Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Tüketiciye göre en yeşil sektör: cam, en yeşil ürünler: geri dönüşümlü poşet ve beyaz eşya

Türkiye’de tüketicilerin ‘çevreci tüketim’ konusundaki davranışlarını, beklentilerini ve satın alma alışkanlıklarını ölçmek amacıyla bu yıl ikincisi gerçekleştirilen Yeşil Tüketim Araştırması, Türkiye genelinde, 15 ilde, 15 yaş üstü 1334 tüketici ile yapıldı.

Araştırma, tüketicilerin yarısının yeşil ve çevre dostu ürünü’ ‘geri dönüşüm’ ile tanımladıklarını, tüketiciler için en yeşil ürünlerin geri dönüşümlü poşet, beyaz eşya, ve geri dönüşümlü ambalaj olduğunu ortaya koydu.

ÇEVRE DOSTU ÜRÜNDE, TÜKETİCİNİN ENERJİ VERİMLİLİÐİNE VERDİÐİ DEÐER: % 16

Tüketicinin yeşil ve çevre dostu üründe aradığı özelliklerin içinde enerji verimliliğine verdiği önem yüzde 16’da kaldı. Araştırma sonuçlarına göre tüketici devletten çevreyle ilgili daha fazla teşvik ve destek bekliyor. Yeşil Tüketim Araştırması 2012’ye katılan tüketicilerin yüzde 13’ü yeşil ürünleri ‘her zaman’ kullandığını belirtirken; yeşil ürün tüketimi üniversite mezunlarında, kadınlarda ve üst gelir gruplarında artış gösteriyor.

TÜKETİCİLER, YEŞİL VE ÇEVRE DOSTU ÜRÜNLERLE İLGİLİ VERİLEN BİLGİLERİ YETERSİZ BULUYOR

Araştırmaya katılanlar, yeşil ve çevre dostu ürünlerin önündeki en büyük engelleri yeşil ürünler ile ilgili yeterli bilgiye ulaşamama ve fiyat yüksekliği ve olarak bildirdi.

YEŞİL TÜKETİM ARAŞTIRMASI 2012’NİN DİKKAT ÇEKEN SONUÇLARI

• Tüketicilerin yarısı, yeşil ve çevre dostu ürünü ‘geri dönüşüm’le tanımlıyorlar.

• Tüketiciler için en yeşil ürünler, geri dönüşümlü poşetler ve organik gıdalar…

• Tüketici, yeşil ve çevre dostu üründe aradığı özelliklerin içinde enerji verimliliğine verdiği önem yüzde 16.

• Tüketicilerin yüzde 13’ü her zaman yeşil ürün kullanıyor.

• Yeşil ürün tüketimi, üniversite mezunlarında, kadınlarda ve üst gelir gruplarında artış gösteriyor.

• Tüketicilerin en sık satın aldığı yeşil ürün, organik gıda…

• Yeşil ve çevre dostu ürünlerin en büyük engeli, fiyat yüksekliği…

• Tüketiciler, cam sektörünü en yeşil sektör olarak görüyor.

• Tüketici gözüyle yeşil üründe sınıfta kalan sektörler: Kimya, lastik ve inşaat sektörü

• Tüketicilerin yüzde 18’i evlerindeki enerjiyi verimli kullanmayı bilmediğini belirtiyor.

• Enerjiyi verimli kullanmak için evde yapılanların başında aydınlatmayla ilgili tasarruf var.

• Tüketicilerin yüzde 71’i yeşil ürün sayısını yetersiz buluyor.

• Tüketicilerin yüzde 73’ü bütçelerini sarsmaması koşuluyla yeşil ürüne biraz fazla ödeyebileceğini söylüyor.

• Tüketicilerin yüzde 90’ı çevre dostu markaları kendilerine daha yakın hissettiklerini söylüyor.

• Enerji verimliliği ve tasarrufunun birbiriyle ilişkili olması konusunda net bir algı söz konusu değil!

• Tüketicilerin yarısı çalışmaların geçen yıla göre daha iyiye gittiğini, beşte biri ise aynı kaldığını düşünüyor.