• Hakkımızda
  • Künye
  • İletişim
İnşaat Dünyası Dergisi   İnşaat Dünyası Dergisi
 
İnşaat Dünyası
  • Gündem
  • Ayın Konuğu
  • Özel Dosya
  • Marka
  • Çözüm Ortağı
  • Mimari Tasarım Sanat
    • Mimari Tasarım
    • Mimari Sanat
  • Makale
  • Malzeme
  • Dijital Arşiv
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
  • Gündem
  • Ayın Konuğu
  • Özel Dosya
  • Marka
  • Çözüm Ortağı
  • Mimari Tasarım Sanat
    • Mimari Tasarım
    • Mimari Sanat
  • Makale
  • Malzeme
  • Dijital Arşiv
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
İnşaat Dünyası
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle

Balkar Mühendislik, Yüksek İnşaat Mühendisi İrfan Balıoğlu

Genel
3 dakikada okuyabilirsiniz
A A

Farklı karakterde birçok yapıyı içerisinde barındıran bir proje Akasya Acıbadem… Bu yapıların tasarım aşamasında da ekibe dahil oluyor musunuz? Hangi evrede çalışmalarınız başlıyor?

Balkar Mühendislik’in katkıda bulunduğu her projeye katılım, işin başlangıcında olur. İlk aşamada mimari plan ve detaylar incelenir; statik taşıyıcılar nerelerde olmalı, ne tür olmalı, ne boyutlarda olmalı araştırması yapılır. Bu incelemelere göre öngördüğümüz sistemin değerlendirmesi daha detaylı bir şekilde yapılıp yapının statik tasarımı, mühendislik bilgi ve tecrübelerinden faydalanılarak tasarıma uygun olacak şekilde gerçekleştirilir.

Projedeki yapıların taşıyıcı sistemleri hakkında bilgi verir misiniz?

Akasya projesindeki yapılar, taşıyıcı sistem olarak betonarme ağırlıklı olup, az da olsa çelik elemanların kullanıldığı bir yapı kompleksi. Projede üçü betonarme kule olmak üzere toplam 34 blok bulunuyor. Tercih edilen yapı malzemesi hazır beton olarak imalatı yapılan C35, C40 ve C50 sınıfında betonlardır. Betonarme çeliği olarak S420 sınıfı malzeme; yapı çeliği olarak ise St37 ve St52 kullanıldı. Yapılar deprem yönetmeliğine uygun olarak, depreme dayanıklı tasarım kriterleri göz önünde bulundurularak tasarlandı. Tasarım aşamasında çeşitli yabancı yönetmelik ve kaynaklardan da yararlanıldı.

Proje çözümlemeleri sırasında yaşanan bir güçlük oldu mu? Nasıl çözümlendi?

Proje çözümlemeleri sırasında, mühendislik ve proje hizmeti veren ofislerin karşılaştığı en büyük güçlük, proje hazırlık ve üretim süreçlerinin kısıtlı olmasıdır. İkinci büyük güçlük ise projelendirme aşamasında ortaya çıkan tasarım değişiklikleridir. Bunların yanı sıra alışveriş merkezi girişindeki yapı; bu projeye özgü mimari tasarımı kaynaklı bazı statik zorluklar yaşattı ancak bu yapıda çelik ve kompozit çelik taşıyıcılar tercih edilerek zorluklar çözüldü.

Deprem yönetmeliği hakkındaki düşünceleriniz neler?

Şu an geçerli olan deprem yönetmeliği; kazanılan tecrübeler, yeni yapılan deneysel ve teorik çalışmalar doğrultusunda 2007 yılında güncellenmiş hali. Bu yönetmeliğe göre tasarlanan yapılar, depreme dayanıklı yapılar olarak ifade ediliyor. Tasarımı yapılan yapıda orta şiddetli depremlerde onarılabilir hasar düzeyi, şiddetli depremlerde ise can güvenliğinin sağlanması hedefleniyor. Bu amaçla; taşıyıcı elemanlar, 1. ve 2. deprem bölgelerinde, sünek davranış gösterecek şekilde tasarlanıp detaylandırılıyor. Bu yönetmeliğin ilerisinde, daha karmaşık fakat daha gerçekçi değerlendirmelerin yapılması yönünde dünyada ve ülkemizde çeşitli çalışmalar var.

Bu çalışmalar, mühendislik bilgi birikimdeki ve bilgisayar imkanlarındaki gelişmelerle hız kazandı. Özellikle yüksek yapıların tasarımında büyük öneme sahip bu yeni yöntemler, yapıların deprem sırasındaki performansının incelenmesini esas alıyor. Böylece yapının yapılacağı yerin sismik özellikleri, zemin koşulları ve yapının genel özellikleri düşünülerek yapının tasarımını yapmak ve sismik performansı değerlendirmek mümkün oluyor.

Bu projedeki yüksek yapıların tasarımında doğrusal olmayan (nonlinear) analizler yapılarak, bu yapıların deprem etkisi altındaki performans düzeyleri belirlendi. Türk Deprem Yönetmeliği´nin yetersiz kaldığı yerlerde, Eurocode 2, UBC, ACI318, ASCE41 gibi Avrupa ve Amerikan yönetmeliklerinden faydalanıldı.

PaylaşTweetPaylaşGönder

İlgili İçerikler

Knauf Türkiye Genel Müdürü Ali Türker’den 2021 sektör öngörüsü
Gündem

Knauf Türkiye Genel Müdürü Ali Türker’den 2021 sektör öngörüsü

Berdan Cıvata Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Şemsi’den 2021 sektör öngörüsü
Gündem

Berdan Cıvata Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Şemsi’den 2021 sektör öngörüsü

Nimeçatı Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Selçuk Aktepe’den 2021 sektör öngörüsü
Gündem

Nimeçatı Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Selçuk Aktepe’den 2021 sektör öngörüsü

Takip Edin

Dijital Dergi

Göz At

Knauf Türkiye Genel Müdürü Ali Türker’den 2021 sektör öngörüsü
Gündem

Knauf Türkiye Genel Müdürü Ali Türker’den 2021 sektör öngörüsü

Berdan Cıvata Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Şemsi’den 2021 sektör öngörüsü
Gündem

Berdan Cıvata Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Şemsi’den 2021 sektör öngörüsü

Nimeçatı Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Selçuk Aktepe’den 2021 sektör öngörüsü
Gündem

Nimeçatı Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Selçuk Aktepe’den 2021 sektör öngörüsü

  • Dijital Arşiv
  • Hakkımızda
  • Künye
  • İletişim
Ezgi Yayıncılık
Tel: +90(212) 218-18-22

İnşaat Dünyası Dergisi

Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

© 2021 İnşaat Dünyası Dergisi

Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
  • Gündem
  • Ayın Konuğu
  • Özel Dosya
  • Marka
  • Çözüm Ortağı
  • Mimari Tasarım Sanat
    • Mimari Tasarım
    • Mimari Sanat
  • Makale
  • Malzeme
  • Dijital Arşiv

İnşaat Dünyası Dergisi

Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

© 2021 İnşaat Dünyası Dergisi

error: