Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

“Hiçbir zaman piyasada dingin bir oyuncu olmadık”

Bize kuruluşunuz ve gelişim sürecinizle ilgili neler söyleyeceksiniz?

Emrullah Eruslu: Şirketimiz Eruslu Grup bünyesine bağlı merkezi Gaziantep’te bulunan kuruluşu 60’lı yıllara dayanan rahmetli dedemin kurduğu bir aile firması. Eryap A.Ş,1999 yılında fizibilite çalışmalarını başlattığımız dış cephelere yönelik American Siding markalı yalıtımlı kaplama sistemlerinin üretimi için hayata geçirildi. 2001 yılında yatırım kararı aldık. Aynı yılın sonuna doğru American Siding üretimine yine Gaziantep’te başladık. Başlangıç olarak 50 bin metrekare bir alanda 70 kişilik bir istihdam oluşturup yatırımı gerçekleştirdik. 2011 yılına geldiğimiz şu günlerde Focus Shingle markalı ürünlerimiz piyasaya sunuyoruz. Yine bu yıl aldığımız yatırım kararı gereği 2012 yılının ilk aylarında 40 bin ton başlangıç kapasiteli taş yünü tesisimiz faaliyetine başlayacak. Şu an tesisimiz inşa aşamasında. Grup bünyesinde 2 bini aşkın çalışanımız mevcut. Eryap kadrosu da 300’e yaklaştı. Gelecek yılki taşyünü yatırımımızla beraber hedef rakamımız 500’ün üzerine çıkmak. Bizim için çok önemli veriler bunlar. Eryap A.Ş., istihdamı arttırmak ve ülkemizin sürdürülebilir kalkınmasına katkıda bulunmak için, kaliteli mal ve hizmetler üreterek yeni yatırımlar yapmaya devam edecek.

Yer aldığınız büyük projeler hakkında bilgi verir misiniz?

Eryap Plastik A.Ş olarak ürün gamımızla bir çok projede yer aldık. Bu projelerin bir çoğu tamamlanmıştır. Hala devam etmekte olan ve izolasyon uygulamalarında çözüm ortağı olarak hizmet verdiğimiz önemli bazı projeler mevcut bunlar; İstanbul Beylikdüzü Marmarapark Alışveriş Merkezi – Kayı İnşaat (Bonuspan) Yenibosna İstwest Residance Projesi- Fer Yapı (Focus Membran) Süreyyapaşa Fuaye Konut Projesi – Yılmaz İnşaat (Focus Membran) İstanbul Fatih Vatan Cad. Gelirler İdaresi Hizmet Binası Projesi – Kalyon İnşaat (Focus Membran & Bonuspan) İstanbul Ulus Akpark Residance ve Savoy Konut Projesi – Çarmıklı İnşaat (Bonuspan) İstanbul Maçka Residance By Armani Casa Projesi – Astaş GYO. (Bonuspan)

2011 yılına dair sektör olarak beklentileriniz neler?

Asgari 3 yıllık planlar yaparak yol almayı prensip edinmiş bir yönetim yapımız mevcut. Hedeflerin gerçekleştikten sonra paylaşılması gerektiğine inanıyoruz. 2011 yılı içerisinde yatırımlarımız hız kesmeden devam edecek. Cephe Sektörüne yönelik, American Siding ürün grubuna doğal taş görünümlü polimer cephe kaplama levhaları yatırımımız gerçekleşecek. Yalıtım sektöründe, ısı yalıtımına yönelik daha öncede belirttiğimiz gibi XPS üretimimizi 550 bin m³/yıl çıkarmış bulunmaktayız. Bu ürün grubunda 40 milyon metrekareyi aşkın bir alanı yalıtmış bulunuyoruz. Ayrıca 2007 yılında ön çalışmalarını yaptığımız ve krizle beraber askıya aldığımız taş yünü yatırımımızı aldığımız karar ile çok hızlı bir şekilde hayata geçiriyoruz. İstanbul bölgesinde yatırımını yapacağımız bu ürün grubu için 100 bin metrekarelik bir arsa alımı gerçekleştirdik. Şubat 2012’de üretimine başlamayı planladığımız taş yünü projemizde başlangıç kapasitemiz 40 bin ton/yıl (700 bin m³/yıl ortalama kullanım ağırlığı baz alındığında) olacak, kullanım alanı olarak mantolama, dış cephe levhası, ara bölme levhası, teras çatı levhası, yüzer döşeme levhası sanayi şiltesi, gemi şiltesi ve levhası ayrıca prefabrik borularda kullanılmaktadır. Yeni kurulacak tesisimizde bütün alt yapı, harici ekipmanlar ve planlama 120 bin ton/yıl’a göre (yaklaşık 2 milyon m³/yıl) hesaplanmış ve kurgulanmış olup, 3 yıl içerisinde yatırım tamamlanmış olacaktır. Toplam yatırımın 100 milyon TL’nin üzerinde olacağını belirtebiliriz. Bugünkü toplam ısı yalıtım pazarının büyüklüğünün 8 milyon m³ mertebelerinde olduğunu düşünürsek, yeni yatırımlarımızla beraber belirleyici bir rol oynayacağız. 2 milyon 500 bin m³/yıl toplam ısı yalıtımına yönelik kapasitemiz ile kendimize misyon edindiğimiz istihdamı arttırıp, ülkemizin sürdürülebilir kalkınmasına katkıda bulunmak ve teknolojik gelişmeleri yakından takip ederek yeni yatırımlar yaparak kaliteli mal ve hizmetler üretmek, ilkemizden hiçbir zaman ödün vermeyeceğiz.Sektörün sorunlarından bir parça bahsedebilir misiniz?

Yalıtım sektörünün en büyük sorunu, eksik ve yetersiz yönetmelikler ile zorunlu olmasına rağmen yönetmeliklerin tam uygulanmamasıdır. Öte yandan denetim eksiklikleri nedeniyle yönetmeliğinin uygulanması yapı sahibinin ve teknik uygulama heyetinin inisiyatifine bırakılmaktadır. Sektörün büyümesi, sağlıklı, güvenli ve konforlu binalarda yaşanabilmesi ve enerji verimliliğinin sağlanması için yasanın denetim görevi verdiği organların daha etkin olarak çalışması oldukça önemlidir. Geçen 10 yıl zarfında ısı yalıtımı alanında büyük ilerlemeler sağlanmıştır. Ancak Türkiye’deki mevcut konutların önemli bir kısmı dünya standartlarının altında olduğu için güvensiz, sağlıksız, ekonomik olmayan konutlarda yaşıyoruz. Aynı zamanda deprem bölgesinde bulunan ülkemizde hayati önem taşıyan su ve yangın gibi yalıtımı alanlarında maalesef aynı başarı sağlanamamıştır. Yalıtım sektörünün diğer bir önemli sorunu da “Merdiven Altı Üretim” olarak tanımlanan ve ulusal ve uluslararası ürün kalitesinde sürekliliği ve teknik performans değerlerini ölçen laboratuarları olmayan üretim tesislerinin varlığıdır. Standartlara uymayan malzemeler ile yapılan yalıtım uygulamalarındaki sonuçlar ülkemizdeki işçilik kalitesi de göz önüne alındığında beklenen performansta olamamaktadır. Uygulanan ürünlerin bina ömrü boyunca aynı performansın sürdürülmesi konularının göz ardı edilmesi neticesinde orta ve uzun dönemde pazarda olumsuz algılamalara neden olarak talep olumsuz yönde etkilenecektir. Bu nedenle denetim mekanizmasının sağlıklı işlemesi için gerekli çalışmaların acilen yapılması gerekiyor.

2011 yılında öne çıkan ürünleriniz neler?

Isı yalıtımı son 5 yılın trendi diyebiliriz. Bilhassa cephelerde mantolama türü uygulamalar bütün illerde yoğunluk kazandı. Hemen her yerde renavosyan projelerine ve uygulamalarına rastlıyoruz. Biz de burada Bonusmax Isı Yalıtım Paketi sistemimizle bir adım önde olmayı hedefliyoruz. 2011’den itibaren artık toplama paketlerden ziyade bizim gibi firmaların paket sistemi adı altında bütün sistemin bileşenlerini bir araya getirip hizmet olarak sundukları ürünler rağbet görmeye başladı. Winer ile pazarlama anlamında sektörde ses getirecek hamleler yaptık. Güneydoğu Anadolu bölgesinde üretici olmamız bilhassa bölgeye yakın ülkelerde; İran, Irak ve Suriye pazarında belirgin bir rol oynamamızı sağladı. Bunu devam ettireceğimizi düşünüyorum. Diğer ürünlerimiz bir miktar rutininde gibi gidiyor. Çünkü hedeflenen noktalara geçtiğimiz yıllarda ulaşmıştık. Rutinde giden ürünlerimizle bile sektörde söz sahibiyiz. Mesela American Siding ile pazar lideriyiz. Marka değeri itibariyle amiral gemimizdir. Bu markamıza her zaman gerektiği gibi yatırım yapmaya devam edeceğiz.

Şirket olarak bugün geldiğiniz noktayı nasıl değerlendiriyorsunuz?

Gaziantep ve İstanbul’da olmak üzere 2 üretim üssümüz var, bu bizim için ciddi bir avantaj. Son olarak Marmara da üçüncü bir üretim üssümüz olacak. Yeni yatırımımızla beraber, her noktaya hizmet anlamında lojistik avantaj kazanacağız. Farklı bölgelerde tesislerimizin olması, ürün depolamada artı bir fayda sağlıyor. Ayrıca Ankara’da, İç Anadolu bölgesinde 1500 metrekare alanda kendi depomuz mevcut. Türkiye’nin her noktasında bayilerimiz müşterilerimiz bulunuyor. Satış pazarlama olarak 11 farklı bölgede çalışan personelimiz var. Bu sayede neredeyse 6 ana markamızda da olmadığımız şehir yok gibi. Her noktada temsilciliğimiz var. Pazara baktığımız zaman American Siding tabi bizim yine lokomatif markamız ve hakkını veriyoruz. Türkiye’deki toplam siding pazarında yüzde 50’yi aşkın bir payımız bulunuyor.

2011’e yönelik şirket olarak hedefleriniz neler?

Hedef yine büyümek hiçbir zaman piyasada dingin bir oyuncu olmadık. Bekle gör tarzında bir politikamız yok. Hep daha fazlasını ancak mantıklı şekilde hedefleyen planlarımız oldu. Grup olarak planlarımızı günü birlik yapmıyoruz. Geçtiğimiz yıldan aldığımız kararların devamı gereği asgari büyüme hedefimiz yüzde 25 noktasında. Geçen seneki büyüme rakamını bütün ürün kalemlerinde devam ettirmek istiyoruz. 2011’in bir takım riskleri içerisinde barındıran bir yıl olduğunu düşünüyorum. Bilhassa sektörümüz adına. Ürettiğimiz kalemlerin birçoğu petrol türevi ürünler. Petrolün inanılmaz dalgalanması, girdilerde yılbaşından bu yana anlaşılmaz artış, Orta Doğu ve Kuzey Afrika ülkeleri üzerinde oynanan büyük oyunlar, uluslararası piyasada dalgalanmalara neden oluyor. Bunların olumsuz etkisini sektör olarak yaşıyoruz. Ama ne olursa olsun Türkiye’yi fırsatlar ülkesi olarak nitelendiriyorum. Yalıtım tarafı sıkıntılı da olsa 2011’de de büyüyecek.