Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Sektöründe tek olmak için çalışıyor: Rockwool Türkiye

Rockwool Türkiye’nin yapılanmasından bahseder misiniz?
[kutusol=4334]Serdar ÇELİK: Merkezi Danimarka’da olan dünyanın lider taş yünü üreticisi Rockwool, 1909 yılında kurularak taş yününün yalıtım alanında kullanılabilmesinin önünü açtı. 1937 yılında taş yünü üretimine başlayan Rockwool Grubu, Avrupa, Rusya, Kuzey Amerika, Hindistan ve Doğu Asya’da 35’den fazla ülkede 11 binden fazla çalışanı ile faaliyetlerini sürdürüyor. Ayrıca dünyanın dört bir yanına taş yünü ürünlerinin ulaşmasını sağlayan uluslararası satış ofisleri, distrübütörler ve iş ortaklıkları ağına sahibiz.
Rockwool Grup olarak dünya üzerinde 28 ülkede taş yünü fabrikamız bulunuyor.

Rockwool, 2012 yılından beri Türkiye’de faaliyetlerini sürdürüyor. Rockwool Türkiye ofisinde finans, lojistik, satın alma, pazarlama ve satış departmanlarımızla faaliyet gösteriyoruz. Rockwool’un Türkiye’de en çok önemsediği alan, mantolama pazarı. Çünkü Türkiye, 70 milyon m² ile Avrupa’nın en büyük mantolama pazarı. Bu rakamın içerisinde taş yününün payı yüzde 3 civarında. Yerel üreticiler için çok ciddi bir oran olan bu pay, 2-2.5 milyon m² ye denk geliyor.
Biz bu oranı 2020 yılına kadar yapacağımız çalışmalarla, yüzde 3’ten yüzde 10’lara çıkarmak istiyoruz. Rockwool mantolama pazarının potansiyelinin farkında ve pazarı yapılandırmak, ayrıca kalite algısını yükseltmek adına Türkiye’de faaliyetlerini hızla sürdürmeye devam ediyor. En önemli hedefimiz ise global tecrübemizi Türkiye’ye taşımak.

Rockwool, Türkiye’de hangi ürün grupları ile yer alıyor?
▶ Rockwool, Türkiye taş yünü pazarında mantolama ve teras yalıtımı ürün grupları ile yer alıyor.
Rockwool sadece Türkiye’de değil, dünyada mantolama ve teras yalımıtına çok ciddi önem veriyor. Çünkü bu ürün grupları ile ilgili Rockwool’un, yeni araştırmaları ve yeni üretimleri var. Mantolama ürün grubu için en çok önem verdiğimiz konu lambda değeri, teras yalıtımı ürün grubu için ise noktasal yük dayanımı özellikleridir. Rockwool bu konuda çok ciddi AR-GE çalışmaları olan, hemen hemen her fabrikasında bu iş için özel ekip çalıştıran bir üretici.

Mantolamada şu anda 3 tane ürünümüz var; Fasrock 150, Fasrock 135 ve Frontrock Max E Çift Yoğunluklu Mantolama Levhası. Çift yoğunluklu olan ürünümüzü Türkiye pazarında daha fazla yaygınlaştırmak için faaliyetlerimiz devam ediyor. Özellikle Avrupa pazarında en çok kullanım oranına sahip olan ürünümüz olan bu ürün EN standartlarına göre basma, ayrılma ve çekme dayanım değerlerini fazlası ile karşılıyor ve çok daha üstün bir ısı yalıtımı gerçekleştiriyor.
Rockwool Frontrock MAX E, çift yoğunluklu, dış cephe sistemlerine üstün ısı iletkenlik performansı, yüksek ses emiciliği ve yangın güvenliği sunan bir taş yünü levha. Her türlü sıvalı ve kaplamalı mantolama sistemleriyle kullanılabiliyor. Nefes alabilen yapısıyla duvar yüzeyindeki terleme ve boya kusması sorununu ortadan kaldırıyor. Frontrock MAX E, 0.036 W/mK lambda ısı geçirim katsayısı değeriyle binanın duvarlardan oluşan ısı kaçaklarını etkin bir şekilde azaltırken, aynı kalınlıktaki diğer yalıtım malzemeleriyle karşılaştırıldığında dış cephe için yüzde 15 daha iyi bir ısı yalıtımı sağlıyor. Buna ek olarak yeni geliştirmekte olduğumuz Frontrock Max Plus mantolama ürünümüz bir miktar daha düşük yoğunluklar ile üretilecek. Bu şekilde fiyat olarak da taş yünü dışındaki mantolama ürünleri ile de rekabet edebilecek hale gelecektir.

Piyasaya girdiğimiz ilk yıl mevcut mantolama pazarında yer alan projelerin yüzde 50’den fazlasına ürün tedarikini biz sağladık.
Burada bir fabrikamız olmamasına, sayıca kısıtlı bir kadro ile faaliyet göstermemize rağmen projeler tarafından en çok tercih edilen markayız.  Yer aldığımız her projenin teknik şartnamelerini mutlaka biz yönlendiriyoruz.

Taş yününün diğer yalıtım ürünlerine kıyasla sunduğu avantajlar neler?
▶ Ürünün teknik özelliklerini incelediğimizde, hem yeni binalar hem de renovasyon pazarında performans ve güvenliğe önem veren kullanıcılar için taş yünü olmazsa olmaz tek ürün.

Taş yünü, birçok özelliği bünyesinde barındıran bir malzeme. Isı yalıtımı yapmanın çok farklı yolları var ama taş yünü, ısı yalıtımının yanı sıra çok farklı yönlerde katkı sağlayabilecek bir ürün. Taş yününün en önemli özelliklerinden biri, 1000°C üzerindeki ısı karşısında dayanıklılığı, A1 sınıfı yanmaz malzeme oluşu. Doğru uygulandığı takdirde taş yünü, insan hayatını kurtarmaya gerekli olabilecek değerli dakikaları kazandırıyor.
Taş yünü ile yalıtım yapılan yapılar, yangına karşı güvenli. Çünkü taş yünü yangının yayılmasını önlüyor. Taş yününün ısı iletkenlik değerinin çok düşük olması, onu iyi bir ısı yalıtım malzemesi yapıyor. Taş yününün çapraz geçişli sayısız elyaftan oluşan yapısı, tümüyle titreşimleri etkisiz hale getiriyor. Bu benzersiz fibröz elyaf yapısı taş yününü en iyi ses emici inşaat malzemelerinden biri haline getiriyor. Taş yününün su iticiliği de çok dikkat çekici.

Türkiye’de fabrikanızın olmaması ürün tedariki konusunda bir dezavantaj yaratıyor mu?
▶ Ürünlerimizin tamamını Macaristan ve Hırvatistan fabrikalarımızdan getiriyoruz. Haziran’dan sonra bu ürünlerin tamamı, sadece Hırvatistan fabrikamızdan gelmeye devam edecek. Operasyon anlamında ürünleri Türkiye’ye Hırvatistan fabrikamızdan getirmek zaman açısından bir tasarruf da sağlıyor, hatta çoğu zaman birçok yerel üreticiden daha kısa sürelerde teslimatlarımızı gerçekleştirebiliyoruz.
Ürün kalitesinin yanı sıra en hassas olduğumuz konulardan biri olan lojistik, Rockwool için çok önemli. Yakın zamanda tedarikini tamamladığımız Tema İstanbul projesinde yoğun ve hızlı sevk talebini kısa sürede gerçekleştirmek için hem Macaristan hem de İngiltere fabrikamızdan eş zamanlı tedariki yapıp 1 ay gibi kısa bir süre içerisinde yaklaşık 100 bin m² mantolama ürününü sahaya indirebildik. Müşterimizin bundan dolayı sergilemiş olduğu memnuniyet bizlere hizmet kalitesinin ne derece önemli olduğunu bir kez daha gösterdi.
Mantolama pazarını önemsediğinizi belirttiniz. Mantolama dışında hangi alanda ürünler sunuyorsunuz?
▶ Teras yalıtımı ürün grubumuzu da Türkiye pazarına getirmeye devam ediyoruz. Uygulamacı bayi yapılanmamız var ve projelere bayi kanalı ile ürünlerimizi tedarik ediyoruz.

Türkiye pazarında teras yalıtımında sadece ürünün yoğunluğuna ve noktasal basma mukavemetine önem veriliyor. Ürünün lambda değeri ile ilgili çok fazla beklenti içerisinde değil firmalar.
Aslında mantolamadaki durum neyse teras yalıtımındaki durum da aynı şekilde geçerli.

AR-GE yapılanmanızdan bahseder misiniz?
▶ Teknik konulara fazlası ile önem veren bir üreticiyiz. Her fabrikada 20–70 kişi arasında AR-GE departmanında çalışan uzmanımız yer alıyor. Hırvatistan en yeni fabrikamız ve kapasitesi yüksek fabrikalarımızdan bir tanesi. Örneğin, lambda değerini 0,036’dan 0,035’e indirmek için çalışan çok ciddi bir AR-GE ekibi var. Bu ekip her yıl bunu başarmak için değişik üretimler ve teknikler deniyor. Çift yoğunluklu yeni üretimimiz büyük ihtimalle 0,035 lambda değeri ile üretilecek. Üretim teknolojilerimiz gün geçtikçe daha verimli, daha temiz, daha çevreci bir hal alıyor. AR-GE departmanlarımızda geliştirilen ürünler çok çabuk üretim bantlarına aktarılabiliyor. Çok aktif bir şekilde piyasa ihtiyaçlarına göre ürün grupları geliştiriyoruz.

Global tecrübemiz çok yüksek. Ürün kalitesinin yukarı çekilmesinin yanında, çok farklı ürün gruplarımızla farklı çözümler sunacağız. Diğer ülkelerde edindiğimiz bilgi birikimini Türkiye’de, yapı profesyonelleriyle paylaşacak olmamız, sektörü ciddi anlamda ileri götürecektir. İş planlarımız arasında en büyük başlığı da aslında bu bilgi aktarımı oluşturuyor. Amacımız sadece ürün satmak değil, sektörü bir yerden bir yere getirmek.
Tasarım ürünleriniz var mı?
▶ Birçok tasarım firması tarafından ismiyle bilinen ürünlerimiz var. Rockwool’un dış cephe için üretmiş olduğu “Rockpanel” bunlardan bir tanesi. Türkiye pazarında henüz satışına başlamadık. Bu ürün için 6 ay kadar önce bir araştırma yaptık. Türkiye’de ismi sektörce bilinen cephe uygulama firmalarına, tasarımcılara ve danışmanlara gittik. O zaman fark ettik ki herkes zaten bu ürünü biliyor ve böyle bir ürünü bekliyor. Getirirsek mutlaka kendine bir pazar yaratacak.

Araştırmalarımız neticesinde biliyoruz ki Türkiye pazarı bu ürüne hazır. Sadece fiyat açısından uyuşmazlığı var. Bu kısmı iyileştirebilmek için yeni yöntemler geliştiriyoruz.
Bayi ve uygulayıcılarınız için eğitimler düzenliyor, sertifikalandırılmalarını önemsiyor musunuz?
▶ Bizim Türkiye’de bir bayi yapılanmamız var. Ancak nihai kullanıcılar yerine sistem üreticileriyle partner olarak çalışıyoruz. Mevcut yapılanmamız ve stratejimiz o yönde devam ediyor. Sto, Baumit, Alsecco, Entegre ve Terraco gibi üretici firmalarla yaptığımız ortak çalışmalar var. Onların kendi ustaları, kendi bayileri ve kendi satış ekiplerine bizim özellikli ürünlerimizi anlatmak, o konuda bilgilendirmek adına düzenleyeciğimiz hem teorik hem de uygulamalı eğitimlerimiz olacak. Amacımız, özellikli ürünlerimizi yalıtım ve mantolamanın önemini vurgulayarak anlatmak.
Temmuz ayında Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın uygulamaya alacağı yönetmelik doğrultusunda taş yünü ile ilgili sistemciler ile bu eğitimleri tamamlamak istiyoruz.

Eğitimlere ürün verdiğimiz proje müdürleri de davet edilecek. Bizden bir kere taş yünü almış olabilirler ama biz onların taş yünü konusunda bilinçli olmalarını da istiyoruz.

Hangi derneklerde yer alıyorsunuz?
▶ ÇEDBİK ve İZODER üyesiyiz. İZODER’in bütün komisyonlarında aktif rol üstleniyoruz. İlerleyen dönemlerde de buralarda olmaya devam edeceğiz.