Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Petek Banyo Yönetim Kurulu Başkanı Ercan BUNYAK “Yapı ve inşaat sektörüne dönük teşvikler artırılmalı”

Ercan BUNYAK: Değişen global yapıya bağlı olarak insanların yaşamları, zevkleri ve tercihleri de değişti. Banyo mobilyası ve banyo aksesuarları ihtiyaç olmaktan çıktı ve yaşam alanı diye tabir edilen banyoların vazgeçilmez parçaları haline geldi.

Türkiye’de yapı sektörü özellikle 2000’li yıllara kadar çok verimli olmadı. Nedenleri tartışılır ama yüksek enflasyon, yüksek faiz oranları ve belirsiz politikalar hem üretimi yavaşlattı hem de beklenen satışların yapılmasını engelledi. 1999 yılında yaşadığımız depremden sonra yapı sektöründe uygulanan katı kontroller, devlet destekli projeler üretim yapan firmaları daha kaliteli işler yapmaya teşvik etti. Banyo sektörü 2005 yılından sonra gözle görülür yükseliş yaşadı. Yapı şirketlerinin kendilerini geliştirmesiyle birlikte 2005 ve 2008 yılları arasında kalan 3 senelik dönem hareketli geçti. 2009 yılına baktığımızda inşaat sektörünün geçici olduğunu tahmin ettiğimiz bir daralma yaşadığını gördük. Bizim sektörümüzle bağlantılı olduğu için etkilenmediğimizi söylersek yanlış olur. Tüketicinin sonra alırım diye ertelediği banyo mobilyası ve banyo aksesuarı ihtiyaçlarını düzenlediğimiz kampanyalarla karşıladık.

2010 yılının ilk 6 ayında olumlu diyebileceğimiz gelişmeler oldu. Özellikle ekonominin %11, inşaat sektörünün ise %22 lik büyüme payına ulaşması, büyüyen ekonomiye karşılık gayrimenkule olan talebin artış göstermesi hepimizi umutlandırdı. Yapılan analizler ve karşılaştırmalar inşaat sektöründeki göz ardı edilemeyecek gelişmeyi anlatmaktadır. Konut kredileri faizleri düştü. Yurt dışında yapılan inşaat hacmi arttı, proje bazlı çalışmalara ağırlık verildi. Ekonomi yavaş ama emin adımlarla toparlanmaya başladı. Aynı zamanda 2010 yılı, tekniğin de geliştiği bir yıl oldu. Ar- Ge çalışmaları, kalite ve markalaşma önem kazandı. Yurt dışındaki hedef pazarlara yönelik çalışmalar yapıldı. 2011 yılında dünyanın karşı karşıya olduğu başlıca risk, ekonomik güç odağının yavaş yavaş Batı’dan Doğu’ya kaymasıyla bağlantılıydı. Asya’da enflasyon riski söz konusuyken Avrupa piyasaları kasvetli diyebileceğimiz bir yıl geçirdi. Küresel krizden en erken ve en hızlı çıkan ülkelerden biri Türkiye oldu. 2011’de Türkiye ekonomisi birçok açıdan olumlu gelişmeler kaydederken, 2011 aynı zaman da risklerin de arttığı bir dönem oldu.

Önerimiz 2012’de yapı ve inşaat sektörüne dönük teşviklerin arttırılması. Böylece özel sektörün yatırımlarında ciddi artış olabilir.

DEÐİŞEN YAŞAM BİÇİMLERİ VE TALEPLER

Değişen yaşam biçimleri aklınıza gelebilecek bütün işletmeleri derinden etkilemektedir. Üretici firmaların strateji geliştirmesi 90’lı yılların sonuna kadar ürün odaklı olmuş ve maalesef tüketici beklentileri çok dikkate alınmamıştır. Oysa tüketicinin ne istediği, ne beklediği talepleri şekillendirir. Bunun bilincine ne zaman varıldı derseniz, ekonomik krizlerin payının büyük olduğunu söyleyebiliriz. Tüketicinin alım gücü düşünce; nasıl satarız, markayı geleceğe nasıl taşıyabiliriz, tüketiciye nasıl ulaşırız sorularına ciddi anlamda cevaplar arandı. Sonra fark edildi ki ürünün asıl alıcısı tüketici. Ne üretirsem satar mantığı artık geçerli değil. Önce tüketiciye gidip ürünü beğendirmek zorundasınız. Ürününüzü alan ve kullanan tüketiciyi memnun etmeden, aynı tüketiciye tekrar ürün satmak veya potansiyel tüketiciyi kazanmanın mümkün olmadığını kabul etmek gerek. Günümüz yaşam şekli, her gün ilerleyen teknolojisi, yeni trendleri, alışılmış tüketici profilinin dışına çıkmış ve hızla değişerek beklentilerinin artmasına yol açmıştır.

UNICERA BEKLENTİLERİ

Fuarlar, mal ve hizmet üreticilerinin ve tüketicilerinin buluştukları bir pazar niteliği taşımakta ve katılımcı firmalara talepleri yakalama imkanı vermektedir. Ayrıca hedeflenen müşteri kitlesiyle yüz yüze gelmek fuarlara farklı bir ayrıcalık katıyor diye düşünüyorum. PETEK Banyo Sistemleri olarak 2000 yılından beri UNICERA Banyo ve Seramik Fuarı’na katılıyoruz ve inanıyoruz ki bu fuar markalaşma yolunda önemli adımlardan biri.

Aslında firmaların büyüklüğü ne olursa olsun fuarlara katılmalı ve bundan sonraki çalışmaları şekillendirecek bilgileri toplayarak, fırsatları satışa çevirecek yeni ilişkiler kurmalıdırlar. Türkiye, fuarcılık sektöründe ciddi anlamda yol aldı. Fuarlar teknolojik yeniliklerin takip edildiği, yeni ürün ve hizmetlerin tanıtıldığı, yeni pazarların keşfedildiği, geleceğe yönelik ticari ilişkilerin kurulduğu farklı bir arena. Fuarlar sektöre ciddi anlamda hareket sağlıyor. Seramik sektörünün ülke ekonomisine katma değer ve istihdam sağladığını düşünürsek UNICERA; banyo ve seramik modasının aynası, doğru hazırlanmış bir fuar. Üretici firmaların, yurt dışından gelen ziyaretçilerin, tasarımcıların, tüketicilerin bir araya geldiği önemli bir iletişim platformu. Bu fuarın, katılımcı firmalara öneri ve isteklere paralel olarak ivme kattığına inanıyoruz. Sektörün nabzını ölçmek, gelişmelerden haberdar olmak ve pazar ile iletişim kurmak katılım amaçlarımız arasında.

İnsanların çoğu yaşam koşullarını geliştirmek istemektedir. Bunu yaparken de özellikle yüksek kalite, kullanım kolaylığı ve tasarım uygulamaları banyo ürünleri tercihlerinde etkili olmaktadır. Bunun neticesinde pazara daha çok model sunulmalıdır. Bu hedef için de denenmemiş her türlü şey denenerek sonuçları dikkatle incelenmelidir. PETEK Banyo sistemleri olarak ürettiğimiz banyo mobilyası 100 ana modelden oluşmaktadır. Farklı renk ve ebatları da sayarsak 300’ e yakın geniş ürün skalası ile tüketicinin beklentilerine cevap verecek güce sahibiz. Kaliteden ödün vermemek için metal banyo aksesuarlarını ve klozet kapaklarını da kendi bünyemizde üretiyoruz.

Bu yıl için, özel diyebileceğimiz bir koleksiyon hazırladık. Yeni modellerimizi ilk defa 24.Uluslararası UNICERA Banyo- Seramik Fuarı’nda tüketicilerin beğenisine sunacağız.

STANDIN YILDIZ ÜRÜNLERİ

Banyo mobilyası tasarımlarını teknolojinin verdiği imkânlarla bütünleştirince seçenekleri arttırma imkanınız daha fazla. 2012 yılında banyo mobilyası ve aksesuar tasarımları daha modern olacak. Banyoların görüntüsü değişecek dersek abartmış olmayız.

Her şeyin daha modern hale getirildiği çağımızda banyoların tasarımı, renk uyumları kısacası tüm dekorasyon görüntüsü ve işlevi değişiyor.

Banyolar daha konforlu, daha fonksiyonel mekanlar haline geliyor. Yeni banyolar da koltuk, sehpa ve SPA köşeleri görürseniz sakın şaşırmayın. 2012 tasarımlarımız birbirinden modern ve şık görünümleri ile göz kamaştırıyor. Banyolar sadece estetik anlamda değil rahatlık, işlevsellik anlamında da son derece güzel vakit geçireceğiniz bir mekana dönüşüyor. Gelecek zaman içinde banyoların odalardan farkı kalmayacak. 2012 modellerimizde lake ve ahşap tasarımların çok konuşulacağına inanıyoruz. Bu sene ürünlerimize açık raf kullanarak hareket katmayı tercih ettik. Cam tezgahlar her zaman olduğu gibi vazgeçilmezlerimiz arasında. Modelleri çalışırken yumuşak hatları tercih ettik. Seramik trendine bağlı olmakla beraber siyah, beyaz, kırmızı, mor ve antrasit renklerin hakim olduğu bir konsept geliştirdik.