Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Ece Ceylan Baba, Seranit Grup Başkan Yardımcısı

[kutusag=4501]2015 yılının Türkiye ve dünya konjonktüründe oldukça duraksamalı bir yıldı ancak buna rağmen Seranit Grup olarak hedeflerimizin tamamını tutturduk. Sektör, 155 milyon metrekarelik bir üretim kapasitesine sahip. Yıllık 18 milyon 500 bin metrekarelik üretim kapasitemiz ile pazarın yaklaşık yüzde 15’lik kısmını oluşturuyoruz. Niş ve butik bir markayız. Sektörde trendi bizim belirlediğimizi düşünüyoruz. 350 milyon TL civarında olan cironun yüzde 28’lik kısmını ihracattan elde ediyoruz. İhracatımızın yüzde 40’ını Kuzey Avrupa ülkelerine yapıyoruz.

Yeni pazar olarak ise İngiltere’yi görüyoruz. Önümüzdeki yıl bu pazarda daha aktif rol oynayacağız.

2016 yılı, Seranit Grup için yeni portföy ve hedeflerin belirlenerek, biraz daha fizibilite çalışmalarına odaklanacağı bir yıl olacak. 2014 yılından bu yana AR-GE’ye en fazla yatırım yapan şirket konumundayız. Sektörde üst segmentte var olmanın AR-GE’ye yatırım ve yeni inovatif ürünlerde yer aldığına inanıyoruz. Bu nedenle yenilikçi ürünler üzerine çalışmaya, önümüzdeki yıl da devam edeceğiz.
2015 yılı, Türkiye ve dünya konjonktüründe oldukça duraksamalı periyodların yaşandığı bir dönemdi. Birçok firma bütçe ya da projeksiyonlarında revizyona gitti. Niş ve butik kanalda kaldığımız için bu tür hareketlerin bizleri pek etkilediğini söyleyemeyiz. Biz sattığını üreten bir şirket yapısına sahibiz. Önceden bağlantılı projelerle ilerliyoruz. Bizi etkileyen tek unsur döviz kurunda yaşanan hareketlilik oldu. Ama buna rağmen hedeflerimizin tamamını tutturduk. Öngöremediğimiz bir proje iptali olmadı. 2015’te daha kar odaklı bir çalışma sergiledik.