Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Austrotherm Türkiye

Avrupa’da 10 ülkede önde gelen firmalardan Austrotherm’in Türkiye, pazarındaki yeri nedir?

Mutlu ŞAHİN: Austrotherm, Avrupa Birliği ülkelerinde satış ve kapasite açısından hem EPS’de hem XPS’te sektör lideri. Avrupa ülkelerinde kazanılan 53 yıllık tecrübeyle gerçekleştirdiğimiz üretim ve kalite standartlarıyla zaten ciddi bir konumlandırma gerçekleştirdik.

Türkiye’de de üç buçuk yıldır üretim yapıyor ve aktif bir şekilde satışlarımızı gerçekleştiriyoruz. Özellikle ürünlerimizden karbonlu ısı yalıtım levhası Austrotherm EPS ® F Plus’da hizmet kalitemiz sayesinde ciddi bir ivme kazandığımızı biliyoruz. Hammadde tüketimi açısından karbonlu ürünümüzde ilk 3’ün içerisindeyiz.

Proje taahhütçülerinin sizi tedarikçi olarak seçmesinin nedeni sizce nedir?

Austrotherm olarak, EPS karbonlu ve EPS beyaz ürünlerimizle proje taahhütçülerinin tedarikçisiyiz. Projelerle ilgimiz dolaylıdır. Ana bayilerimiz ve sistemci müşterilerimiz projeleri aldıktan sonra tamamlayıcı ürün olarak bizden ısı yalıtım levhası Austrotherm EPS ® ürünlerini tedarik ediyorlar.

Austrotherm’in tercih edilmesinin sebebi olarak; yüksek kalitedeki karbonlu ürünümüz, kullandığımız hammadde, üretimde Almanya ve Avusturya menşeli makineler kullanmamız gibi birçok özellik sayılabilir.

Austrotherm’in diğer EPS üreticilerinden farkı; yalnızca ısı yalıtım levhası üretiyor olması ve bu konuda uzmanlaşması, odaklanmasıdır. Türkiye’deki rakiplerimize baktığımızda yalnızca yalıtım uzmanlığı olan bir rakibimiz yok. Yalıtım ürünleri dışında, farklı yan ürünler de üretiyorlar. Bizimse odaklandığımız tek nokta EPS ve özellikle karbonlu EPS. Austrotherm’in karbonlu EPS konusunda Avrupa ülkelerinde kazandığı 53 yıllık “know how”ı Türkiye’de müşterilerimize sunuyoruz.

Karbonlu ürünün diğer yalıtım malzemelerine göre avantajları nedir?

Son yıllarda oldukça rağbet kazanmış ve iddialı olduğumuz karbonlu ürünümüz ile Türkiye piyasasında bir veya iki rakibimizle birlikte satış ve üretim kapasitesi açısından ilk 3’teyiz. Karbonlu ürünün özelliği; bildiğimiz geleneksel beyaz strafora göre % 23’e varan daha iyi yalıtım sağlıyor olması.

Bu ürünün hammaddesini de Almanya veya Avusturya’dan tedarik ediyoruz.

Isı yalıtımı konusunda Türkiye’deki bilinç düzeyini nasıl görüyorsunuz?

Türkiye’de yalıtım bilincinin çok kısa süre içinde ilerlediğini görüyoruz. Bunun en önemli nedenlerinden biri “ Enerji Kimlik Belgesi”. Geçen yılın başından itibaren yürürlüğe giren, yeni binaların 1000 m² yi geçtikten sonra yalıtım yaptırma zorunluluğunun doğması ve mevcut binaların 2017’ye kadar Enerji Kimlik Belgesi alması zorunluluğunun getirilmesi bu bilinci artırdı. Bunun, piyasadaki üreticilerin kalite standartlarını da artıracağını düşünüyorum. Bu konuda biz zaten öncü olmaya çalışıyoruz, kalite konusunda öncü olduğumuzu da düşünüyoruz. Son bir buçuk yıldır da piyasada kaliteli ürünlere yoğun bir talep olduğunu görüyoruz. Türkiye piyasasında da bilinç giderek daha fazla artıyor.

Türkiye’de nasıl bir büyüme hedefiniz var?

Özel sektörde olan bütün firmalar gibi biz de büyümek durumundayız. “Yalıtım” özellikle Enerji Kimlik Belgesi’nden dolayı büyüyen bir pazar… Türkiye’de yalıtım görmemiş % 90’a yakın bina var. Bu pazarın önemli bir oyuncusu Austrotherm’in, piyasadaki “kalite” anlayışının gelişmesine paralel olarak daha hızlı ivme kazanarak büyüyeceğini öngörüyoruz.