Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Clariant küresel uzmanlığını Türkiye’ye taşıyarak büyümeyi hedefliyor

Bize Clariant’ı tanıtır mısınız?
[kutusol=4593]Clariant İşviçre merkezli, dünyanın önde gelen özel kimyasal maddeler üreticisidir. Clariant olarak kimya endüstrisinde tecrübe ettiğimiz 150 yılı aşan bilgi birikimimiz ile dünya genelinde 53 ülkede toplam 110 şirketimizle faaliyet gösteriyoruz. İş birimlerimiz arasında Pigmentler, Fonksiyonel Mineraller, Katkı Maddeleri, Petrol & Madencilik Hizmetleri, Endüstriyel ve Tüketiciye Özel Ürünler ile Masterbatch’ler yer alıyor. Clariant, 2015 yılında, ekonomik, çevresel ve sosyal boyutlarda üstün ve sürdürülebilir performans sergileyen 4 öncü kimya şirketi arasında bulunuyor. Bu büyüklüğe sahip, geniş bir coğrafyaya yayılmış birçok şirket küresel sorumluluklarını gözden kaçırabilir.

Ancak Clariant olarak tüm faaliyet alanlarımızı kapsayan kurumsal sorumluklarımızın hassasiyetle farkındayız. Bunun bir göstergesi olarak da 2013 yılından beri küresel anlamda en bilinen sürdürülebilir endekslerinden biri olan Dow Jones Sürdürülebilirlik Endeksi’nde (DJSI) yer alıyoruz.

Yaşadığımız dünyada karlı bir işletme oluşturmanın yanı sıra hesap verebilir bir şirket olmayı da hedefliyoruz. Tüm iş alanlarımızda ve faaliyette olduğumuz her ülkede bu hedefi gerçekleştirmek için çok çalışıyoruz. Bu stratejimiz çerçevesinde, son 15 yılda pazar payımızı neredeyse ikiye katladık ve küresel kimya endüstrisinde yaklaşık yüzde 20’lik bir pazar payına ulaştık. 

Bize Clariant’ın Türkiye pazarındaki hikayesi hakkında bilgi verir misiniz? Clariant Türkiye’de neler yapıyor?
Clariant Türkiye’de Plasticolor’ı satın aldıktan iki yıl sonra 1992 yılında Sandoz Chemicals olarak Sefaköy’de kuruldu ve doksanlı yıllar boyunca faaliyetlerini orada sürdürdü. 2008 yılında üretim ve depolama faaliyetleri Gebze Organize Sanayi Bölgesi’ne taşındı. 2011 yılının sonlarında Sefaköy’de kalan Satış, İdare ve Masterbatch bölümlerimize ait faaliyetler de Gebze’ye taşınarak transfer süreci tamamlandı. Gaziantep’te yerel pazarda daha iyi hizmet verebilmek amacıyla Masterbatch (pigment konsantreleri) bölümümüz tarafından Hızlı Cevap Birimi (Rapid Response Unit, RRU) kuruldu.

Bir yandan da Balıkesir ve Fatsa’da bulunan 2 adet Bentonit tesisinin entegrasyonu başlatıldı. Balıkesir’deki tesisimiz Fransa ve Singapur’dan işletme faaliyetleri transfer edilerek büyütüldü. Yakın zamanda da Gebze’de Kişisel Bakım ve Bitkisel Çözümlere yönelik hizmetlerimiz için bir uygulama laboratuvarı açıldı. Balıkesir’de bulunan tesisimizde kimyevi kurutucular (kil) ve aktif granüle sahip ürünler üretiyoruz. Fatsa tesisimizde Dökümhane & Kağıt, Kil İşleme Tesisi ve Deterjanlar bulunuyor. Gaziantep tesisimizde ise Hızlı Cevap Birimi (Rapid Response Unit, RRU) üretimi, renk eşleme teknik laboratuvarı, depolama ve satış faaliyetleri gerçekleştiriliyor. Türkiye Clariant’ın küresel büyümesinde çok önemli bir rol oynuyor. İnovasyon konusunda sürekli bir atılımla pazardaki varlığımızı geliştirmek ve büyütmek istiyoruz. Clariant’ın büyüme ve gelişme, yaratıcılık ve girişimcilik konularındaki küresel taahhüdü Türkiye’deki başarısı ile uyumluluk gösteriyor.

Türkiye kimya sektörü hakkında ne söyleyebilirsiniz? 
Türkiye Kimya Sanayicileri Derneği’nin Raporu’nda da yer aldığı üzere Türkiye’de kimya sektörü son birkaç yıldır hızla büyümeye devam ediyor. Ekonomi Koordinasyon Kurulu Toplantısı’nda ortaya konulan ‘Kimya Sektörü Strateji Belgesi’, yetkilerinin Türkiye’deki kimya sektörüne olan inancının bir göstergesi olduğunu düşünüyorum. Clariant olarak, Türkiye’deki bu hızlı büyümeden ve sektörün potansiyelinden yararlanmak istiyoruz.
Bunun yanı sıra var olduğumuz alanları küresel uzmanlığımızla da doldurmak istiyoruz. Bölgesel bir etkin güç olarak, Türkiye’nin Clariant’ın küresel büyümesinde çok önemli bir rol oynadığını yinelemek isterim. Türkiye pazarında sahip olduğumuz çok sayıda işletme biriminde kaliteli hizmetlerimizi sürdürmeyi amaçlıyoruz.

Büyüyen bu pazarla ilgili olarak, kişisel bakım endüstrisinde de artan tüketici taleplerini Endüstriyel Tüketici Özellikli Ürünler birimimiz aracılığı ile karşılıyoruz. Yenilik, yaratıcılık ve girişimcilik üzerinde sürdürülebilir bir odaklanma ile pazardaki varlığımızı geliştirmek öncelikli hedeflerimiz arasında yer alıyor. Clariant olarak, Türkiye’deki büyümeyi hızlandırmaya kendimizi adadık ve paydaşlarımıza katma değer sağlamak için ülke çapında organik ve inorganik büyümelere odaklanmaya devam edeceğiz. Türkiye’nin çok büyük bir potansiyele sahip olduğuna inanıyoruz ve kimyasal sektörü büyümeyi destekleyici anahtar endüstrilerinden biri olacak.

Endüstriyel Kimyasallar hakkında ne yapıyorsunuz?
Endüstriyel Ürünler iş birimimiz tüketici bakım ve endüstriyel pazarlarında özellikli kimyasallar ve uygulama çözümlerinde Türkiye’deki en büyük tedarikçilerinden biri. Pazar bilgisini üstün performanslı içerikler ve formülasyon uzmanlığı ile birleştirerek, endüstriyel ürünlerimiz sayesinde en iyi fiyat-performans oranlarını içeren çözümleri sunuyoruz.

Endüstriyel tüketici ürünleri bölümümüzde farklı segmentler bulunuyor:  Kişisel Bakım (kozmetik ürünler ve İlaç), Ev Bakımı (deterjanlar) ve Bitkisel Çözümler bu segmentler arasında yer alıyor. Endüstriyel bölümümüz ise; Boyalar ve Kaplamalar, inşaat sektörüne yönelik Yapı Kimyasalları, Endüstriyel Yağlayıcılar, Özel Uygulamalar (otomotiv sıvısı, ısı transfer akışkanı, özel solventler) ve Havacılık segmentlerinden oluşuyor.


Şimdiye kadar Türkiye’de ne tür işler gerçekleştirdiniz?
Türkiye’de değişen endüstri trendleri ve müşterilerimizin gereksinimlerini sürekli olarak takip ederek, yenilikçi ve inovatif çözümler sunuyoruz. Yıllar içindeki başarımız büyük oranda ürünlerimizi müşterilerimizin ihtiyaçlarına yönelik geliştirmemize bağlı. Bu durum Clariant’ın yenilikçi ürünleri ile hizmetlerinin başarısı sayesinde açıkça kanıtlanıyor. Yenilikçi çözümler üretmeye ve bunları var olduğumuz pazarlardaki müşterilerimizin ihtiyaçlarına uyarlamaya devam edeceğiz.

Rakamsal açıdan Türkiye’deki varlığımızı değerlendirdiğimizde geçen yılı iyi sonuçlarla kapattık diyebiliriz. Aralık 2015 itibarıyla lokal olarak % 4.6 büyüme gerçekleştirdik. Böylece 2016 yılında, küresel bilgi birikimi ve uzmanlığımızı Türkiye kimya pazarına taşıma stratejimizle paralel olarak büyümeye devam edeceğiz.