Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

İdevit Yönetim Kurulu Başkanı Nuri GÖNENÇ “Kısa zamanda Kuzey ve Güney Afrika pazarlarında olmayı hedefliyoruz”

SERAMİK SAÐLIK GEREÇLERİ PAZARI

Nuri GÖNENÇ: Türkiye de seramik sağlık gereçleri pazarı 20 milyon parçadır. 2000–2011 yılları arasındaki gelişmelerle banyolar yaşam ortamına katılmış ve bununla birlikte trendi yükselen bir grafik çizmiştir.

Evlerimizdeki teknoloji kullanımının artması neticesinde; tasarımsal, ergonomik, fonksiyonel ve kaliteli ürünler banyolarda kullanılan seramik sağlık gereçlerinde de etkisini göstermiş ve banyoları yaşam alanı durumuna taşımıştır. Günlük yaşamdaki stres ve gerginlik, insan psikolojisinde bıraktığı etkisini çağa uygun, modern kullanışlı ve huzur verici banyo ortamında geçirilen zamanla telafi eder hale gelmiştir.

2012 yılı seramik sağlık gereçleri pazarında tüm üreticiler, müşteri memnuniyetini baz alarak yeni arayışlara ve teknoloji kullanımlarına açık olacaklardır.

İÇ VE DIŞ PAZARDA İDEVİT

Son 50 yılda banyo yaşam kültürü, geleneksel banyo anlayışının vermiş olduğu hazzı evlerimizde sahip olabilmemizi sağlamıştır.

Seramik sağlık gereçleri üreticisi konumunda bulunan İdevit, kuruluşundan bugüne kadar geçen zaman içerisinde; koşulsuz müşteri memnuniyetini baz alarak, teknolojisini geliştirerek Türk insanına dünya standartlarında modern, fonksiyonel kendi tasarımıyla kaliteli ürünü ekonomik olarak sunabilmeyi vaat etmektedir. Bu nedenle yurt içi ve yurt dışında da sahip olduğu pazar payını her geçen gün arttırmaktadır. Yurt içinde bölgesel ana dağıtıcı ve perakendeci bayiler, yurt dışında da distribütör firmalar ile çalışmalarına devam etmektedir.

İDEVİT’İN YENİ PAZAR HEDEFLERİ

İdevit yurt içinde 7 bölgede 125 bayi, yurt dışında 70 müşterisiyle ticaretine devam etmekte olup pazardaki payını artırıcı çalışmalarına devam etmektedir. Bu yıl Kuzey ve Güney Afrika pazarlarında olmayı hedefliyoruz.

2011 yılında gerçekleştirdiğimiz 34 ülkeye olan ihracatımızı, 41 ülkeye çıkararak devam edeceğiz.

EKONOMİK KRİZ VE TÜRKİYE

Dünyada baş gösteren ekonomik kriz, özellikle yakın zamanda Avrupa’da bilinen ekonomik durgunluk, dünya ile entegre bir ülke olmamız nedeniyle bizde de olumsuz yansımalara sebep verebilir.

Türkiye’mizin bölgesel platformda kuvvetli, istikrarlı teknolojiyi kullanabilme yetisine sahip sanayici ve girişimci müteşebbis insanıyla; Türk halkının birlik ve beraberliğe verdiği özveri ve fedakarlık anlayışıyla ülkemizin bu yansımaları minimum düzeyde atlatabileceği kanaatindeyiz.

Ortak amacımızın şu olduğuna inanıyoruz; herkesin kendine düşen görevi en iyi şekilde yapması ve ülkemizi ileri düzeydeki ülkeler seviyesine getirebilmek adına sistemli, planlı ve ilkeli olarak hareket etmek.

YENİ YATIRIMLAR

İnşaat grubumuz elit proje bazlı çalışmalarına devam edecektir. 2009 yılı itibariyle “Senar İnşaat Yatırımları” adı altında inşaat sektörüne katılan firmamız, gerçekleştirdiği projelerde sektör içinde farklı bir vizyonla özgün projeler üreterek; yaşam içindeki huzuru öne çıkaran, çevreyi ve tarihi dokuya verdiği anlayışla, hayatımıza değer katan yaşam alanları inşa etmeye devam etmektedir.

2011 RAKAMLARI VE 2012 HEDEFLER

2011 yılında yurt içi ve yurt dışı satış kotalarımızı gerçekleştirmemizin mutluluğunu yaşadık. 2012 yılında da %10 gibi bir artışı hedefledik. İstikrarlı olarak büyümeyi, vitrifiye grubumuzun içinde bulunan tezgah üstü lavabo modellerimizde ve banyo dolaplarımızda ergonomik ve kaliteli ürün revizyonlarıyla yakaladık. 5 yeni tasarımla banyo dolap model sayısını arttırdık. Türkiye genelinde yetkili servis ağını genişlettik. 2012 yılında da çalışmalarımız tüm hızıyla devam edecek; yeni tasarımlarımızla, ergonomik, fonksiyonel ve kaliteli ürünleri Türk halkına sunmaya devam edeceğiz. Yurt dışında 5-6 bölgede showroom, ofis açarak daha etkin pazar oluşturulması sağlanacaktır.

ÇEVRE DOSTU ÜRETİM ANLAYIŞI

İdevit, İstanbul Kalkınma Ajansı’nın İşletmelere Yönelik Çevre Ve Enerji Dostu İstanbul Mali Destek Programı kapsamında ajans tarafından desteklenen ‘Tünel Tipi Vitrifiye Seramik Pişirme Fırını Bacalarında Atık Gazlardan Isı Ekonomisi Sağlanması’ isimli projesi kapsamında geliştireceği yenilikçi sistemlerle elektrik ve doğalgaz tüketimini azaltacak, yılda %10 tasarruf edecektir. Firmamız, 2011 yılı içinde tamamladığı ve TÜBİTAK tarafından desteklenen projesi ile vitrifiye seramik klozet üretimine yönelik yüksek basınçlı döküm sistemi geliştirmiş, yurt dışı ithalat maliyeti milyonlarca EURO’yu bulan bir sistemi ithal etmek yerine ithalat maliyetinin yarısı kadar bir maliyet ile bu teknolojiyi yerli olarak üretip uygulamaya almıştır. Ajans tarafından desteklenmekte olan projemizi 2012 yılı Ağustos ayı itibari ile tamamlayacağımızı; programın genel hedefleri ile uyumlu olarak, kaynakların daha etkin kullanımının sağlanmasına, geri dönüşümün artırılmasına, çevreye dost üretim süreçleri ve hizmetlerin uygulanmasına ve sanayide, çevresel etki ve enerji talebinin azaltılmasına ve enerji verimliliğinin artırılmasına destek vermeye devam edecektir.

UNICERA FUARINDA

UNICERA 2012 fuarında tasarımı yenilenen standımızda ziyaretçilerimizi ağırlayacağız. Tüm ürün gruplarımızın teşhiri standımızda yer alacaktır.

Her yıl olduğu gibi bu yıl da standımızı gezenlere, ürünlerimizle ilgili katalog, broşür, hediyelik eşya ve ikram desteğimiz sürecektir.