Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Çarşı, AVM çatışmasına yeni soluk: Mahalle tarzı AVM’ler

Altan Bilim Mimarlık, geleceğin konsepti mahalle tipi AVM’leri anlattı. Türkiye’de örnek sayılabilecek Nişantaşı City’s ve İstinye Park’ın bu anlayışla yapıldığını belirten Altan Bilim Mimarlık Kurucusu Altan Bilim “Geleceğin trendi mahalle tarzı AVM’ler olacak” dedi.

Alıcıların AVM’lerde bu sayede daha çok zaman geçireceğini de belirten Bilim “Geleneksel AVM müşteri kitlesini baz aldığımızda alışılagelmiş kapalı ve soğuk mekanlarda dükkan dükkan dolaşıp, yemek yemek için en üst kattaki donuk, temasız bir food courta çıkmak ile yöresel bir mahalle havası verilmiş bir mekanda adeta bir semtin sokaklarında yürüyormuş gibi dolaşıp dükkanlara bakmak ve yorulunca az ilerdeki mahalle lokantasında ya da kahvesinde bir şeyler yemek-içmek, oturup dinlenmek arasında çok fark vardır. Geleneksel AVM’lerde, telaşla yürüyüp, merdivenlerden çıkıp hedef dükkan bulunur, ihtiyaç karşılanır ve bir an önce mekan terk edilir çünkü müşteriyi o mekana ihtiyacını karşılama amacından başka bağlayabilen pek bir şey yoktur. Mahalle tipi AVM’lerde ise bu değişik farklı ama yaşayan, nefes alan, canlı iç mekan mimarisi sayesinde müşteri vaktin nasıl geçtiğini bile anlamadan mekanı gezer, alışverişini yapıp keyişi vakit geçirir, mekandan çıkmak aklına bile gelmez” dedi.

Süregelen çarşı AVM tartışmasına da son noktayı koyacak mahalle tarzı AVM’ler, belirli bölgelerinde mahalle temasının kullanıldığı ve bu temaya göre arzu edilen bir yörenin özgün kültürünün ve yaşam biçiminin yansıtıldığı dekorasyonların ön plana çıkarıldığı AVM’ler olarak tanımlanıyor. Bu da genellikle o yörenin semtini, mahallesini birebir olmasa da kapalı bir alanda canlandırmaktan geçiyor.

Altan Bilim Mimarlık Hakkında;

2004 yılında İstanbul’da Yüksek İç Mimar Altan Bilim tarafından kurulan Altan Bilim Mimarlık, iç mimari projelerinin tasarım, uygulama, proje ve marka danışmanlığı hizmetlerini sunmaktadır. Perakende mağazacılığında uzmanlaşan kurum Park Bravo, Polo Garage, Nine West, La Senza, Beta gibi markaların birçok mağazasının iç tasarımını gerçekleştirmiştir.

Yüksek İç Mimar Altan Bilim, 1978 yılında Mimar Sinan Üniversitesi adıyla bilinen Devlet Güzel Sanatlar Akademisinden mezun olmuştur. 1980’de A.A. Mimarlık ve Dekorasyon adı altında kurduğu yeni bürosunda perakende sektörüne konsept mağazacılık konusunda hizmet vermeye başlamış, çeşitli markalarla cadde ve alışveriş merkezlerinde uygulamalı projeler üretmiştir.

1981-2004 yılları arasında ortağı olduğu AA Mimarlıktaki çalışmalarını sona erdirip kendi ismini verdiği Altan Bilim Mimarlık ve Dekorasyon şirketinde ele aldığı mekanların mimari projeden uygulamaya kadar her aşamasında iç düzenleme ve mimari disiplinlere uygun çözümler üretmenin yanı sıra kullanıcıların fonksiyonlarını gözeten anlayış içerisinde olmaya ve sektörün öncü markaları ile çalışmalara devam etmektedir.