam eden 7.200 m Kırık Tüneli ve 3.200 m Dallıkavak Tüneli ile güzergah 45 km kısalacak.

BÖLGEDE SOSYAL VE KÜLTÜREL HAREKETLİLİK DE YAŞANACAK
Tamamlandığında bölge trafiğini büyük ölçüde rahatlatacak olan Ovit Tüneli ile ilgili İstanbul Teknik İnşaat Genel Müdürü Macit Tanyol şunları söyledi: “An itibariyle çetin kış şartlarının yaşanmasıyla ile birlikte bölge altı ay trafiğe açıkken altı ay boyunca kapalı kalmakta. Projenin tamamlanmasıyla bölge trafiği rahatlayacak. 45 kilometrelik bir rakamdan söz ediyoruz. Bunu ulaşımın yanında yakıt olarak hesapladığınızda ülke ekonomisine nasıl katkıda bulunacağını bir düşünün. Proje aynı zamanda Mardin – Rize Sevgi Yolu olarak anılmaktadır. Hayata geçirilmesiyle birlikte bölgede hem sosyal hem de ticari anlamda büyük bir ivme yakalanarak kültürel bir bağ oluşturulacak.”