Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Blue’Safe Mavi Kale

Yalıtımın Mavi Yüzü yarışmasını düzenlemenizin nedeni nedir? Yarışmaya olan ilgi ve yarışmadan beklentilerinizi anlatabilir misiniz?

Alper DOÐRUER: Yalıtımın Mavi Yüzü projesi, daha önce yapılmış bir dizi projenin devamı esasen. Üç sene önce İstanbul’u mantoluyoruz diye başladık, ardından Türkiye’yi mantoluyoruz diye devam ettik. Bu sene de Yalıtımın Mavi Yüzü projesine geçtik. Daha önce bir moda tasarımcısı ile çalışmıştık, sektörde bir ilkti bu ve bizim de hayalimizdi. Bu sene giyimde moda nedir diye sorarlar ya, bize yalıtımdaki modayı sorsunlar istedik. Buna iki sene devam ettik ve çok başarılı oldu. Ardından da kimsenin daha önce yalıtımın fotoğrafını çekmediği düşüncesinden hareketle önce bir fotoğraf yarışması düzenledik. Ciddi bir katılım oldu. Bunları da 20 Mart-3 Nisan arasında sergiledik. Mayıs ayındaki fuarda da sergileyeceğiz. Burada da Bennu Gerede’yle çalıştık. Kendisinin daha önceden benzer sosyal sorumluluk projeleri vardı. Sergideki fotoğrafları da bizim ana ısı yalıtım malzememizin üzerine bastık. Bu şekilde de son kullanıcıda hem yalıtıma hem markaya yönelik bir bilinç yaratmak istedik.

MAVİ KALE PAKET SİSTEMİ

Son kullanıcıda bir bilinç yaratmak istemenizin nedenlerini bizimle paylaşır mısınız?

Biz bir ürünü satarken günlük hayatımızda yüz tane şey alıyoruz. Dolayısıyla insanlar bir şey satarken ne gibi sorunlar yaşıyor, bunları nasıl çözebiliriz gibi soruları kendimize soruyoruz. Ancak çoğu ürünle ilgili eğer sözkonusu sektörün içinde değilseniz yanıltılabilirsiniz. Örneğin; yalıtımda yapıştırıcı, sıva, file, dübel, boya, ardından son kat, arada da astar var. Bunların hepsini tek tek farklı yerlerden temin edebilirsiniz. Fakat o zaman bir sorunla karşılaştığınızda boyacı sorunu sıvacıya, dübelci yapıştırıcıya atabilir. Buradan yola çıkarak biz de bunu Blue’Safe Mavi Kale paket sistemiyle bir paket haline getirdik, tümünü bir araya topladık.

Son dönem öne çıkan ve yaygın şekilde tercih edilen ürün grupları ve markalarınız neler?

Mardav, inşaat sektöründe faaliyet gösteren, bünyesinde izolasyonla ilgili bütün ana kalemleri barındıran bir firma. Isı yalıtımında Styrofoam, dış cephede Blue’Safe Mavi Kale, su yalıtımında Stoper, taş yününde İzober, asma tavanda Armstrong, silikonlarda Dow Corning gibi hepsi alanında en iyi olan markaları bünyesinde toplamış durumda.

YÜZDE 25’LİK BÜYÜME HEDEFİ

Cephe, çatı, su gibi yalıtımın farklı alanlarında hizmet veriyorsunuz. Yakın gelecekte hizmet alanlarınızı genişletmeyi düşünüyor musunuz?

Yalıtımla ilgili sürekli yeni malzemeler geliştiriliyor; biz de bunları takip ediyoruz. Ayrıca kendi mevcut malzememizi de yeniliyoruz. Örneğin; şu anda verdiğimiz 10 yıl garantiyi üç sene önce veremiyorduk. Ancak Ar-Ge çalışmaları sayesinde bu düzeye ulaştı. Şu an elimizdeki malzemeler büyük oranda fiyatlarıyla optimum oranda. Biz şirkette büyüme hedeflerimizi Türkiye hedeflerinin üzerinde belirliyoruz. Türkiye yüzde 10 büyüyorsa biz yüzde 15 büyümek istiyoruz. Yalıtım sadece yeni yapılara değil, eski yapılara da uygulandığı için bunun da biraz dışında olarak daha hızlı büyüyor. Bu nedenle biz de bunları gözönüne alarak önümüze yüzde 25’lik bir büyüme hedefi koyuyoruz.

Yalıtımın enerji tasarrufu gibi faydalarının yanında insanların günlük hayatlarına da bir etkisinin olduğunu düşünüyor musunuz?

Kesinlikle. Yalıtımın aslında görünmeyen birçok başka faydası var. Ev hayatına getirdiği bir konfor var. Benim gözlemim bu; yalıtımlı evdeki aile içi kavgalar azalıyor, çünkü ev sıcak, huzurlu. İnsanlar daha rahat oluyor. Eskiden çok soğuk diye kullanmadığınız odaları artık kullanmaya başlıyorsunuz. Yalıtımsız bir evde istediğiniz kadar yakıt yakın ve içeriyi ısıtın, hasta olursunuz. Sebebi de şu; ısınan hava yükselir, soğudukça aşağıya iner. Bir yerden soğuk geliyorsa ki, duvar yalıtımsızsa siz içeriyi ısıttığınızda hava yukarıya doğru döner. Bu döngünün bir limiti var, onu geçtiği an nefes yolu, burun hastalıkları başlıyor. Üşümüyorsunuz ama sürekli rüzgarlı bir yerde gibisiniz. Siz farkında olmadan hava dönüyor çünkü. Doktora, iş kaybına verdiğiniz masraflara bakarsanız yalıtıma ayıracağınızın ötesine geçiyor. İnsanlarımız da bunu farketmeye başladı. Özellikle bu kış çok ağır geçti, bunun, farkındalığı da artırdığını düşünüyorum.

KALİTE VE PERFORMANS

Sunduğunuz hizmetlerde sizi farklı kılan özellikler nelerdir? Tercih edilme sebeplerinizi neler olarak sıralarsınız?

Birincisi kalite, ikincisi orta dönem performans. Bir insan, evinin cephesini her sene yaptırmaz. O nedenle de bir kere yaptırınca düzgün yaptırmak istiyor. Örneğin bazı yüksek sitelerde yalıtım yapıldığında arabaların üzerine malzeme sıçrayabiliyor. İskeleden çekiç düşüyor, arabaya geliyor. Blue’Safe Mavi Kale olarak biz bunların hepsini çözüyoruz. Blue’Safe Mavi Kale’nin on yıllık sigortası bu tür bütün yan kaza masraflarını ödüyor. Bizim bu anlamda müşteriden tek ricamız tüm paketi kullanması. Yani malzemenin bir kısmını oradan, diğerini başka yerden almasın. Öbür türlü hata riski artıyor.

Yakın dönemde çözüm ortağı olduğunuz projeler hakkında bilgi verebilir misiniz?

Mardav olarak ürünlerimizle bulunmadığımız yapı yok hemen hemen. Mutlaka bir markamızla yer alıyoruz. Varyap, Ağaoğlu gibi büyük yatırımcılar, Sapphire binası gibi binalarda malzemelerimiz var. Olmadığımız şantiye yok gibi bir durum var aslında. Blue’Safe Mavi Kale olaraksa son dönemde Rings İstanbul’da malzememiz kullanıldı. Soyak yıllardır bizim ürünlerimizi kullanır.