Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Assan Alüminyum Satış ve Pazarlama Direktörü Göksal Güngör

[kutusag=4181]Assan Alüminyum olarak 2014 senesini hedefimiz olan 230.000 tonluk satış rakamı ve en üst seviyelerdeki kapasite kullanım oranımızla başarılı bir şekilde sonlandırmak üzereyiz. Şirket olarak iyi bir 2014 yılı geçirdik. Başarılı bir yıl geçirmemizdeki en büyük etkenlerinden biri, ürün ve hizmet kalitemizi hep en yüksek seviyede tutmamız. Özellikle ana ihracat pazarımız olan Batı Avrupa’da zaman zaman karşılaştığımız yoğun rekabetin önüne bu prensibimiz ve çalışma biçimimiz sayesinde geçebiliyoruz. Ayrıca inşaat, otomotiv, enerji, ambalaj ve dayanıklı tüketim gibi pek çok farklı sektörlere hizmet veriyor olmamız ise riskimizi azaltabilmemiz ve çeşitlendirilmiş bir portföy oluşturabilmemiz için faydalı oluyor. Sektör olarak da 2014 yılının olumlu geçtiğini söyleyebiliriz.

Önümüzde yıl üretim ve satış hedeflerimizi önemli oranda artırmayı amaçlıyoruz.
Bu artışın bir kısmı 2013 senesinde yatırımı tamamlanarak üretime başlayan, yıllık 60.000 ton alüminyum rulo boyama kapasiteli boyalı ürünler tesisimizden gelecek. Artışın bir diğer önemli kısmı da yüksek magnezyum içeren alaşımlı ürünlerden gelmesini bekliyoruz. Bu alaşımların başında, hem iç piyasada hem de uluslararası pazarlarda çok yaygın olarak talep gören 5754 alaşım geliyor. Bu alaşım, Assan Alüminyum’un AR-GE departmanı tarafından geliştirilen inovatif yöntemler sayesinde ortaya çıktı ve dünyada lider konumda olduğumuz sürekli döküm teknolojisiyle bu ürünün üretimi mümkün oldu. Türkiye ve Avrupa piyasalarındaki pazar paylarımızın 5000 serisi alaşımların da ürün gamımıza eklenmesiyle birlikte artmasını bekliyoruz. 

Bu yıl Türkiye ve Avrupa’da kış aylarında mevsim normallerinin üzerinde seyreden sıcaklıklar nedeniyle inşaat sezonu 2013 yılına göre daha uzun sürdü. Bunun yanı sıra senenin ilk yarısında Avrupa’da beklentilerin üzerinde gelen ekonomik büyüme oranlarının da inşaat sektörüne pozitif katkı sağladığını söyleyebiliriz. 2015 yılı için de beklentimiz, bazı riskler olmasına rağmen büyümenin yine sabit oranlarda devam etmesi yönünde. Özellikle ülkemizde ekonominin lokomotif sektörlerinden biri haline gelen inşaat sektörünün önümüzdeki seneyi de iyi geçirmesini bekliyoruz. Alüminyum ise korozyon direnci, ısı iletkenliği, hafifliği, çevreciliği, estetik özellikleri ve kolay şekillendirilebilirliği gibi üstün özelliklerinden dolayı inşaat sektörünün vazgeçilmez bir parçası haline gelmeye devam edecek. Almanya’da kişi başına düşen yassı alüminyum kullanımı 17,2 kg, Türkiye’de ise 3,4 kg. Bu durum sektörün önünde hala önemli fırsatlar olduğunu da açıkça gösteriyor.