Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Çanakcılar Seramik A.Ş. ve SERSA Yönetim Kurulu Başkanı Hakan ÇANAKCI “Sektör olarak örgütlü düşünmeli ve hareket etmeliyiz”

HAKAN ÇANAKCI: Ülkemiz ve değerli üreticilerimiz, seramik sağlık gereçleri sektöründe Avrupa birincisidir. İhracat ve üretim kapasitesi anlamında bu çok önemli başarıdır, ülkemiz adına. Ben aynı zamanda SERSA (Seramik Sağlık Gereçleri Üreticileri Derneği) Yönetim Kurulu Başkanıyım. 13 üyemiz var, ülkemizde ise yaklaşık 30 üretici bulunuyor. Üye tabanımızı sürekli geliştirmeye çalışıyoruz. Ancak örgütlü düşünceyi ve yaşamayı ülke olarak yeterince özümseyemedik sanıyorum. Sonuçta bu örgütlenme, mesleki bir örgütlenmedir. Sorunlarımızı minimize edecek açılımlar sağlamak, sektörümüzü daha yukarılara taşımak, su ve dolayısı ile mekan kullanım kültürlerimize katkıda bulunmak, ortak fuar alanlarında sektörümüzü dünyaya tanıtmak ve yeni kültürler geliştirmek en temel amaçlarımız arasında, SERSA olarak. Kağıt üzerindeki kayıtlarda 22 milyon adet üretim kapasitemiz var, ülkemiz toplamında. Az bir rakam olarak görülmemeli bu kapasite… Dünya toplam kapasitesinin yaklaşık % 10’dur bu rakam. Bu miktarı üretebilen bir ülke, Türkiye… Dolayısıyla sektörel olarak güçlü olduğumuz bir sektördür Vitrifiye… Yurt içi tüketim ve ihracat rakamlarımızı topladığımızda yaklaşık 8,5 milyon parça ihracat ve bir o kadar da yurt içi tüketimimizin olduğu anlaşılıyor. Yani toplamda eder 17 milyon parça. Ortalama ülke kapasite kullanım oranımız % 80’dir desek, yaklaşık bu rakamlara ulaşıyor zaten. Creavit olarak da gerek üretim kapasitesi ve gerekse satış miktarları bağlamında yurt içi pazarın ciddi üreticilerinden biriyiz. Pazar payına ilişkin rakam istenirse de, % 10 bandında diyebiliriz.

UNICERA’DAN BEKLENTİLER

UNICERA, konusu ve konsepti belli olan, ülkemizin uluslararası ayaklı ve bizim adımıza en önemli fuarlarımızdandır. Gerek ISH, gerek Cevisama ve gerekse Mosbuild fuarlarına zaman zaman veya sürekli olarak katılıyoruz. O fuarlarda da müşteri kazanmakla birlikte, en çok yurt dışı müşteri bağlantılarımızı UNICERA’da gerçekleştirdik bugüne kadar. Çünkü yurt dışında UNICERA kadar rahat çalışabilme, büyük sergi alanları edinebilme şanslarımız maalesef yok. UNICERA sektör paydaşlarını dünyaya açan en önemli kapı veya aracı bana göre.

CREAVİT YENİ ÜRÜNLER

Her yıl olduğu gibi bu yıl da yeniliklerimiz olacak. Zaten fuarın temel amaçlarından biri de bu değil mi? İddialı olarak söyleyebilirim ki, “bu yıl her şey yeni olacak.” Seramik sağlık gereçleri, armatürler, banyo aksesuarları gibi ürün gamımız içinde birçok yeni tasarlanan ürünün yanı sıra banyo mobilyalarında yine çok şık ve iddialı tasarımlar ile 12’den fazla banyo mobilyası olacak. Unicera Fuarı’nda tüm bu ürünleri Creavit standında sergileyeceğiz.