Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Hızlı, ekonomik, çevreci: Nuriş Prefabrik Yapı

1968 yılında faaliyetlerine başlayan Nuriş, ilk etapta zirai makineler üreterek Anadolu tarımına katkıda bulunan bir işletme iken 1995 yılında prefabrik sektörüne giriş yaparak bugünkü adı olan Nuriş Prefabrik Yapı adını aldı.

2015 yılına gelindiğinde 30 bin m² alan üzerine kurulu 11 bin m² kapalı alanda faaliyet gösteren ve teknolojiyi yakından takip eden Nuriş, üretim hattında yaptığı AR-GE çalışmaları ve kullandığı yüksek teknolojik makine parkı sayesinde bütün üretimini bilgisayar kontrollü CAD-CAM programları ile bütünleşik olarak yapıyor. Tüm ürünlerinin üretim aşamasında çevreyi maksimum düzeyde gözetmenin yanı sıra tüm takım arkadaşlarının düzenli olarak bu konuda eğitim almasını sağlıyor.

Ürün yelpazesinde yaşam ve ofis amaçlı konteynerler, monoblok birleşimli konteynerler, çelik konutlar, karavanlar, kabinler, prefabrik yaşam kampları, ofis, yatakhane, okul, işçi, mühendis barınakları bulunan Nuriş, müşterilerine hızlı ve ekonomik çözümler sunuyor. Ürün gamındaki çeşitlilik ile her projeye özel çözümler geliştiren Nuriş Prefabrik Yapı, tüm müşterilerine aynı özenle ürettiği ürünlerini hatasızca ve başarılı olarak teslim etmenin gururunu yaşıyor.
Yüksek üretim kapasitesi sayesinde sosyal projelere doğru yanıtlar verebilen Nuriş Prefabrik Yapı, deprem, sel, savaş gibi afetlerden dolayı mağduriyet yaşayan insanlara ürettiği yaşam alanları ile yaşamış oldukları psikolojik sıkıntıları asgari düzeye indirgemek için çalışıyor. Yıllık 250 bin m² prefabrik yapı, 20 bin adet konteyner ve 250 bin m² çelik yapı üretim kapasitesine sahip olan firma, yeni yatırımlar üzerinde fizilibilite çalışmaları yürüterek kapasitesini verimli bir şekilde artırmayı planlıyor.

Nuriş Prefabrik Yapı, en önemli sermayenin beşeri sermaye olduğunun bilincinde olarak hareket ediyor. Yürüttüğü tüm sosyal projelerde beşeri sermayeyi artırmak için çaba gösteriyor.
İlkeli duruşu ve doğru kararları alışının altında her zaman gereksiz riskten kaçınan ve dünya makro ekonomik piyasalarını takip eden Nuriş, bu verileri araç olarak kullanıp yatırımlarını bu verilere göre planlıyor.

VİZYONUNU ‘İHRACAT ODAKLI’ OLARAK REVİZE ETTİ
Deprem konutları olarak yıldızı parlayan prefabrik yapı sektöründe varlığı ve müşterilerine verdiği güven ile adını sektöre altın harflerle kazıyan Nuriş Prefabrik Yapı, vizyonunu ihracat odaklı olarak revize etti.

Katar’da 2022 dünya kupasından dolayı şantiye haline gelen ülkede yaşanan işçi ölümlerinden dolayı işçi yaşam kamplarında yapılması istenen revizyonlarda Nuriş Prefabrik Yapı’nın üretmiş olduğu yüksek kalliteli yangına, depreme dayanıklı ve yüksek yalıtım değerlerine sahip yapılar herkesin ilgisini çekiyor. Tüm müşterine en doğru projelerle yanıt vermeye çalışan Nuriş, bu beklentileri karşılayarak Türkiye’nin ihracatına katkı sağlıyor. Bu bağlamda Katar’daki faaliyetlerine hız vererek görüşmelerine devam ediyor. 
Kısa vadeli hedefi Ortadoğu pazarına yönelik pazar hacmini ve payını arttırmak olan Nuriş uzun vadede Ortadoğu, Kuzey Afrika ve BDT ülkelerinde varlığını ve müşterilerine verdiği güven derecesini arttırmaya çalışıyor.
Sektörün pazar büyüklüğünün 1 milyar doların üzerinde olduğuna dikkati çeken Orhan Turan, “Prefabrik yapılar ekonomik, hızlı konut üretiminde ve şantiye sahalarında tercih ediliyor. Türkiye bu alanda dünyada lider olma yolunda hızla ilerliyor” diye konuştu.