Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Yeni Delhi´nin gökdelen konutu

Hindistan’da gökdelen konut projeleri giderek daha fazla ilgi görüyor. Kuzey Hindistan bölgesinin en uzun konut projesi olan North Eye’dan sonra şimdi de en uzun karma konut projesi olacak Supernova hayata geçiriliyor. 80 katlı ve 300 metre uzunluğunda olacak dev projede; daireler, oteller, alıyveriş merkezleri, büro alanları ve dinlenme tesisleri olacak.

Dev projenin Spira isimli en uzun kulesi tamamlandığında Hindistan’ın da en uzun binaları arasındaki yerini alacak. Tasarımıyla da ilgi çeken Spira; lüks daireler, iki 5 yıldızlı otel, restoran ve barları içerecek. Spira’yla birlikte Nova East, Nova West, Astralis, Aurora isimli beş büyük binayı içeren karma yapı 5 milyon square feet’e yayılacak.

Karma yapının her binası da ayrı fonksiyonlarla donatılmış. Her birinde sosyal yaşam mekanlarının bolca bulunduğu binalar bölge sakinleri için ayrı hizmetlerin sunulacağı merkezler olacak. Bunlardan Astralis modern ofislerle donatılarak bir iş merkezi olacak. Aurora dünyanın her tarafından ürünün yer alacağı dev bir alış veriş merkezi, Nova East & West ise lüks konutlardan oluşacak.

Londra merkezli mimarlık firması Benoy’un tasarladığı dev projenin 48 ayda tamamlanması hedefleniyor. ARAP BAHARI BÜYÜK BİR ENERJİ

Bazı Ortadoğu ülkelerinde tanıtım amaçlı şirketleriniz bulunuyor. Son bir yıldır yaşanan Arap Baharı, sektörü nasıl etkiledi sizce?

Arap Baharı demek, Araplardaki sermaye sıkıntıda demektir. Bir yerde savaş, kavga olduğu müddetçe para orda durmaz, kaçar. Türkiye bu kaçan paranın ne kadarını yakalayacak, onun hesabını yapmak lazım. İran’da şu anda bir kapalı ekonomi ve boşta duran 300 milyar dolar var. Çok ciddi bir sermaye var ama hiçbir yere gidemiyor. İran’ın da dünyaya açılan tek kapısı var, o da Türkiye. Bu paranın da mutlaka Türkiye’ye girişinin sağlanması gerekiyor.

Arap Baharı özellikle inşaat sektörü için kriz fırsat olabilir mi?

Arap baharı aslında bir enerjidir. Bu enerjiyi doğru yönetirseniz ondan faydalanırsınız. Ateşi düşünün, onunla ortalığı yakıp kavurabilirsiniz ama otomotiv sektöründe de kullanabilirsiniz.

İnşaat sektörü buna nasıl yönelmeli?

Bu gelişmelerle birlikte Türkiye’ye ciddi paralar giriyor, bunun daha iyi kılavuzlanmaya ihtiyacı var. Arap pazarından Türkiye’ye giren paranın bir şekilde doğru yönetilmesi, Bu parayla Türkiye’de yanlış işlerin yapılmaması, Arap sermayedarlara Türkiye’nin güzelliklerinin anlatılması gerekiyor.

PROJELERİ YABANCI YATIRIMCIYA ANLATACAÐIM

Altın Çağ projeleriniz kapsamında, Dünya Başkenti İstanbul, Tac-ı İstanbul ve Marmara Ring projelerini açıkladınız. Bu projeler ne zaman ve nasıl hayata geçecek?

Bunların tümü İstanbul’un çok büyük ihtiyaçları… Örneğin; İstanbul’un bir “ring” projesine sahip olması gerekir. İstanbul’un lineer bir yapısı var, nüfusu devamlı artıyor. Nüfusu arttığı için de aslında fasit bir daire halinde kendi ormanlarını, ekolojisini yiyen ve kendi kendine yok olan bir şehir haline gelecek. Dolayısıyla İstanbul’un basıncının bir şekilde boşalması ve uzak bölgelere kanalize edilmesi gerekiyor. Ama yukarıda Karadeniz, aşağıda Marmara bu dolaşımı engelliyor. Bu durumda da Marmara’yı dönmeniz gerekiyor. Marmara’nın çevresi 600 kilometre. 600 kilometreyi sizin sabah gidip akşam dönecek şekilde gidip gelmeniz mümkün değil. Hızlı tren yapsanız bile ancak bir durağa gidersiniz. İstanbul’un bu anlamda hızlı tren gibi çalışan bir metro sistemine ihtiyacı var. Onun için de duraklarda durmayan tren Marmara Ring projesini geliştirdim.

Bir de Tac-ı İstanbul var…

Bunu da sunduk. Bu uzaydan görülebilecek bir ay yıldız projesi. Büyükçekmece Koyu’nda. Bu da İstanbul’un silueti olsun diye düşünüldü. Eski İstanbul’un bir silueti vardı ama yeni İstanbul’un yok. Yeni İstanbul’un, turistlerin gelip ziyaret edeceği bir binası yok. Bu anlamda da 21. yüzyıl Türk mimarisine bir hediye olması için tasarladık bu projeyi.

Bu projelerin hayata geçmesiyle ilgili bir plan var mı?

Bunlar bizim hükümete, sivil toplum kuruluşlarına bir önerimiz. İnsanlar bunları yapar veya yapmaz, ister veya istemez bilemiyoruz. Ama eğer yapma kararı alırlarsa mutlaka İnanlar olarak biz bu işin içindeyiz. Her biri milyar dolarlık projeler. O yüzden çağ projeleri diyoruz. Örneğin; geçenlerde Devlet Demiryolları Genel Müdürü Süleyman Karaman Marmara Ring projesini çok beğendi, gazetelere bir beyanatı oldu ve “buna sıcak bakıyoruz” dedi. Şimdi bununla ilgili bir rapor hazırlatıyorum. Mart ayında da Fransa’nın Cannes kentinde bir fuar olacak, ben de gideceğim ve Altın Çağ projelerimizi dünyanın çeşitli yerlerinden gelen yatırımcılara anlatacağım.

Bu projeleri hükümete duyurmak, onların dikkatini çekmek anlamında ne kadar etkili olabiliyorsunuz?

Tabii bunlar yeni İstanbul’un ana planının çıkmasıyla ilgili bir şey. Bu proje de birkaç sene içinde çıkacak; hükümet tarafından yaptırılıyor. Bu komplike bir iş. Yapması, bitirmesi en az 15 sene isteyen projeler bunlar. Şu anda zaman geçmiş değil ama biran önce de toplum olarak bu projelerin üstüne düşmemiz gerekiyor.