Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Cermix

Koramic Yapı Kimyasalları ve markalarından bahseder misiniz?

Ali YILDIRIM: Kuruluşun amacı, Türkiye’deki inşaat sektöründe, yapı kimyasalları alanında yeni ürünlerin geliştirilmesi ve üretilmesine öncü olmak, alanındaki ürünlerde kalitenin sürekliliğinin korunmasına katkıda bulunmak ve bu ürünlerin doğru kullanılması konusunda sistematik çözümler üretmek olan Koramic Group, Vitrafix ve Vitratherm markalarının yanı sıra 2011 yılı Eylül ayı itibariyle tanıtımına başladığı yeni markası Cermix ile de pazarda faaliyetlerine devam ediyor.

Markalarımızı hem ürün grupları olarak hem de dağıtım kanalı olarak grupladık. Her bir markayı ana iş gruplarına ayırdık. Vitrafix’i karo seramik uygulama çözüm merkezi olarak konumlandırdık. Vitratherm zaten dış cephe ısı yalıtım sistemlerinden oluşuyor. Cermix ise profesyonel poliüretan sistemler, yeni nesil su yalıtım ürünleri, zemin kaplamaları ve ileride piyasaya süreceğimiz diğer teknolojik malzemelerin içinde olduğu bir grup.

Yeni markanız Cermix, yapı sektörünün hangi ihtiyaçlarına yanıt olacak?

Türk yapı sektörüne 2011 yılı itibariyle tanıtmaya başladığımız ve portföyünde toplam 58 ürün sunan Cermix markası, profesyonel epoxy ve poliüretan sistemleri kapsıyor.

Türkiye’de bilindiği gibi çok sayıda yapı kimyasalı üreticisi var. Buna rağmen uluslararası düzeyde bir marka yaratamadık. En önemli katkımızın markalaşma konusunda olacağını söyleyebilirim. Cermix’teki amacımız, zaten yurt dışında ciddi bilinirliği olan bir markayı yurt içinde bir yere getirmek ve bu markayı doğu ülke pazarlarında da aktifleştirmek. Sadece yurt içinde bir markalaşma programını düşünmüyoruz. Çevre ülkelerde de Cermix’i ön plana çıkarmayı ve yapı kimyasalları sektöründe markalaşma sürecine önemli bir katkı sağlamayı planlıyoruz.

Cermix markamız özellikle profesyonel poliüretan sistemler ve yeni nesil su yalıtım ürünleri ile biraz daha teknik ürünlere yönelen bir marka. Yapı kalitesini, ömrünü arttırmaya yönelik olan yeni nesil ürünlerden ve hatta tarihi eserlerin korunmasına yardımcı olabilecek özel ürünlere kadar geniş bir ürün yelpazesine sahip olacak.

Yurt dışı yapı sektöründe Cermix’in yeri nedir?

Koramic Building Products S.A; Belçika merkezli bir firma. 1883 yılında Belçika’nın ilk seramik fayans üreticisi olarak kurulan, 1991 yılında KOCERAM adını alarak özellikle 1994–2002 arası inşaat sektöründe yeni markalar yaratan ve dünya çapında gerçekleştirdiği satın alımlarla büyüyen grup, 2005 yılında Koramic Yatırım Grubu adı altında sanayi ve finans alanında bir holdinge dönüştü.

Grup şirketlerinden biri olan Koramic Building Products S.A.; 1964 yılından bu yana birçok Avrupa ülkesinde bilinirliği oldukça yüksek olan Cermix markalı yapı kimyasallarını üretiyor.

Markamız uzun süredir yurt dışında artan bir kalite anlayışı ve gelişim ile sektöre hizmet veriyor; gördüğü yüksek talep üzerine dünya çapında yeni yapılanmalara ve atılımlara hazırlanıyor.

Markanın piyasaya girmesinden bu yana gördüğü ilgi nasıl?

Koramic gerek yurt dışında gerekse yurt içinde senelerdir sürdürdüğü istikrarlı kalite anlayışı ve hizmet ağıyla ilgi çekti, inşaat sektörüne kaliteli ve sistematik çözümler sunan markalarla hizmet vererek kendini kanıtladı.

Geniş ürün portföyü ve yüksek kalitesiyle Türkiye’de de tercih sebebi olacağına inandığımız CERMIX ürünlerini ilk olarak 8- 11 Eylül 2011 tarihleri arasında gerçekleşen Megabuild fuarında tanıtma fırsatını yakaladık. Cermix; 3 ana ürün grupta profesyonellere tanıtıldı. Epoxy, poliüretan sistemler, seramik yapıştırıcıları, derz dolgu ve bakım ürünleri ile dış cephe ısı yalıtım malzemeleri sunumuyla fuar ziyaretçilerinin beğenisini topladı. İlk etapta 58 profesyonel ürünle Türk yapı sektörüne giren CERMIX’in epoxy ve poliüretan ürünlerine en çok mimar ve mühendisler ilgi gösterdi.

Birebir müşteri ziyaretleri, fuarlar, reklam ve PR faaliyetleri ile markamızı sektör profesyonellerine tanıtmaya başladık. Birebir iletişime yürekten inanan bir ekibiz. Tanıtım çalışmalarımızda da bunu ön planda tutuyoruz. Müşteriye yakın olmak ve problemlerini, ihtiyaçlarını birebir algılamak önemli. Satış ve pazarlama ekibimizle beraber Eylül ayından bu yana yaptığımız birebir ziyaretler ile de pazarda gerçekten tercih edilen bir marka olabileceğimizi gözlemliyoruz. Bu başarıların arkasında ise iyi bir takım çalışması, hedefe odaklanma, yeniliğe ve gelişime verilen önem yatıyor tabii. Gelişimin en büyük parçası olan Ar-Ge çalışmalarımızın çoğunu yurt dışı destekli olarak yapıyoruz. Bozüyük ve Mersin fabrikalarımızdaki laboratuvarlarımızdaki Ar-Ge çalışmalarımız ise aralıksız devam ediyor.

2012 yılı için hedefleriniz neler?

Sektörde marka bilincini ve pazar payımızı arttırmak için müşteriye yakın olmanın önemini biliyor ve bunun için çalışıyoruz. Kaliteyi daha uygun fiyatlara sunabilmenin lojistik olarak doğru büyümeye dayandığının bilincindeyiz. Bunun için 2012 yılı başında önce Akdeniz’de yılın sonlarına doğru ise Ege bölgemizde yeni üretim tesisleri kurmak için çalışmalarımızı da 2011 yılı itibariyle başlattık.

Yapı kimyasalları alanında Avrupa’nın en büyük firması olan Koramic’in Türkiye pazarındaki yeri nedir? 2012 için beklentileriniz neler?

Koramic Yapı Kimyasalları, Türkiye’nin ve Avrupa’nın en ileri teknolojilerine sahip, yıllık 100 bin ton kapasiteli Bozüyük ve yıllık 60 bin ton kapasiteli Tarsus fabrikalarında, % 20’si ihracata yönelik olmak üzere toplamda yıllık 160 bin ton üretim gerçekleştiriyor. Üretim yelpazemiz; yapıştırma harçları, derz dolgu malzemeleri, su yalıtım malzemeleri, kendinden yayılan şaplar, astar ve harç katkıları, uygulama sonrası temizlik ve bakım ürünleri, tamir ve yüzey düzeltme sıvaları, karo seramik uygulama aletleri; poliüretan ve epoksi esaslı zemin kaplama ve su yalıtım malzemeleri ile dış cephe ısı yalıtım sistemlerini kapsıyor.

2010 yılında şirketimiz; inşaat sektöründe gerçekleşen büyümenin 2 katı oranında yıllık büyüme göstermişti. 2011 yılını ise yine inşaat sektörünün büyüme hızını baz alırsak yaklaşık 3 katı oranında bir büyüme ile kapatıyoruz. Her yıl katlanarak artan büyüme hızımızı 2012 içinde biraz frenlemeyi ve inşaat sektörü ile paralel büyümeyi, sektörle doğru orantıda ivme kazanmayı hedefliyoruz.