Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Endüstri Ürünleri Tasarımcısı Claudıa Danelon

GÜNÜMÜZDE VE GELECEKTE BANYOLAR

Banyo kavramı standart bir aile evi için oldukça yeni “genç” bir oluşum. Bir asır öncesine kadar yalnızca zengin insanların temizlik fonksiyonu için evlerinde ayırabildikleri alanlardı, banyolar. Banyo odası kavramı günümüzde; tamamen beyaz soğuk bir odadan, özenle seçilmiş malzemelerle sahibini yansıtan rahatlama vahalarına doğru oldukça radikal bir dönüşüm geçiriyor. Bu dönüşümü gösteren güzel bir örnek; bizim birlikte çalıştığımız bir Türk firması olan Bocchi’nin sunduğu ve seramik sağlık gereçlerinin alışık olmadığımız bir renk aralığında tasarlandığı seriler sanıyorum.

Sağlıklı yaşama dünyada giderek artan bir ilgi de var. İnsanlar, çılgın iş hayatlarını ve günlük streslerini dengelemek için doğaya dönmeye ihtiyaç duyuyorlar ve su elbette en temel, en doğal element… Dolayısıyla bu radikal dönüşüm daha ileri seviyelere taşınacak gibi gözüküyor.

Günümüzde, on yıllar önce özel konutlara giren ilk sağlık gereci jakuzi küvetler, sauna ve buhar banyosu karşısında popülaritesini yitirmeye başladı. Teknoloji ve malzeme konusundaki inanılmaz evrim nedeniyle artık evimizde kendimize ait özel SPA keyfi hayal olmaktan çıkıp gerçeğe dönüşüyor.

Daha küçük ve daha ucuz buhar jeneratörü, gelişmiş yalıtım malzemeleri ve inşaat teknolojileri, bu yeni hibrid ürünlerin yaratılmasını mümkün kılıyor. İtalyan markası Glass için tasarladığımız çok şık ve kompakt bir duş ve buhar kabini olan Skin bu bahsettiklerime iyi bir örnek teşkil ediyor.

İDEAL BANYO

Bence ideal banyoya, iyi bir iç mimari, mimari ve ürün tasarımı anlayışının totalde yaratacağı etkiyle ulaşılabilir. Genellikle özel bir mekan için iç mimari elemanların mekana özel tasarlanması, mimarı ideal çözüme yaklaştırır; çünkü her detay müşterinin beklentilerini karşılayacak şekilde, ona özel çözülmüştür. Ancak, banyo birçok elemanı ve suyu barındırdığından çok özel, tanımlı bir çevredir. İdeale ulaşmaya yardımcı olsa da her proje için özel ürünler hazırlamak kompleks bir iş… Dolayısıyla standart ürünlerin farklı müşteri ihtiyaçlarını karşılayabilmek için esnek, ayarlanabilir olmaları mimarın mükemmele ulaşması konusundaki risklerini azaltır düşüncesindeyim.

BOCCHI- ETNA SERİSİ

Bocchi için tasarladığımız ürünlerden ilki monoblok gövdeye sahip olan ETNA idi. Üretimi ebatları açısından zor olsa da ETNA kendi içinde oldukça sade bir ürün… Tasarımda özellikle üzerinde durduğumuz nokta; ürünün oranları ve formuydu. Etna’nın üzerinde bir heykel yaratıyormuşçasına itinayla çalıştık ve onu bu vizyonla şekillendirdik. Seramik üç boyutlu yüzeyler oluşturmak için mükemmel bir malzeme ve biz onun bu özelliğinden Etna için yeterince yararlandık. Bu ilk üründen sonra Etna koleksiyonun diğer parçalarını da geliştirdik ve geçen yılki Unicera fuarında yoğun ilgi gördü. Bu başarılı koleksiyondan sonra Bocchi bizden Etna’nın banyo mobilyalarını da tasarlamamızı istedi ve artık tüm seramik ve mobilya ürünleri ve detaylarıyla bir Etna banyosuna sahip olunabiliyor.

Hafif oval yüzeyleriyle, asimetrik yumurta formu boşluklarla ailecek oynuyor gibidir Etna serisi. Seride form ve fonksiyon arasındaki o muhteşem dengeyi yakalamak için fonksiyonel komponentler sofistike bir biçimde forma entegre edilirken, objeler doğal elemanların softluğunu geri çağırıyor.

YENİLİKLERLE TANIŞACAÐIZ

Seramik yüzyıllar boyunca banyoda kullanılan ana malzemeydi. Seramik karo ve vitrifiye bu mekanlar için çelik küvetler ile birlikte oldukça popüler bir malzemeydi. Cam, akrilik corian gibi yeni malzemelerle tanışmamızın ardından tasarımda yeni olanaklar ve ufuklar keşfetmeye başladık. Fakat gelecekte, bu sektörde çok daha fazla yenilikle tanışacağımızı düşünüyorum.

* Niçin Claudia Danelon özellikle ıslak hacimler konusunda projeler geliştiriyor?

Benim mezuniyet projem banyo ürünleri, banyonun tarihi ve vücut sağlığı, arınma idi. Her şey böyle başladı ve ardından birçok proje geliştirme imkanı yakaladım bu alanda. Ve çok zevk alıyorum..