Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Çevreci ürün istiyoruz ama almıyoruz

Schneider Electric, Sürdürülebilirlik Akademisi’nin Schneider Electric ve GfK Türkiye işbirliğinde gerçekleştirilen Türkiye’nin ilk yeşil tüketim araştırmasının sonuçlarını paylaştı.

“2011 Yeşil Tüketim Araştırması”na göre tüketicilerin %71’i satın aldığı ürünlerin “yeşil/çevre dostu” olması gerektiğini düşünmesine rağmen, yeşil/çevre dostu ürün satın alanların oranı sadece %17.

“FİYATLARI YÜKSEK”

Türkiye’yi temsilen 15 ilde 15 yaş üstü 1,487 kentli tüketici ile 18 Ağustos – 16 Eylül 2011 tarihleri arasında gerçekleştirilen araştırmanın ilk yılı sonuçlarına göre “yeşil ve çevre dostu ürün” deyince, tüketicilerin yaklaşık yarısının (%49) aklına geri dönüşümlü ürünler geliyor; %36’sı organik, %32’si ise “enerji tasarruflu” ürünlerin çevre dostu olduğunu düşünüyor.

Tüketicilerin yarısından çoğu, yeşil ve çevre dostu ürünleri satın almama nedenini yüksek fiyatlar olarak belirtirken, %26’sı çeşitlerin çok sınırlı olduğunu ve daha fazla yeşil ürün görmek istediğini belirtiyor. Tüketicilerin %20’si ise yeşil olduğu belirtilen ürünlerin güven vermeyen ürün bilgileri yansıttığından şikayet ediyor.

ARAŞTIRMADAN NOTLAR

  • 2011 Yeşil Tüketim Araştırması’na göre, her iki tüketiciden biri (%48) için yeşil/çevre dostu ürünler, aynı zamanda enerji tasarrufu da sağlamalı diyor.
  • Enerji ile ilgili bireysel çabalara bakıldığında elektrik ve su tasarrufunun öne çıktığı görülüyor. Araştırmaya katılan tüketicilerin %65’i “gereksiz yanan lambaları kapatıyorum”, %38’i “enerji tasarruflu ürünler kullanmaya dikkat ediyorum“,%4’ü ise “aydınlatmada hareket sensörleri kullanıyorum” diyor.
  • Tüketicilere ilgi duydukları alanlar sorulduğunda %48’i “sağlık”, %42’si “eğitim” ve üçüncü sırada %32’si “çevre” konularını ilgilendiği alanlar arasında gösteriyor.
  • Araştırmaya katılan tüketicilerin %86’sı yeşil ve çevre dostu ürünü tanımlayabiliyor. %14’ünün ise konu hakkında fikri yok.
  • Araştırmaya katılan tüketicilerin %13’ü yeşil ve çevre dostu ürünü gereksiz buluyor ve satın almıyor.
  • Sadece beş tüketiciden biri düzenli yeşil / çevre dostu ürün tüketicisi olduğunu söylüyor.
  • Üç tüketiciden biri, yeşil/çevre dostu ürünleri artık daha fazla tükettiğini söylüyor.