Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Pencere, cam ve kapı fuarlarına büyük ilgi

Alanında Avrasya’nın en büyük, dünyanın ikinci en büyük fuarları olarak kabul edilen İstanbul Pencere, İstanbul Cam ve İstanbul Kapı 2012 Fuarları, 4 gün boyunca yapı ve inşaat malzemeleri sektörlerinin buluşma noktası oldu.

1 – 4 Mart tarihleri arasında, 10 salonda 80 bin m² sergi alanında 25 ülkeden 600’e yakın firmanın katıldığı fuar 45 binin üzerinde ziyaretçiyi ağırladı. Fuarlara yurtdışından Arnavutluk, Azerbaycan, Bosna Hersek, Bulgaristan, Fas, Gürcistan, Irak, İran, Lübnan, Makedonya, Moldova, Sırbistan, Slovenya, Suriye, Rusya, Ukrayna, Ürdün ve Yunanistan gibi çok sayıda ülkeden satın alma heyetleri katıldı.

İstanbul Pencere Fuarı bünyesinde 2010 yılında başlatılmış olan özel alüminyum bölümü uygulaması ile alüminyum pencere, profil, küpeşte üreticilerinin, ürün ve uygulamalarını bir arada sergileyebilecekleri bir ihtisas bölümü yer aldı.

2.9 milyon tonluk üretim kapasitesine sahip olan cam sanayinin önemli firmaları, cam ürünleri ve uygulamaları, cam işleme makineleri ve üretim teknolojileri, tamamlayıcı ürün ve donanımlar ile cam üretiminde kullanılan kimyasalları sergilendi.

CAM SERGİLERİ

Fuarın “Cam Bölümü”nde Anadolu El Sanatlarını Yaşatma ve Geliştirme Derneği’nin düzenlediği “Cam İşleme Sanatları Sergisi” ve Nilgün Dicle’nin düzenlediği “Cam Heykeller Sergisi” yer aldı. Ünlü cam işleme sanatçıları Tuğba Ünsal ve Ahmet Karaahmetoğlu’nun eserlerinin yer aldığı uygulamalı sergi, fuar süresince ziyaretçiler tarafından yoğun ilgi gördü. 3 – 4 Mart tarihlerinde ise Glaston-Tamglass firmasının düzenlediği “Cam Temper ve Laminasyon Profesyonelleri Semineri” gerçekleştirildi.

Pakpen Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İbrahim Tuza : İHRACAT PAZARI İÇİN ÇOK ÖNEMLİ BİR FUAR

Biz 25 yıldır pencere sektörünün içerisindeyiz. Bu fuar da Avrupa pazarıyla birlikte bakıldığında sektörün en büyük fuarlarından bir tanesi. Bunun nedeni de PVC-Pencere sektörünün Avrupa pazarı içerisinde Türkiye’nin çok önemli bir rolünün olması. Türkiye şu anda lider konumunda. Yurtiçindeki pazara ilave olarak bizim ihracat pazarımız için de çok önemli bir fuar. Çünkü tüm Türkiye’nin çevresindeki komşu ülkeler alımlarını buradan gerçekleştirdikleri için bu fuarı çok iyi takip ediyorlar. Biz de kendi ürünlerimizi, yeniliklerimizi bu fuarda sergileme imkanı buluyoruz. Hem yurtiçi hem yurt dışı müşterilerimizle bir araya geliyoruz. Fuar katılım konusunda da beklentimizi karşıladı. Biz bu fuarla yetinmiyoruz tabii ki, yurtdışındaki fuarlara da katılıyor ve ürünlerimizi sergiliyoruz.

Geçen yıllarla kıyasladığımızda PVC-pencere sektörü her sene büyüyor. Hem yurtiçi hem yurtdışında. PVC- pencere yalıtım konusunda çok önemli bir kalem. Binaların geneline baktığımızda ısı kaçağının yüzde 30’u normal pencerelerden kaynaklanıyor. Onun için de yalıtımın çok vazgeçilmez bir unsuru pencere. Türkiye’de de yalıtım bilinci çok önemli bir noktaya geldi. Aynı zamanda artık Ortadoğu ülkelerinde enerjinin maliyeti yükseliyor. Onun için de bu pazarın hem Türkiye hem yurtdışında daha da büyüyeceğini düşünüyoruz.

Adopen Bölge Müdürü Ahmet Demirer: YENİ MÜŞTERİLER EDİNMEDE ÖNEMLİ AŞAMA KAYDETTİK

Firma olarak yapı fuarlarına sürekli katılıyoruz. Mümkün olduğu kadar sektirmemeye çalışıyoruz. Bu fuarda da 270² alan üzerinde ürünlerimizi sergiledik. Wintek ve Adopen olarak katıldık. Buradan beklentimiz tabii ki yurtiçi ve yurtdışından yeni müşteriler yaratabilmekti. Bu konuda ciddi bir aşama kaydettik fuar süresince. Fuarın ziyaretçi yoğunluğu da çok iyiydi. Firmaların kendilerini geliştirme hedefleri ister istemez bize de yön veriyor. Bu noktada da fuar süresince çok önemli görüşmeler gerçekleştirdik. Fuara olan katılım da önceki yıllara göre çok daha iyiydi. Ve şöyle bir şey gözlemledik fuarda, herkes bir arayış içinde. Bir kabuk değiştirme, ürün farklılığı yaratmak gibi arayışları var. Biz de bu konuda Ar-Ge çalışmalarımızı yapıyoruz. İnşallah bu yönde sonuçlar alacağız.

Goxu Satış-Operasyon Müdürü Burak Akdemir: FUAR BİZİM İÇİN BİR ÇIKIŞ

Fuardaki beklentimiz yeni logomuzun lansmanıydı ve bunu başarılı bir şekilde gerçekleştirdik. 2004’ten 2012’ye kadar eski logoyu kullanıyorduk. Ankara’dan İstanbul’a taşınmamızla birlikte yeni bir logo ve lansmanla müşterilerimizin karşısına çıktık. Standımızda da yeni ürün gruplarımız, döner kapılar, doksan derece açılır kapılar ve hermetik kapılar gibi yeni ürünleri sergiledik.

Bayilerimize bu yeni ürünleri hem fuarda tanıtmak hem teknik eğitimlerimizi tamamlamak adına bu fuarı kendimize bir çıkış olarak gördük. İlgi de çok güzeldi, verimliydi. Zaten daha önceden bayilerimize bilgi göndermiştik, onların da katılımını rica ettik, kendileri de sağolsunlar kırmayıp geldiler. Yerli ve yabancı ziyaretçi eş oranda diyebilirim. Standımıza ciddi oranda yabancı ziyaretçi geldi. Bu fuar geçen yıllar gibi aynı hız ve tempoyla sürüyor, gayet memnunuz.

Sistem Alüminyum Kompozit Panel Satış ve Pazarlama Müdürü Turan Ulaştırıcı: FARKLI ÜLKELERDEN KATILIMCILARLA TANIŞTIK

Bu fuardan beklentimiz bizim kendi cephe sistemlerimizi, pencere ve kapı doğrama sistemlerimizi, bununla ilgili yapmış olduğumuz Ar-Ge çalışmalarımızı yerli ve yabancı müşterilerimize ulaştırmaktı. Fuarın ilk günü İstanbul’da kar yağmasına rağmen katılım tahminimizin çok ötesinde gerçekleşti. Havanın düzelmesiyle birlikte de katılım tam istediğimiz oranlara ulaştı. Yurtdışından çok farklı ülkelerden katılımcılarla tanıştık. Genellikle hali hazırda çalıştığımız firmalarla yeniden görüştük. Onlardan fuarı takip etmelerini istemiştik, onlar da katılım gösterdiler. Hırvatistan, Polonya, İspanya, Irak gibi ülkelerden müşterilerimiz katıldılar.

Fuarlar bizim için daha çok ürünlerimizi tanıttığımız platformlardır. Doğrudan bir satış gerçekleştirmenin ötesinde ana hedefimiz zaten bizimle çalışan müşterilerimize son ürünlerimizi, çalışmalarımızı göstermek. Fuarda her yıl güncellenen cephe sistemlerimiz ve özellikle üzerinde durduğumuz alüminyum kompozit panelimizi sergiledik. Dört yıldır üretimini yapıyoruz ama 2012’de satış rakamları açısından ciddi ivme kazanan bir ürünümüzdür. Bunu da bu yıl fuarda müşterilerimizle buluşturduk.

Saray Alüminyum Teknik Danışmanı Bülban Araç: SON YENİLİKLERİ GÖRÜCÜYE ÇIKARDIK

Bu fuarlara özellikle büyük firmalar yenilikleriyle birlikte katılırlar. Bu fuarda da yaptığımız en son yenilikleri görüşe sunduk ve partnerlerimiz veya bizimle ilk kez irtibata geçenlerle görüşmelerimiz oldu. Yurtdışı ve yurtiçinde çok sayıda yeni insanla tanıştık. Her sene ileriye dönük olarak ufkumuz açılıyor. Ben hatırlıyorum, bundan 35 sene önce ilk defa bir sergi sarayında bir sergi kuruluyordu. Oradaki manzara gözümün önüne geliyor ve bugüne bakıyorum, inanılmaz güzel, herkes kendisini gayet güzel bir şekilde ifade ediyor. Bu da çok güzel bir şey.

Acropol Bayi Koordinatörü Metin Fikir: GEÇEN YILA GÖRE DAHA HAREKETLİ

Biz yapı fuarlarına ve Tüyap’ın hazırlamış olduğu kapı-pencere fuarlarının tamamına katılmaya çalışıyoruz. Buradaki beklentimiz iç ve dış pazarlara hitap edebilmek. Özellikle Arapa ülkeleriyle ilgili çok ciddi beklentilerimiz var. Bu yılki fuarda yurtdışı ziyaretçileri fena değildi. Bizim şanssızlığımız biraz havaların ilk gün kötü olmasıydı. Biraz da Almanya’nın Stuttgart kentinde düzenlenen Kapı ve Pencere fuarıyla aynı tarihlere denk gelmesi bizi etkiledi. Çakışma buradaki ziyaretçi oranını biraz düşürdü diye düşünüyorum. Fuarların çakışmaması daha iyi olurdu. Ama yine de geçen yıla göre daha hareketli görüyorum bu fuarı. Çünkü geçen yıl arap ülkelerindeki sıkıntılardan dolayı oradan katılım çok azdı ama bu sene daha iyi.