Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Seramik sektörü Unicera ve Kitchen World’e aktı

Unicera ve Kitchen World 2012 Fuarları, 308 firma ve firma temsilcisinin katılımı ile 86.000 m² alanda TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde gerçekleştirildi. Geçen

3 bin 530’u yurt dışından olmak üzere toplam 60 bin 841 kişi tarafından ziyaret edilen fuarlara bu yıl 65 bin 686 kişi katıldı.

TÜYAP Tüm Fuarcılık Yapım A.Ş. tarafından 14-18 Mart tarihlerinde düzenlenen UNICERA 24. Uluslararası Seramik Banyo Mutfak ve 8. Uluslararası Mutfak Banyo Mobilyaları ve Ankastre Cihazlar Fuarlarına; Amerika, Avustralya, İtalya, Fransa, Bulgaristan, Almanya, Polonya, Belçika, Japonya, İspanya, İngiltere, İsviçre, Çin, Tayvan, Fransız Guyanası ve Türkiye olmak üzere 16 ülkeden 308 firma ve firma temsilcisi katıldı.

Son üç yıl içerisinde ortalama ziyaretçi sayısında yüzde 60 oranında, yabancı ziyaretçide ise, yaklaşık yüzde 90 oranında artış sağlayan fuarlara, bu yıl 65 binin üzerinde ziyaretçi katıldı.

FUARDA BÜYÜK BÜYÜME

Fuarın açılış törenine Eski Turizm ve Kültür Bakanı Ercan Karakaş ve Türkiye Seramik Federasyonu Başkanı Zeynep Bodur’un yanı sıra yurt dışından gelen sektörel yayın kuruluşlarının editörleri ve sektör temsilcileri katıldı. Toplam 10 salonda ve 86.000 m² lik kapalı alanda gerçekleştirilen fuarlar seramik sektörünün imajını yükseltmesi ve küresel pazar payını artırması için önemli bir pazarlama platformu oldu.

Seramik sektörü, bitmiş ürün ihraç etmenin yanı sıra geliştirdiği tasarımlar ile rekabette de öne geçerek dünya seramik sektöründe söz sahibi olmaya devam ediyor. 1988 yılında 1.300 metrekarede 32 firma ile başlayan Unicera yolculuğu, bu yıl 86.000 metrekarede 308 firma ve temsilciliğe ulaştı.

RENKLİ ETKİNLİKLER

Beş gün süren fuar boyunca birbirinden renkli etkinlikler gerçekleştirildi. Fuarın ikinci günü mimarlar Dr. Ali Çiçek, Dr. Ece Ceylan Baba ve Bünyamin Derman’ın katıldığı “Geçmişten Günümüze Mimari Yolculuk Paneli” gerçekleştirildi. Konuşmacılar, öğrencilik yıllarından günümüze mesleki hayatlarındaki süreçleri üniversite öğrencileri ile paylaştı.

Fuar süresince birbirinden farklı sergiler de düzenlendi. Bunlardan “Avrupa’da Sürdürülebilir Mimarlık Sergisi”, “Osmanlı’da Gündelik Yaşamda Su Kültürü Sergisi” ile “Çinicilik Geleneksel Sanatlar Sanatkarı Yıldız İbram Workshop uygulamaları” fuar ziyaretçilerinin yoğun ilgisiyle karşılaştı.

Bien Genel Müdürü Metin Savcı: SEKTÖR İÇİN SEZONUN BAŞLANGICI

Bien Seramik olarak bu fuara altıncı kez katılıyoruz. Bu fuar inşaat sektörü için sezonun başlangıcını ifade ediyor. Her sene yeni ürünlerimizi bu fuar kanalıyla hem sektöre hem nihai tüketiciye tanıtıyoruz. Bu yıl da hem uluslarararası niteliği oldukça arttı fuarın. Belki Avrupa’daki ekonomik kriz nedeniyle Türkiye’ye oldukça yoğun bir ilgi oldu. Fuarın ilk günleri tamamen yabancı ve yeni müşterilere ayrıldı. Yakın ülkelerden, Yunanistan, Suriye, Irak ve diğer Arap ülkeleri, kuzey Avrupa ülkeleri, İtalya, İspanya’dan katılımcılar oldu. Bunlara hem yeni ürünlerimizi tanıttık hem de yeni bağlantılar yapıldı. Fuarda 14 yeni pazara sunacağımız duvar ve yer koleksiyonumuzu tanıttık. Bunun dışında da münferit olarak yerde sırlı porselen dediğimiz ürünler var. Dijital teknolojiyi yoğun olarak kullanan bir firmayız. Altı tane dijital baskı sistemlerimiz var. Yer ve duvarda yoğun olarak kullanıyoruz.

Kütahya Seramik Fabrikalar Müdürü Celal Üstündağ: İLGİDEN STANDLARDA HAREKET EDECEK YER KALMADI

Firma olarak fuardan beklentimiz Kütahya Seramik’in bundan sonraki ürün gamının tüketicilere sunulması, dış pazardan gelecek alıcılara sunulması ve bunların gösterilmesiydi. Bu anlamda baktığımızda bizim açımızdan başarılı bir sunum oldu. Gelen herkesten çok güzel geri dönüşler aldık, çok takdir etti ziyaretçilerimiz. Bu da bize inanılmaz bir güç verdi. Bunun sonrasında da amacımız pazara farklı ürünlerle çıkarak bunun ticari boyutunu gerçekleştirmek. Bu anlamda da gerekli altyapımız var. Farklılaşamayan firmalar zaten geriye düşecektir.

Biz Kütahya Seramik olarak bu anlamda farklılaştık her açıdan. Fuarda da bunu net olarak gösterdik. Bundan sonra da ümidimiz yeni süreçte üst grup ürünlerle firma ve markayı daha da yukarı çıkartmak. Fuarda yurtiçi müşteri anlamında insanlar daha çok yenilikleri görmek için geliyorlar. Ancak ihracat müşterilerinde bu yönde satışlar oldu, yeni firmalar kazanıldı. Özellikle Irak’tan başlayıp Körfez’e kadar olan ülkelerden inanılmaz bir ilgi vardı, çok fazla ziyaretçi geldi. Bu yönde de satışlarımız oldu. Bu alanda da başarılı olduğumuzu düşünüyorum. Katılım anlamında da her sene olan yükselmenin bu yıl da sürdüğünü gördük. Bazen standlarımızda hareket edecek yer kalmadı, bu derecede yoğunluklarımız oldu.

Vitra Pazarlama Direktörü Orçin Egemen: ÇOK ÖNEMLİ GERİ BİLDİRİMLER ALDIK

Vitra sektörün lideri ve yıllardır Unicera’nın büyük katılımcı firmalarından biri. Bizim fuardaki birinci amacımız yeniliklerimizi hem proje dünyasıyla hem son kullanıcılarla buluşturmaktı. Bu sene 25 tane yeni serimiz var, bu serilerin arkasında da çok güzel emekler koyduk. 2012’nin tasarım trendlerini yakaladığımızı düşünüyoruz. Bu anlamda bu emeğimizi hem proje dünyasının hem de son kullanıcının beğenisine sunmak istedik. Fuarda bu anlamda aldığımız geri bildirimler çok olumlu oldu. Genel olarak fuarın kendisi de daha kalabalık ve canlı geçti. Yurtdışından, özellikle Avrupa’dan daha fazla bir katılım gördük. O anlamda da mutlu olduk.

Fuarda öne çıkan yeniliklerimizi iki grupta değerlendirmek mümkün. Biri residential dediğimiz, son kullanıcıya, diğeri de profesyonel kullanıcılara yönelik ürünlerimiz. Birinci grupta Adora, Marmi, Woodstyle serisi gibi yepyeni serilerimizi sergiledik. Aynı zamanda bu sene devreye aldığımız Real Look teknolojisiyle yaptığımız uygulamalar vardı. Özellikle Woodstyle serimizi ahşaptan ayırdetmek mümkün değil. O anlamda çok olumlu geri bildirimler aldık. Proje dünyasına yönelik çözümlerimizde de Resista ürünümüz çok olumlu geri bildirimler aldı. Bunun dışında Isotile dediğimiz, hem yalıtımı hem dış cephe kaplamayı tek adımda yapan ürünümüzü sergiledik. Bir de Tileblow dediğimiz, benzerlerinden iki kat fazla ışıyan, kendinden ışımalı karo sistemimiz var. Onu da bu sene proje dünyasıyla buluşturduk. Çok önemli geri bildirimler aldık.

Creavit Kurumsal İletişim Direktörü Nesil Var: YENİ ÜRÜNLERİMİZİ GÖRÜCÜYE ÇIKARDIK

Fuarlar sektörümüz için çok önemli. Unicera yıllardır uluslar arası düzeyde çok değerli bir fuar. Yeni ürünlerimizi fuara endeksli olarak ürün gamımıza dahil ediyoruz. Özellikle bu yıl 12 yeni banyo mobilyamızı Unicera’da görücüye çıkardık. 12 yeni banyo mobilyası da kataloglarda da olsa tüketicinin ilgisine sunuldu. Lake dolapları, LED aynaları, bas çek kapaklar, yavaş kapanabilir sistemler, asma banyo mobilyaları uyumlu Creavit armatürleriyle bir konsept olarak tüketicilerimizin beğenisine sunuldu.

Onun dışında yeni banyo takımlarımız var. Amorf ve Moon. Özel tasarımlara sahipler, onları da yine ilk kez Unicera’da sergiledik. Geçen yıl ürün gamımıza gömme rezervuarlar ve kumanda panellerini eklemiştik. Üretim hattı olarak çok zor bir üründür, bu yıl biz özelliklerini daha da geliştirerek Unicera’da yer verdik. Sessiz çözümler sunuyoruz gömme rezervuarlar alanında ve farklı kumanda panelleri seçenekleriyle bunu destekliyoruz. Kumanda panelleri içerisinde özellikle design modellerimizde kullanıcının talebine bağlı olarak farklı desen çeşitleri mevcut. Yaklaşık 32 çeşit farklı kumanda deseni yapabiliyoruz.

Seramiksan Satış ve Pazarlama Grubu Başkan Yardımcısı Süreyya Çağlar: ÇOK ÖNEMLİ BİR TANITIM MERKEZİ OLDU

Sektörün yenilikçi ve öncü firmalarından biri olarak bu yıl üçüncü kez fuara katıldık. Her firma gibi Seramiksan da geliştirdiği yeni ürünleri sergiledi. Özellikle yurtdışı müşterilerinin göstermiş olduğu ilgi Unicera’yı Çin ve İtalya’dakilerden sonra dünyadaki en önemli üç fuardan biri haline getirdi. Fuar bizim açımızdan Türkiye ve yurtdışındaki bütün müşterilerimizi buraya toplayabileceğimiz çok önemli bir tanıtım merkezi oluyor her zaman.

Müşteriler burada sektörün önde gelen firmalarını karşılaştırma imkanı buluyor. Biz fuardan genel olarak son derece memnun kaldığımızı söyleyebiliriz bu anlamıyla. Yurtdışı pazarına baktığımızda Romanya, Bulgaristan, Yunanistan, Ukrayna, Gürcistan, Azerbaycıan ve son dönemin en popüler pazarı olan Kuzey Irak pazarından çok sayıda ziyaretçi geldi.

Tanışlar Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Durmuş Tanış: GEÇEN YILDAN CANLI GEÇTİ

Fuarda beklentilerimizi önemli ölçüde karşıladık. Bilhassa yabancı müşterilerin bir hayli akını oldu, çok memnun kaldık. Bütün ülkelerden geldiler diyebiliriz. 35 ülkeye ihracat yapan bir firmayız, burada da yeni bağlantılar kurduk. Bu seneki ihracatımızı dolayısıyla ikiye katlamayı düşünüyoruz. Fuar genel olarak da geçen yıldan daha canlı geçti diyebilirim.

Bu sene ölçülerde büyük ebatlar ve dijital baskılar öne çıktı. Biz de zaten teknolojimizi komple yeniledik. Yeni dijital makinalar aldık ve bu makinalardan çıkan ürünleri fuarda sergiledik. Unicera’nın her geçen büyümesi ve canlanmasının bir sebebi de İspanya ve İtalya’nın küçülmesi. Yakın zaman önce İspanya’daki fuara giderken gördük, adamların 30 milyon metrekare fabrikası var, 4 milyon üretebiliyor. Yani yüzde 10-11’ini üretebiliyor. Onun için de Türkiye’nin önü açık. Bunu da Unicera’daki hareketlilikte görmek mümkündü.