Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Bina Elektrik, Elektronik, Mekanik ve Kontrol Sistemleri Fuarı BEST’12 Fuarı

AMACIMIZ SİNERJİ YARATMAK

Best’12 fuarını yapmaya nasıl karar verdiniz?

Türkiye’deki tek zayıf akım, mekanik ve kontrol sistemleri dergisi olarak Best, on yıldan fazla süredir yayın hayatına devam ediyor. Best dergisi, birbiriyle kenetli 9 sektörü (bina otomasyonu, güvenlik sistemleri, aydınlatma, iklimlendirme, asansör ve yürüyen merdiven, yangın güvenliği, ses-ışık ve görüntü sistemleri, yapısal kablolama, enerji) kapsayan içeriğiyle bir “proje dergisi” kimliği kazanıyor. Derginin bu kimliği; proje danışmanları, elektrik taahhüt ve mekanik taahhüt firmaları, bina tesis yönetim firmaları, yatırım proje danışmanları ve mimarlık büroları gibi karar vericiler tarafından takip edilmesini sağlıyor. “Karar verici” kimlikli okuyucularımızla yukarıda bahsettiğim 9 sektörü bir araya getirme hedefiyle hizmet veren dergimiz, bu hedefe yönelik daha büyük bir adım atarak BEST’12’yi hayata geçirmeye karar verdi.

Fuarı yapma kararımızın ardından gerçekleştirdiğimiz tanıtım çalışmalarının dönüşlerini çok kısa bir zamanda aldık. Karar alma aşamasında hizmet verdiğimiz sektör firmalarıyla olan fikir alışverişlerimiz, doğru yolda olduğumuzu göstermiş; hedefimizi en kısa zamanda yerine getirmemiz için bize enerji vermişti.

Çünkü görüştüğümüz firmaların hepsinin sektörde gördüğü bir eksikliği kapatmaktadır BEST’12.

FARKLI DİSİPLİNLER AYNI FUARDA

Fuar alanını nasıl planlıyorsunuz? Katılımcı firmaların yerleşimi konusundaki yaklaşımınız nedir?

Toplam 8.000 m² alanda gerçekleştirilecek fuarın üst katında genelde yerli ve yabancı ana üretici firmalar yer alacak. Alt katında ise yangın güvenliği, CCTV sistemleri, güvenlik sistemleri, uydu sistemleri, audio video sistemleri gibi zayıf akım bölümleri ve çözüm ortakları konumlanıyor. Ancak o kolları kendi içinde gruplamayacağız. Çünkü amacımız sinerji yaratmak. Fuarın en güzel tarafı bu. Fuara katılan her firma birbirinin müşterisi olacak. Yani bir kablo firması fuardaki herkese malzemesini satabilir. Ya da bir panocu, oradaki başka herhangi bir çözüm ortağının müşterisi olabilir. Sonuç olarak ziyaretçi profilimizin ötesinde içeride firmaların birbirine müşteri olması gibi bir sinerji var. Bu yaklaşımla gerçekleştirilecek fuar, katılımcı ve ziyaretçi firmalar için oldukça verimli geçecek. Varolan ilişkiler geliştirilecek, olmayanlar için de ortam hazırlanacak.

Konu başlıkları olarak bakıldığında fuar neleri kapsayacak?

Dergimizde yer alan tüm disiplinleri bu fuarda bir araya getirmeye çalışacağız. Bunları şu şekilde sıralamak mümkün: Bina yönetim sistemleri, bina otomasyonu, aydınlatma, enerji, yapısal kablolama ve kablo, asansör ve yürüyen merdiven, iklimlendirme, yangın algılama ve söndürme, aydınlatma, CCTV ve çevre birimleri, genel seslendirme ve anons, konferans, simultane tercüme ve görüntüleme, çağrı sistemleri, RF dağıtım ve uydu yayın sistemleri, merkezi saat sistemi, PDKS, access, interkom, ses, ışık ve görüntü, hırsız alarm ve uyarı, görüntü iletimi ve uzaktan izleme, biyometrik okuyucular, turnikeler ve uygulamaya özel elektronik sistemler.

SEKTÖRÜN HER ALANINDAN KATILIMCI

Hedeflediğiniz katılımcı kitle nedir?

Çok geniş bir hedef kitlemiz mevcut. Malzeme tedariği yapan firmalardan, proje ve uygulama yapan firmalara kadar geniş bir spektrumda katımcı firmalarımız yer alacak. Ziyaretçilerimizi şöyle sıralayabiliriz; mimarlık büroları, elektrik proje firmaları, elektrik taahhüt firmaları, mekanik proje firmaları, mekanik taahhüt firmaları, tesis yöneticileri, inşaat müteahhitleri, yatırımcılar, AVM yöneticileri, endüstriyel tesis sahipleri ve yöneticileri, kamu kurum yöneticileri, turizm yatırımcıları ve işletmecileri, konut, villa sahipleri, site yöneticileri ve bayi-satış noktası olarak çalışan firmalar.

Ziyaretçi profilini kontrol altına almak için ne gibi çalışmalar yapıyorsunuz? Ya da tanıtımını nasıl organize ediyorsunuz?

Biz Bileşim Yayıncılık Fuarcılık olarak şu anda Avrasya’nın en büyük fuarlarından birini, WIN Fuarları’nı yapıyoruz. Dolayısıyla ciddi bir fuar deneyimimiz ve bizi tanıyan çok sayıda ziyaretçiden oluşan bir kitlemiz var. Bunun dışında tabi öncelikli olarak gerçekleştirdiğimiz ve gerçekleştirmeyi planladığımız PR çalışmaları ziyaretçi profilini kontrol altında tutmak için oldukça önemli. Fuarın tanıtım bütçesi, direkt hedef kitleye ulaşacak birçok tanıtım kanalıyla ve elbette bir iş planı dahilinde kullanılacak.

TEKNOLOJİ NOKTASI

Derneklerin katılımı anlamında nasıl bir süreç işliyor?

Biz derneklerin desteğini çok önemsiyoruz. Bunun için de sektörde önemli bir yeri olan Elektrik Mühendisleri Odası (EMO) ve KNX Türkiye fuara resmi destek veriyor. Elektrik Tesisat Mühendisleri Derneği (ETMD) ile de görüşmelerimizi tamamladık. ETMD; hem katılımcı firmalarımızın gereksinimlerini yansıtırken hem de sektörün BEST’12 fuarında buluşması için ortak çabalara katkı sağlayacak. Diğer sektör dernekleriyle de görüşmelerimiz sürüyor. BEST’12 fuarının özellikle potansiyel ziyaretçilerinin örgütlü olduğu tüm oda ve dernekler ile görüşmelerimizi sürdürüyoruz. Büyük bir sinerjiyi açığa çıkartmaya çalışıyoruz. Önümüzdeki dönemde, yeni destekleyici kuruluşlarımız ile çalışmalarımızı geliştireceğiz.

Çeşitli etkinlikler olacak mı fuarda?

Belli derneklerle profesyonel bir takım sunumlar yapacağız, workshop çalışmalarımız olacak. Yine fuarın en can alıcı noktası olacak Teknoloji Noktası adında özel bir çalışmamız var. Bu teknoloji noktası bütün fuar katılımcılarının destek olabileceği, sponsorluk yapabileceği, ortak bir nokta olacak. Burada ev, ofis, hastane, alışveriş merkezi katını; temel olarak bu sistemlerle donatılmış olarak görebileceğiz. Aslında örnek bir uygulama demek daha doğru olur. Bu alan ana holün herkesi yakalayabileceği kritik bir noktada konumlanacak. Her ürünü, her markayı sergileyebileceğimiz, insanların bunları çalıştırabileceği bu alan için birkaç yatırımcı firmayla çalışmalarımız devam ediyor.