Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Henkel 2012 yılında satış rekorları kırdı

Fiyat ve hacim etkisiyle birlikte, kur ve satın alma/satış etkilerini içermeyen organik satışlar ise yüzde 3,8 arttı. Üç iş biriminin tamamı organik satış büyümesine katkıda bulunurken, kendi pazarlarında pazar paylarını daha fazla artırdı. Çamaşır ve Ev Bakımı Ürünleri, yüzde 4,7’lık bir organik satış artışı sağladı. Yapıştırıcı Teknolojileri iş birimindeki organik büyüme yüzde 3,6 seviyesinde oldu. Güzellik ve Bakım iş alanında ise yüzde 3,1 oranında sağlam bir organik satış büyümesi gerçekleşti.

Henkel’in 2012’de bugüne kadarki en başarılı yılını yaşadığını belirten Henkel CEO’su Kasper Rorsted, “Son derece değişken ve rekabetçi bir pazar ortamında mükemmel sonuçlar elde ettik. Tüm finansal hedefleri karşıladık veya aştık. Henkel’in faaliyet gösterdiği üç iş biriminde de pazar payı artışı ile birlikte karlı bir büyüme meydana geldi. 2012 yılına kadar olan dönem için 2008 yılında belirlenmiş olan büyük finansal hedefleri de başardık. Henkel’in rekabet gücünü önemli ölçüde güçlendirirken, geleceğe yönelik büyümemiz için de sağlam bir temel oluşturduk” dedi. Rorsted 2013’teki hedefler hakkında ise şunları söyledi: “Pazarlarımızdaki güçlü dinamikler ve yüksek değişkenlik devam edecek. Henkel iyi bir konum almış olsa da, değişimlere rekabetimize oranla daha hızlı yanıt vererek süreçlerimizi basitleştirmeye ve iyileştirmeye devam edeceğiz. Organik satış büyümesinin yüzde 3 ile 5 arasında olmasını bekliyoruz. Ayrıca, karlılığımızın yaklaşık yüzde 14,5 civarında olmasını ve hisse başı kazancımızın yüzde 10 civarında yükselmesini bekliyoruz.”

• Satışlar yüzde 5,8 artışla 16,510 milyar euro’ya yükseldi (organik: +%3,8)

• Faaliyet kar yüzde +15,1 artışla 2,335 milyar euro

• Karlılık yüzdesi +1,1 puan artarak %14,1

• Hisse başı kazanç (HBK) yüzde +17,8 artışla 3,70 euro

• Yükselen pazarlarda güçlü performans (organik: +%7,8)

• 2013 yılı, yeni bir büyüme yılı olarak belirlendi