Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

“Ürün olarak haklı bir üstünlüğümüz var”

Belenco markasıyla kuvarstan yüzeyler üretmek üzere 35 milyon Euro’luk yatırımla fabrika kuran Peker Grup, hayata geçirdiği tesisinde ilk etapta 550 bin metrekare kuvars yüzey plakaları üretmeyi planlıyor.

Ankara’da inşaat, elektrik, enerji alanlarında faaliyet gösteren Peker Grup, yeni yatırımını dünyadaki en kıymetli minerallerden biri olan kuvars üzerine yaptı. Belenco Genel Müdürü ve İcra Kurulu Başkanı Berk Kuter, “Tesisimizde kuvarstan mutfak, banyo, duvar ve yer kaplamalarında kullanılan plakalar üretiliyor. Fabrikada, ilk etapta 550 bin metrekarelik üretim yapılacak. Hedefimiz ise 1 milyon metrekarenin üzerinde üretim yapıp, markanın Avrupa’daki büyükler arasında ilk 5’e girmesi” dedi

Bizlere Belenco’yu tanıtır mısınız?

Berk Kuter: Belenco 2010 yılının haziran ayında yüzde yüz Türk sermayeli bir şirket olarak kuruldu. Manisa Organize Sanayi bölgesinde 35 milyonluk bir yatırım sonucu ortaya çıktı. Üretimimizi 4 holden oluşan, 40 bin metrekare açık, 15 bin metrekare kapalı alanda gerçekleştiriyoruz. Yıllık 600 bin metrekare kapasitemiz mevcut. Amerikan Yeşil Binalar Konseyi’ne üyeyiz. Tesisimiz tamamen bu standartlara uygun yapıldı. Dolayısıyla izolasyonu, 15 bin metrekarenin ısıtılıp, soğutulması ve ergonomisiyle örnek teşkil eden bir tesis. Çalışanın huzuru ve rahatı iyi olursa üretim kapasitesinin de iyi olacağını düşündük. Tesisimizin inşaatı 3.5 ayda tamamlandı. Tüm teknoloji ve makineler İtalya’dan ithal edildi. Yaklaşık 108 konteynır civarında makine getirildi. Bunların montajı da yaklaşık 3 ay sürdü. İlk olarak deneme üretimleri ve sıcak testleri gerçekleştirdik. Bir yandan da pazarlama faaliyetlerini sürdürdük. Türkiye’de her ile tek bayilik verdik. Bayilik çalışmalarımızı tamamladığımız süreçte ürün gamımızı Ar-Ge merkezimizde oluşturmaya çalıştık. 2011 yılının şubat ayından itibaren Ar-Ge merkezimiz faal durumdaydı. Sürekli piyasanın talep ettiği yeni ürünler geliştirmeye çalıştık. Kuvarsın Türkiye’de geniş rezervleri var. Biz bunları kuvars tedarikçilerimizden alıp, içerisine tasarım sanat ve mühendislik katarak yeni ürünler meydana getiriyoruz. Özellikle üretimimizi mermer dokulu ürünler alanında yapıyoruz.

Ürün özellikleri hakkında bilgi verir misiniz?

Kuvars doğanın sunduğu en güçlü, en doğal, en kıymetli taşlardandır. Kuvars, 1980’li yıllarda ticari anlam kazanmış ve özellikle 2000 yılından sonra taş pazarında bilinen bir ürün olmuştur. Bu ürünün ortaya çıkma hikâyesi, önemli bir doğal taş üreticisi ve ihracatsı olan İtalya’da başlamıştır. O günlerden bugüne üretim teknolojisi gerek boyut gerekse dizayn olanakları açısından birçok gelişmeler göstermiş olup, günümüzde, kuvars yüzeyler olarak bilinen adıyla yaşam alanlarımızın en nadide ve aranan üstün özellikli yüzeyleri olarak hak ettiği yeri almıştır. Son derece sağlam ve dayanıklı olması ile tüm dünyada yükselen bir trend olan kuvars yüzeyler, yaklaşık olarak yüzde 93 oranında kullanılan ve doğanın en sert minerallerinden biri olan doğal kuvars granülleri ile en üstün nitelikli polimerlerden imal edilmektedir. Belenco Kuvars Yüzeyler; banyo, mutfak tezgâhları, yer kaplamaları, duvar, iç cephe ve dış cephe kaplamaları ve özel tasarım projeleri malzemesi olarak tercih edilen, mermer ve granitten çok daha sağlam ve eğilme dayanımı granitten 4 kat fazladır. Bunun yanı sıra lekelenmeye, parça kopmasına ve çatlamaya karşı son derece dirençli olması sebebiyle her geçen gün daha fazla talep görmektedir. Belenco Kuvars Yüzeyler, emsalsiz bir dayanımla birlikte yaratıcı düşünce, inovasyon ve modernlik olgusunun sonucu olarak, yaşam alanlarının trend belirleyicisi, üstün tasarımlar sunan yeni alternatif doğal taşı, yani yaşam alanlarının en yeni mücevheri olarak önemli bir alternatif oluşturacak. Göz alıcı parlaklığı, en az düzeyde bakım gerektirmesi, sonsuz dizayn çözümleri sunması ve ömür boyu gerçek bir değer yaratması Belenco Kuvars Yüzeyler’i vazgeçilmez yapan diğer özellikleridir.

Belenco’nun kullanıcıya sunduğu en büyük avantaj ne?

Ürünlerimiz yüzde yüz biyolojik ürünlerdir. İstenilen renk ve dokuda üretim gerçekleştirebiliyoruz. Belenco’nun en büyük avantajı, plaka boyutlarımızın çok büyük olması; 330 cm-165 cm. Dünyada eşi olmayan bu ölçekteki plakalarımızı jumbo olarak adlandırıyoruz. Mümkün olduğunca tek parça olması ek yerini minimuma indiriyor. İşin bir de ekonomik boyutu var. Türkiye’de granit ithalatı çok büyük rakamlara ulaştı. 1 milyar dolarların üzerine çıktı. Özellikle cari açığın sıkıntılı olduğu dönemlerde yerli ürünlerimizi kullanmamız döviz ihtiyacımızı azaltacak diye düşünüyorum.

Ürünlerinizle ağırlıklı olarak hangi coğrafyada yer alıyorsunuz?

Türkiye’nin her yerinde varız. Bunun yanı sıra; Amerika, Brezilya, Avustralya, Almanya, İtlaya, Ortadoğu ülkeleri ve Rusya’da yer alıyoruz.

Üretim kapasiteniz hakkında neler söyleyeceksiniz?

600 bin metrekareyi buldu. 2012 yılının ilk 6 ayında mevcut hattın kapasitesini kullanmayı düşünüyoruz. 6. aydan itibaren ise yeni yatırımla ilgili bir karar alıp, 1 milyon metrekare kapasitenin üstüne çıkmayı ve dünyada önemli oyunculardan biri olmayı hedefliyoruz. Türkiye’de bu kuvars hammadesi varken, yurtdışından bizden alınıp işleyip geri gönderildiğine göre, bizim burada bir avantajımız var. bunu kullanalım istiyoruz.

Ar-Ge sizin için ne ifade ediyor?

Biz tamamen Ar-Ge tabanlı bir ürünüz. Belenco’nun Ar-Ge’sinde sürekli gelişim ve yeni ürünler var. Dokusal ve renksel anlamda olduğu gibi özellik anlamında da nitelikler. Dış cephede solmayacak ürünlerin yapımı, kimyasallardan etkilenmeyecek özel ürünlerin yapımı laboratuar ortamlarında kullanabilmek için gibi birçok dünyaya yeni ürünler buralarda geliştiriliyor.

Müşteri kitleniz hakkında bilgi verir misiniz?

Yaşam alanlarının hepsine hitap ediyoruz. Bunlar ticari olabilir, restoranlar, AVM’ler hastaneler, herhangi kamuya açık yerler olabilir aynı zamanda evsel mekanlar olabilir. Yerden tutun, duvar kaplaması, dış cephe, mutfak tezgahında ürünlerimiz kullanılabiliyor. Her mekana uygun özel ürünlerimiz mevcut. Ekonomik olanların yanı sıra A-Plus projeler için çözümler üretebiliyoruz.

İnşaat sektöründe yaşanan canlılıktan çok yeni olmanıza rağmen iyi bir pay aldığınızı söyleyebilir misiniz?

Şüphesiz yeni inşaatların olması bizim satışlarımıza da olumlu etki ediyor. Ancak bizim bir diğer satış yanımızda renovasyonlar yani mevcut binalardaki tezgahların, zeminlerin ve banyoların değişme işlemleri yer alıyor. Dolayısıyla renovasyonlardan da pay alıyoruz. Bu olumlu havalardan her sektör olduğu gibi bizim kuvars sektörü de olumlu etkileniyor.

Kuruluş yılınız 2011 sizin için nasıl bir yıldı?

2011 bizim için çok iyi bir yıl. Tabi kuruluş aşamasındayız, biz burada satış hacimlerinden ziyade daha geniş alanlarda tanıtım yapmayı hedeflemiştik. Bütün distribütörlük anlaşmalarımızı tamamladık. İlk hedefimiz geniş kitlelere ürünlerimizi anlatabilmek, sesimizi duyurabilmek. Ürün olarak haklı bir üstünlüğümüz var. Bu haklı üstünlüğü kitlelerle paylaşabilmek hedefimizdi, bunu başardığımıza inanıyorum.

2012 yılından beklentileriniz neler?

2012 yılını ürünümüz için başarılı geçeceğini düşünüyorum. Türkiye’de kuvars piyasasının çok geliştiğini gözlemliyorum. Kuvarsın sürekli granit ve mermerden pay aldığı bir gerçek. Avrupa ve Amerika’da özellikle mutfak tezgahlarına baktığınız zaman her iki üründen birinin kuvars olduğunu görürsünüz. Türkiye’de yaygınlık açısından henüz bu noktaya gelinemedi. Ama önümüzdeki 2-3 yıl içerisinde bu noktaya geleceğimizi düşünüyorum. Bu durum bizi yeni yatırım yapma konusunda heveslendiriyor ve teşvik ediyor.