Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Serra

Serra için Türkiye genelinde büyük bir tanıtım kampanyası düzenlediniz. Ürünü ve gördüğü ilgiyi anlatabilir misiniz?

Hamdi ALTUNALAN: Serra, 2010’un sonlarında devreye soktuğumuz yeni bir tesisimiz. Atıl olan bir tesisi aldık, 80 milyon dolar gibi bir sanayi yatırımı ve 65 milyon dolarlık bir işletme sermayesiyle 145 milyon dolara mal olan yeni bir tesis kurduk. Bu kadar kapasite fazlasının olduğu bir sektöre neden bu büyüklükte yatırım yaptınız sorusu gelebilir aklınıza… Cevabı şu: biz pazardaki A, A+ segmentindeki boşlukları ve üretim eksikliklerini gördük ve yatırım yapma kararı aldık.

Serra ile Seranit’i ayrı konumlandırmanızın nedeni nedir?

Seranit 19 yıllık porselen karo üreten, Türkiye’nin ilk porselen karo fabrikası. Seranit porselen karoda ihtisaslaşmış, ismini duyurmuş, Türkiye’de lider marka konumuna gelmiş, dünyada da ilk üçün içine girmiş bir firma. Serra’nın da seramik sektörünün lideri ve dünyadaki ilk üç firma arasına girmesini istedik. Ürünü, ebatı, koleksiyonu itibariyle farklı bir yapısı olsun dedik.

7 YENİ TESİS ÜÇ YILDA HAYATA GEÇECEK

Serra’nın Türkiye seramik sektörüne ne tür katkıları olacak?

Serra koleksiyonunu hazırlarken üç İspanyol, iki İtalyan, bir Türk tasarımcıyla çalıştık. Dünyada ilk defa kalıpsız dijital baskı teknolojisini kullandık. Sır ve yüzey kalitesiyle dünyada ilk defa ürünlerinin tamamı rektifiye olan bir tesis kurduk. Diğer üreticilere baktığımız zaman, rektifiyeyi bir lütuf gibi görürler ve ilave bir bedelle yaparlar ama Serra için bu bir standart. Şu andaki ürünlerinin tamamı da dünyanın en üst segmentlerinde yer alacak özel tasarımlar. 6 Mart’ta lansmanını yaptık ve müthiş bir ilgiyle karşılaştık. Kelimelerle ifade etmek mümkün değil. 7 bin sektör oyuncusunun katıldığı bir lansman oldu. Biz de bu kadar ilgi beklemiyorduk. Aldığımız geri dönüşlere baktığımızda da Türkiye’de çok iyi bir iş yaptığımızı, iyi bir iş yaptığınız zaman bunun karşılığını aldığınızı gördük. Özellikle sektörde bu ürünü kullanacak mimarlarımızın, sektör oyuncularının beğenisi bizi daha da memnun etti. Bu da yaptığımız ürünlerin doğru olduğunu ama bununla yetinmemek gerektiğini gösteriyor. Bundan sonra da çok ileri işler yapacağız.

Serra için çok büyük tesis ve arsa sözkonusu. Burada başka bir üretim veya yatırımlar da olacak mı?

Bu arsa tabii sadece seramik sektörü için büyük bir arsa. 145 bin m² alana sahip. Bu arsayı alırken biz üzerinde 7 adet tesis düşündük. Önümüzdeki yıllarda bunların tümünü tek tek gündeme getireceğiz. Bunlardan üç tanesi seramik, bir tanesi porselen, bir arkilik, bir vitrifiye bir de yapı kimyasalları üretim tesisi olacak. Böylece 4 bin 500 kişilik ek bir istihdam oluşacak.

Bu projeler ne zaman hayata geçecek?

Birinci projeyi tamamladık, bu yılın son çeyreğinde ikinci yatırımı gündeme alacağız. 2013, 2014 ve 2015’in sonuna kadar hepsi tamamlanmış olacak. Hedefimiz bu arsa üzerinde 200 milyon Euro’luk yatırım yapmak.

AR-GE ÇALIŞMALARINA ÖNCELİK

Seranit’in yaptığı Ar-Ge çalışmaları sektöre nasıl bir katkı sunuyor?

Son on yıldır Ar-Ge ve Ür-Ge’ye inanılmaz yatırımlar yaptık. Bunun en güzel örneği de artık üniversitelerle birlikte çalışıyor olmamız. Üretim teknolojilerimizi yine sanayiyle geliştirdik. Bunun en güzel örneği de son çıkardığımız derece ısıtma sistemleri. Yüzde yüz Türk sanayisiyle geliştirilmiş bir proje. Serra’nın üç boyutlu üretim tekniklerinde de yine Yıldız Teknik Üniversitesi’yle birlikte çalıştık. İnşallah diğer firmalar da Ar-Ge’ye önem verirler ve üniversite-sanayi işbirliğine katkıda bulunurlar.

Ar-Ge çalışmalarının pratik faydalarını görüyor musunuz?

Mutlaka. Bir defa bir işi iki defa yapmıyorsunuz. Bu süreç deneylerle, testlerle laboratuarlarda yapıldıktan sonra siz direkt seri üretime geçiyorsunuz. Bu da özellikle sanayici için büyük katma değer yaratan bir süreç.

İTALYA’DA DA ÜRETİME BAŞLAYACAÐIZ

Yurt dışında yakın vadede bir yatırımınız olacak mı?

2009 yılından bu yana yurt dışında yatırım çalışmalarına başladık. İspanya’da yedi, İtalya’da dört fabrikayla görüşmemizi yaptık, bunların içinde şu anda bir İtalyan fabrikasıyla el sıkışmak üzereyiz. Bu yıl içinde imzalarımızı atacağız. Böylece İtalya’da da üretim yapmaya başlayacağız.

Serra markasının tanıtımlarını Penelope Cruz ile gerçekleştirdiniz. İleriye dönük olarak Cruz ile nasıl bir çalışmanız söz konusu olacak?

Penelope Cruz ile birlikte çalışmaya devam edeceğiz. Çünkü iki tane dünya yıldızı, birisi Serra, diğeri Penelope Cruz. İkisi de ödüllü. Serra ve Seranit olarak biz Türkiye’de üç önemli ödül aldık, yapı fuarlarında. Penelope de Oscarlı bir sanatçı ve içimizden biri, Akdenizli. Onun sıcaklığı Türk insanının sıcaklığıyla eşdeğer, bu nedenle kendisini tercih ettik ve bundan sonraki projelerimizde de yer alacak.