Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Atalay Özdayı, Baumit Genel Müdürü

[kutusag=4486]Baumit’in süreklilik yılı olarak belirlediği 2015 yılında genel olarak %20, ısı yalıtım sistemlerinde metrekare bazında ise yaklaşık %25 büyüme rakamına ulaşmayı hedefledik. 2015 genel anlamda ülkemiz için çok kolay bir yıl olmadı. Yaşanan iki seçim, sınırlarımızda yaşadığımız gelişmeler hem birey olarak bizleri hem de tüm sektörleri etkiledi. Bununla beraber 2015 yılını hedeflerimize paralel rakamlarla bitireceğiz. Bu yıl ekonomi ve kurlarda yaşadığımız belirsizlik önümüzdeki yılı planlamayı zorlaştırdı. Buna rağmen yine çift haneli büyüme hedefi ile yıla başlıyoruz. Her ne kadar zorlu bir yıl olacağı düşünülse de 2016 yılı için agresif bir büyüme hedefi belirledik.

Özellikle farklı satış kanallarında büyüme, ürün gamımızı geliştirme, farklılaştırma ve mantolamada renovasyon pazarında yaptığımız çalışmaları artırma yönünde 2016 yılını ve sonrasını planladık. Baumit, AR-GE çalışmalarına önem veren bir firma. Bu nedenle inovatif ürünlerimiz en büyük gücümüz. Mantolama uzmanlığımızın yanı sıra diğer ambalajlı kuru harçlardaki farklılığımızı ve uzmanlığımızı da pazarda ortaya koymak istiyoruz.

Bu yıl hızlı bir büyüme trendi yakaladığımız kendinden yayılan şaplar ve karo yapıştırıcıları ürünlerinde de bu başarıyı 2016 ve sonrasında sürekli kılacak yatırımlar yapıyoruz. 

Zemin ürünlerimizde ürün gamımızı genişleterek müşterilerimize daha kapsamlı sistemler sunmayı hedefliyoruz. Ürün ve pazar dışında da çalışmalara ve eğitim faaliyetlerine daha da ağırlık vereceğiz. Eğitimlerle hem mesleki yeterlilik konusunda uygulamacılara destek olmayı hem de projelerde teknik destek sağlamayı hedefliyoruz. Daha önceki yıllarda da gerçekleştirilen üniversitelerde öğrencilerle buluşmalar bizim için önemli ve bu nedenle 2016 yılında bu çalışmaları artıracağız. Ayrıca son tüketici nezdinde yalıtım bilincini artıracak seminer programları da düzenlenecek. Bunun sadece kendi markamız için değil, tüm sektör için eğitimin çok önemli olduğuna inanıyoruz.

2016 yılının Baumit’in Türkiye pazarındaki 10.yılı olması nedeni ile bizim için büyük önem taşıyor. Baumit olarak pazara girdiğimiz ilk günden beri Türkiye’ye yatırım yapıyoruz; uzun vadeli beklentilerimiz çok pozitif. Kriz döneminde, birçok insan yatırımdan kaçarken ya da tasarruf önlemlerine yönelirken yatırım yapmış bir firmayız. Bu da Avusturya’daki genel merkezimizin Türkiye’ye verdiği önemin bir işareti. Daha çok on yıllar boyunca Türkiye pazarında faaliyetlerimizi artırarak devam etmek, orta vadede yeni yatırımlar ile operasyonumuzu büyütmek için azimle ve hevesle çalışmaya devam ediyoruz.