Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Suudi Arabistan’a 10 milyon dolarlık yatırım planı

Yurtiçi ve yurtdışında 6 fabrikada üretimi bulunan ve 50’nin üzerinde ülkeye ihracat gerçekleştiren Kalekim, bu yıl Suudi Arabistan’a 10 milyon dolar değerinde yapıştırıcı ve derz dolguları yatırımı yapmayı planlıyor.

Kalekim Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Altuğ Akbaş, “Bu yatırım ile üretim kapasitemizi, 100 bin ton daha artırarak 800 bin tona çıkaracağız. Yatırımlarımızı Ortadoğu bölgesi için de değerlendirmeyi planlıyoruz. Yurtdışı yatırımlarımızın yanı sıra, sektördeki 40 yıllık deneyimimiz ve ‘daima en iyi’ anlayışımızla hareket ederek, pazarın beklenti ve ihtiyaçları doğrultusunda çözümler üretmeye devam ediyoruz” dedi.

İhracatın toplam satışlarındaki payının yüzde 30 olduğunu kaydeden Akbaş, bu yılki hedeflerinin 2010’da 164 milyon TL olarak gerçekleşen cirolarını 209 milyon TL’ye yükseltmek olduğunu açıkladı. Kalekim’in ilk yedi aylık performansına baktıklarında önlerine koydukları hedeflere ulaştıklarını söyleyen Akbaş, Kalekim olarak bu yıl da yapı sektöründeki faaliyet alanlarında ulusal liderliklerine devam ettiklerini aktardı. Akbaş, Türkiye’nin bulunduğu bölgede ise bölgesel bir lider olmayı hedeflediklerini dile getirdi.

YILLIK KAPASİTESİ: 700 BİN TON

İç ve dış cephe boyaları ile dekoratif hazır sıva sektöründe Kale markasıyla faaliyet gösterdiklerini dile getiren Altuğ Akbaş, yurtiçindeki dört yapı kimyasalları fabrikaları ve Rusya tesisleriyle birlikte yıllık toplam 700 bin ton yapı kimyasalı üretim kapasitesine sahip olduklarının bilgisini verdi. Yurtiçi ve yurtdışında toplam altı fabrikada faaliyet gösterdiklerini dile getiren Akbaş, buralarda seramik yapıştırıcılar, derz dolguları, su ve ısı yalıtım malzemeleri, mastikler, köpükler, yüzey hazırlık malzemeleri, seramik temizlik ve bakım malzemeleri, iç ve dış cephe boyaları ile dekoratif hazır renkli sıva ürettiklerini söyledi. Akbaş, bu ürünlerin yanı sıra yapıştırıcı ve derz dolgu ürün grubunda, asit ve kimyasallara karşı yüksek dayanıma sahip olan, kir ve bakteri barındırmayan yapısıyla da gerekli hijyenik ortamın oluşması için AntiAsit endüstriyel zemin çözümleri sunduklarını kaydetti.

Ürünlerini daha iyi geliştirebilmek adına, ustalardan profesyonellere kadar geniş bir kitleyle düzenli ilişki kurup görüşlerini aldıklarını aktaran Altuğ Akbaş, bu görüşmeler sonucunda geçen yıl ürün ambalajlarını yenileme fikrinin oluştuğunu söyledi. Ambalajlarının stoklama alanından bayi ve yapı markete, şantiyeden ustalara kadar her alanda fonksiyonellik ve hayatı kolaylaştıracak bir tasarıma sahip olmasını istediklerini vurgulayan Akbaş, bu konuda ise yurtdışında ödüllü bir tasarımcıyla çalıştıklarını belirtti. Ürün ambalajlarının yenilenmesi çalışmalarının ardından sektörü bir ilkle tanıştırdıklarına dikkat çeken Akbaş, “Kalekim ID adını verdiğimiz uygulama ile ilk olarak Blue’Safe Mavi Kale ürünümüzün içine katılan belirteç maddesi sayesinde seneler sonra bile üründen alınan örnekte yapılan inceleme sonucu, yapıştırıcının markasının tanınmasını sağlıyor. İlk kez Blue’Safe Mavi Kale ile başladığımız bu uygulamayı diğer temel ürünlerimize de taşımayı planlıyoruz” diye konuştu. Yeni yatırımlarına seramik uygulama profilleri alanında da devam ettiklerini açıklayan Akbaş, bu yıl pazara Kale markasıyla profil ürünlerini sunduklarının bilgisini verdi.

“HEDEFİMİZ: PAZARDAKİ GÜCÜMÜZÜ ARTIRMAK”

Kale Grubu’nun yeniden yapılanmasıyla birlikte Kalecolor iç ve dış cephe boyalarıyla Kaleterasit dekoratif sıvalarını Kale markası altında topladıklarını açıklayan Altuğ Akbaş, “Tek bir marka altında faaliyetlerine devam eden boya ve sıva ürün grubumuzun, 2010 yılında pazar payını koruduğunu söyleyebiliriz. Bu yıl hedefimiz, dekoratif boya ve sıva sektörünün en önemli markalarından biri olarak, pazardaki gücümüzü artırmak” dedi.

“CİDDİ BÜYÜME KAYDETTİK”

Isı yalıtım pazarının 2000 yılında TS 825 standardının uygulamaya alınmasıyla ciddi bir büyüme içine girdiğini dile getiren Akbaş, sektöre 2004 yılında Blue’Safe Mavi Kale markasıyla girdiklerini, 2010 yılında ürün segmentlerini genişlettiklerini aktardı. Akbaş, şu anda pazarda XPS’li levhalarda Blue’Safe Mavi Kale, EPS ve taşyünü levhalarda ise Kale mantolama ısı yalıtım sistemleriyle yer aldıklarını söyledi.

YALITIMIN MAVİ YÜZÜ

2004 yılında, XPS malzemelerinin mucidi ve dünya pazar lideri Dow Chemical, ısı yalıtım sistemlerinde uzman Mardav A.Ş. ve Yapı Kimyasalları ve Cephe Kaplamaları üretiminde uzman Kalekim A.Ş. ısı yalıtım pazarına hizmet etmek amacıyla güçlerini birleştirmişlerdir. Bu işbirliği, Blue’safe Mavi Kale Mantolama Sistemleri adı altında pazara sunulmaktadır. Blue’safe Mavi Kale Mantolama Sistemleri, Avrupa Standart Hazırlama Organizasyon (EOTA) tarafından yayınlanan ETAG 004 (Dış Cephe Sıvalı Isı Yalıtım Sistemleri Esasları-Yaşlandırma ve Performans testleri) standartına uygun olarak test edilmiştir. Isıtma ve soğutms maaliyetini azaltarak çok kısa sürede geri kazanılan bir yatırımdır. Isı transferinden ve termal gerilmelerden kaynaklanan rutubet, küf, çatlama ve dökülmeleri önleyerek bakım ve onarım maliyetlerini azaltır. Enerjiden tasarruf sağlayarak gaz, kurum ve toz emisyonunu azaltıp çevre kirliliğini önler.

Sağlıklı ve rahat yaşam sadece ısıs ve nem şartlarına sahip olan mekanlrda mümkündür. Yapılarda görülen rutubetli alanlar, küf oluşması ve çatlamalar doğru ısı yalıtım çözümleriyle önlenebilir. Avrupa Birliği standartlarına göre ısıl konfor, bina içi sıcaklığı ile iç duvar üzey sıcaklığı arasındaki farkın max. 2-3°C olması şeklinde tanımlanır. Bu konfor koşulları ancak projeye uygun bir ısı yalıtımıyla sağlanabilir. Dış cepheler için dekoratif çözümler sunarak, özellikle eski bina yüzeylerinde binalara yeni bir görünüm kazandırır.