Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Baymak’ta yeni dönem

Hisse devrine ilişkin basın toplantısına Baymak Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Murat Akdoğan ile birlikte, BDR Thermea CEO’su Rob van Banning, BDR Thermea Operasyonlar Direktörü Jan van Ooijen ve Baymak Genel Müdürü Ender Çolak katıldı.

Toplantıda konuşan Dr. Murat Akdoğan, 46 yıllık geçmişe sahip Baymak’ın Türkiye’de büyük bir başarı hikayesine sahip olduğunu belirtti. 1990’ların başlarında finansal krize giren Baymak’ta payları devralarak büyük bir dönüşüm başlattıklarını belirten AKDOÐAN, konkordato döneminden bugün Türkiye’nin ısıtma alanındaki lider firma haline gelerek adeta küllerinden doğan Baymak’ın bu başarısının arkasında her zaman çok çalışma, dürüstlük ve güvenin yattığını ifade etti.

Baymak’ın yabancı devlerle iş yapma kültürüne alışık olduğunu belirten Dr. Murat Akdoğan “1998’de Alman Wolf Group Baymak’ta ortak oldu. Bu ortaklığın ardından 2002 yılında İngiliz Baxi Grup Baymak’ın %50’sine ortak oldu. Ülkemizin, tarihinin en büyük finansal krizi içinde bulunduğu ve yabancı yatırımların hemen hemen sıfıra indiği bir ortamda Baymak’a ısıtma sektöründe dünya devlerinden Baxi Grup’un ortak olması çok ayrı bir değere sahiptir. Bu da Baymak’ın dinamizmine, üretim gücüne ve sektörü dönüştüren yapısına olan güveni ifade etmiştir.” dedi.

2008 yılında Baxi Grup’un BDR Thermea tarafından satın alınmasıyla birlikte Baymak’ta %50 paya sahip olan BDR Thermea’nın bugün %100 pay sahibi olacağını belirten Dr. Murat Akdoğan, “Baymak ülkemizde ilkleri başaran, sektörü her zaman dönüştüren bir firma oldu. Bugün yoğuşmalı kombi satışında lider olmamız tesadüf değil. Biz daha az enerji tüketen, hem tüketicinin hem ülkemizin kazandığı ürünleri her zaman ön planda tutarak sektöre de yön verdik. Yaklaşık 8 yıldır Baymak markamızla sadece yoğuşmalı kombi reklamı yaparak, tasarruflu olan bu ürünün halkımız tarafından doğru anlaşılmasını sağladık. Halkımızı bu ürünün tasarrufuna inandırdık.” dedi.

Baymak’ın bayi yapılanmasıyla da sektöre yön ve güven verdiğini belirten Dr.Murat Akdoğan, “Biz Türkiye’nin her yerinde her zaman olduk. Bunu yaparken de bayi yapılanmamızı uzun vadeli ve ilkeli, şeffaf çalışma üzerine kurduk. Ana bayi, taahhütçü bayi, münhasır bayi gibi kademeli örgütlenmeyi sağlayarak ülkemizin yaşadığı dönemsel krizlerden firma ve bayi örgütümüz olarak etkilenmedik. Bugün geldiğimiz noktada Baymak ülkemizin ısıtma sektöründeki en geniş ve güçlü bayi yapısına sahiptir.” dedi.

Baymak’ın yeni dönemde de sürekli büyümeye devam edeceğine inandığını belirten Dr. Murat Akdoğan, BDR Thermea’ nın Baymak’a ve ülkemize duyduğu güven, sahip olduğu üstün teknoloji gücü ve yenilikçi yapısının Baymak dinamizmiyle birleşmesinin çok daha güçlü bir Baymak yarattığını ifade etti.

Dr. Murat Akdoğan, “Baymak benim hayatımın hep en önemli parçası oldu. Bugün Ethica Sağlık Grubu ile sağlık sektöründe yer almam Baymak ile olan gönül bağıma asla engel olmayacaktır. Baymak’ın devam eden başarıları ve büyümesi bana her zaman çok büyük bir mutluluk verecektir. Bu yeni dönemde de ne zaman ihtiyaç duyulsa Baymak’ın yanında olacağım” dedi.

BDR Thermea CEO’su Rob van Banning; yaptığı konuşmada BDR Thermea’nın iklimlendirme sektöründe ısıtma, soğutma, sıcak su üretimi, yenilenebilir enerji alanlarında entegre çözümler sunduğunu ve grubun Baxi, Remeha, De Dietrich ve Baymak gibi Avrupa’nın en önde gelen firmalarına sahip olduğunu belirtti.

BDR Thermea’ nın çok güçlü bir finansal yapıya sahip olduğunu belirten Banning, “Tüm dünyada yaklaşık 7000 çalışanımızla ciromuzu yaklaşık 3 milyar dolar düzeyine getirdik. 70’ten fazla ülkede varız ve Avrupa ülkelerinde Baxi, Remeha, Brötje Heizung, De Dietrich, Chappee ve Baymak gibi lider markalarımızla yer alıyoruz” dedi. BDR Therma’nın ana değerlerinin tüketiciyi en ön planda tutmak, onlara akıllı ve entegre ürünler sunmak, yenilikçi olmak, sürdürülebilir olmak ve tüketiciye fiyat performans olarak en iyi ürünü sunmak olduğunu söyleyen Banning, son dönemde yoğunlaştıkları yeni nesil yoğuşmalı kombiler ve hibrid sistemler ile Baymak kanalıyla Türkiye’de de büyük bir ivme kazanacaklarını ifade etti.

Baymak’ın farklı iş modelleri, dinamizmi, sahip olduğu iş etiği, yenilikçi yapısı ve çok çeşitli ürün gamıyla BDR Thermea ile çok büyük bir sinerji içinde olduğunu belirten Banning, “Bu başarı hikayesini yaratan Dr. Murat Akdoğan’a teşekkürlerimi sunuyorum. Bizim için yeni dönem Dr. Murat Akdoğan’ın bugünlere getirdiği Baymak’ı sadece Türkiye’nin değil dünyanın da lider markalarından birisi haline getirme dönemi olacaktır. Teknoloji ve birikimimizin Baymak dinamizmiyle yaratacağı ivme bizleri çok heyecanlandırıyor” dedi.

Baymak Genel Müdürü Ender Çolak da Baymak’ın kombi satışlarını son 3 yılda üç kat artırdığını, yoğuşmalı kombi oranlarının ise %70’i aştığını belirtti. Ender Çolak, “1700’ü münhasır olmak üzere toplam 2200 bayisi, 250’nin üzerinde satış sonrası servis ağı, 600 çalışanı, 60.000 metrekare üretim alanı ve 200 milyon doları aşan cirosu ile ısıtma, soğutma, yenilenebilir enerji, su ısıtma ve su basınçlandırma alanlarında ülkemizin lider firmalarından birisiyiz. Bu yeni dönemde gücümüze BDR Thermea’nın çok üstün teknolojik gücünü de katıyoruz” dedi.

BDR Thermea’nın Baymak’a teknolojik desteğinin ne denli önemli olduğunu geçen yıl üretime aldıkları LECTUS duvar tipi yoğuşmalı kazanlarla gördüklerini belirten Ender Çolak, “BDR Thermea teknolojisiyle 2012’nin ikinci yarısında üretmeye başladığımız LECTUS duvar tipi yoğuşmalı kazanlarımızla satışlarımızı sadece 6 ayda 2,5 kat artırdık. Bu da Baymak değerleri ve dinamizmiyle birlikte BDR Thermea Teknoloji ve tecrübesinin yarattığı büyük sinerjiyi gösteriyor’’ dedi.