Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Mimar Sadık Akar; Projeleri

AKDEDE GROUP MANİSA OFİS BİNASI

Akdede Group için gerçekleştirilmiş bir yapıdır. Tek bir yapı yerine ikiz olarak iki ayrı kullanıcıya bağımsız olarak hizmet vermesi amaçlanmıştır. Bodrum, Giriş, iki Normal Kat ve Çatı Katından oluşan binalara merkez bir noktadan girilmektedir. Çağdaş bir görünüm kazandırılmak amaçlanan Yapıların cephelerinde, Cam, Çelik ve Ahşap görünümlü Kompakt Laminat malzemeler kullanılmıştır. Taşıyıcı Kolonlardan bazılarının etkileri arttırılarak, binaların yakın çevresindeki diğer yapılardan farklılıkla ayırt edilmesi amaçlanmış ve yapılara adeta Simge Yapı (Landmark) hüviyeti kazandırılmıştır.

ŞEDELE MATBAACILIK TESİSİ

Şedele Matbaacılık Tesisi İstanbul Esenyurt’da yaklaşık 35.000 m² alanda yer almaktadır. Yapı; Üretim ve İdari olmak üzere İki Ana bölümden oluşmaktadır.Üretim Bölümü Bodrum ve Giriş Katında yer almakta ve tüm oturma alanını kapsamaktadır. İdari Bölüm ise 5 kattan oluşmakta ve Ana yapının ortasında yer almaktadır.Ana Girişi Yapıyı ikiye bölüyor gibi gözükmesine karşın, gerçekleştirilen Mimari çözüm ile Üretim katı hiçbir şekilde kesintiye uğratılmamıştır. Yüksek tavanlı ve görkemli Ana Giriş bir köprü gibi Üretim Bölümünün üzerinden geçmekte ve İdari Bölüme ulaşılmaktadır. Giriş Bölümünde bulunan ziyaretçilerin Üretim Bölümünü izleyebilmesine olanak verilirken, İdari Bölümde yer alan kritik bazı Çalışma Odalarında da Üretim Alanını kontrol edebilmeleri sağlanmıştır.

SERTUR HANGAR

Sertur Air Uçak Hangarı, Atatürk Havalimanı Özel Hangarlar Bölgesinde yer almaktadır. Bölgede yapımına izin verilen 18 Özel Hangardan bir tanesidir. Oturma alanı 1.500 m² olan Hangar, aynı anda 5 küçük boyutlardaki özel jet uçağını alacak kapasitede tasarlanmıştır. Uçakların konumlandığı Hangar alanının yanı sıra, yapıda 3 kattan oluşan Yönetim Bölümleri ve Teknik Alanların yer aldığı bir Bodrum Kat yer almaktadır. Yapı, bulunduğu alan ve kullanım özellikleri açısından, alışılagelmiş Mimari çözümlerin dışında farklı bir yaklaşımla projelendirilmiştir. Yapı içerisinde ve dışında kullanılan tüm malzemelerin seçimlerinde olduğu gibi, açıklıkların tanımlanmasında, mekanik, elektrik ve taşıyıcı sistem çözümlerinde, hem DHMİ’nin kriterlerine, hem de Uluslararası kriterlere uyulmuştur.