Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Elmor A.Ş. Genel Müdürü Hakan Günderen

[kutusag=4186]E.C.A. ve SEREL markaları olarak inşaat sektöründe, inşaat malzemeleri alanı içerisinde sınıflanıyoruz. Armatür, seramik sağlık gereçleri ve diğer tamamlayıcı ürünler üretiyoruz. Bu şekilde bakıldığında inşaat sektöründeki büyüme ile bizdeki büyüme her zaman aynı paralelde olmayabiliyor. İnşaat sektörünün yapısı gereği istatistikleri bir bütün olarak tutuluyor. Alt sektörlere dair istatistikler ise ne yazık ki çok net değil.

Kentsel dönüşüm kapsamında yıkılarak veya yerinde iyileştirilerek yaklaşık 6 milyon konutun dönüştürülmesi inşaat malzemesi sanayisine yönelik orta-uzun vadeli süreçte ciddi oranda ilave talep yaratıyor. Konut satış istatistikleri raporuna göre, 2014 Kasım ayında 103.783 konut satılmış, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 1 oranında artış gerçekleşmiş durumda. 2014 yılı Ocak-Kasım döneminde konut satış sayısı geçen yılın aynı dönemine göre, yüzde 1 oranında azalarak, 1.030.715 adede düştü. Bu rakam geçen sene Ocak-Kasım döneminde 1.041.406 adet idi. Sektör son derece güçlü ve konut talebi hala arzın üstünde. Yabancı yatırımcının konut talebi arttı ve kentsel dönüşüm avantajları konut sektörünü canlandırdı.
Genç nüfusun artan konut talebi ve artan kişi başı milli gelir ve satın alma gücü, gayrimenkul talebini yükseltti. Global ölçekteki ekonomik beklentiler sektörü zorlasa da, hepimizi iyi bir yılın beklediğini söyleyebiliriz.

Türkiye’de 10 yıldan bu yana, inşaat sektöründe yaşanan gelişmelere paralel olarak, sektörümüz de başarılı grafiği ile yükselişini sürdürüyor. Sektör olarak 2014 yılını son derece verimli geçirdik. Elmor olarak da, 2014 yılında 2013’e göre adetsel olarak yüzde 12, cari fiyatlar ile yüzde 22 oranında büyüme rakamı ile yılı kapattık. Ürünlerimizle de  (E.C.A ve AR YAK) armatür ürün pazarında yüzde 40, SEREL Seramik sağlık gereçleri pazarında yüzde 13, Gömme rezervuar pazarında yüzde 22’lik pay oranıyla 2014’e veda ettik. Öte yandan ödüllere doymadığımız bir yıl oldu. SEREL, 2014 A’design Award Ödülleri’nde tam 5 ödül birden alarak zor bir rekora imza attık. 2014 yılındaki başarılarımız bununla sınırlı kalmadı; E.C.A. SEREL, Design Turkey Endüstriyel Tasarım Ödüllerinde de 4 ödül daha alarak başarımıza başarı kattık.

E.C.A. ve SEREL olarak, markalarımızın ulusal ve global piyasalarda rekabetçiliğini artırmak için teknoloji ve inovasyon kabiliyetlerimizi her yıl güçlendirmeyi hedeflediğimiz bilinir. 2015’te de hedefimiz bu yönde. 2015 yılı kesinlikle olumlu beklentilerimizin olacağı bir yıl olacak. Diğer yandan E.C.A. SEREL olarak 2023 yılına kadar yaptığımız planlarımız var. Bunun ilk beş yıllık döneminin ilk iki yılında kapasite artışları, diğer üç yılında da, üretimde otomasyonun artması ve buna bağlı üretim verimliliğini artırmaya yönelik yatırımlar hedeflerimiz arasında yer alıyor. İçinde bulunduğumuz dönem, daha fazla adedi, daha düşük maliyetlerle daha kısa sürede üretmek ve en hızlı şekilde pazara sevk etmek ve bunu sürdürülebilir hale getirmek üzerine kurulu. Bunlar, baktığınızda rekabetin olmazsa olmaz unsurları olarak da karşımıza çıkıyor. Bizler için saydığımız bu 4 aşamanın her biri hayati önem taşıyor, birinin olmaması iş süreçlerimize verimsizlik olarak yansıyor. Günümüzde, geçmişte olduğu gibi fiyatı kendiniz belirleme gibi bir lüksünüz yok. Dolayısı ise pazarda rekabet sizi nereye götürüyorsa, mevcut rekabet fiyatlarına uygun maliyetlerle çözüm üretmek için yapılanmanız, sisteminizi buna göre güncellemeniz gerekiyor. Markanızı rekabetçi olarak gelecek yıllara taşımak ancak bu şekilde mümkün olabilir.