Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

2010’da özel tasarım ürünler öne çıkacak

“Doğal taş bir kültürdür ve yüzyıllardır vazgeçilmez bir yapı malzemesidir” diyen jeofizik mühendisi Demet Güven, doğal taş sektörüne farklı bir bakış açısı getirmek istediklerini anlatıyor. Güven, “Daima yenilikçi olmak bizim için çok önemli. Tasarımın fikrini benimseyen, modayı takip eden bir çizgi bizim en büyük hedefimiz” diyor.

Firmanın yürüttüğü çalışmalardan kısaca söz eder misiniz?

Demet Güven Reisoğlu: Mermer / Efesus Stone olarak, 1943’ten beri doğal taş sektöründe hizmet vermekteyiz. Üretimimizi Afyonkarahisar’da gerçekleştiriyoruz. Çeşitli bölgelerde sahip olduğumuz ocaklarımızı işletmeye devam etmekle birlikte Türkiye’ye özgü tüm mermer, bej mermer, traverten, andezit, onyx, bazalt ve limra taşlarına “Efesus Stone Koleksiyonu” bünyesinde yer vermekteyiz.

Geçen yıl ciro hedeflerinize ulaştınız mı? 2010 yılından beklentileriniz neler?

Krizin dünya üzerinde ve ülkemizdeki etkisi ciro hedeflerimizi etkiledi. Sıkıntılı bir dönemi erken aldığımız tedbirler neticesinde verimli bir şekilde geçirdik. 2010 yılı için yurt içi ve yurt dışı faaliyetlerimizi artıracak yatırım kararları aldık. En önemli yurt içi çalışmamız, 2005’ten beri faaliyet gösteren Efesus Stone İstanbul mağazamızı yenilemek oldu. Mağazamıza yaptığımız yatırımın çok etkili olduğu inancındayız. Müşterilerimizden aldığımız olumlu görüşler bize bunu gösteriyor. 2010 yılında koleksiyonumuza kattığımız farklı ürün alternatifleriyle birçok zevke hitap edebiliyoruz.

Ürün portföyünüzden söz edebilir misiniz? 2010 yılında hangi ürünler öne çıkacak?

Çok çeşitli mermer, bej mermer traverten, andezit, onyx, bazalt ve limra seçenekleriyle; yer ve duvar döşemesi, mozaik, bordür mozaik, dekoratif taş, lavabo, kurna vb. doğal taş dekorasyonuyla ilgili her şeyi bizde bulabilirsiniz. Dekoratif taş ve özel tasarım ürünlerimizi 2010 yılında ön plana çıkarmak istiyoruz. Favori ürünlerimizin başında farklı doğal taşlarda ve ölçülerde işlediğimiz, kumlama, bombè, taraklama yüzey bitimlerindeki ürünler geliyor.

Sizce sektörde yaşanan temel sorunlar neler?

Sektörün ürettiğini iyi pazarlayamamak ve satamamak gibi çok önemli bir sorunu var. İyi bir koleksiyon oluşturulması ve marka yaratılması gerekiyor. Markanız güvenilir olmalı. Satış sonrası müşteri memnuniyeti için her türlü hizmeti profesyonelce sunmalısınız. Süreklilik gösteren firma güvenilir olduğunu kanıtlamıştır. Maalesef sektörümüzde bunu başarabilen az firma var. Doğal taş sektöründe en önemli sorunlardan biri; fiyat birliğinin olmayışıdır. Doğal taş için; hangi kalitede, hangi ocaktan, hangi maliyetlerde olduğuna bakılmaksızın satmış olmak adına gelişigüzel fiyatlandırma yapmak gibi bir anlayış var. Doğal taşda satılabilir doğru rakama ulaşmak, ürüne doğru paha biçmeyi gerektirir. Bizce en önemli çözüm, taşın hak ettiği değere ulaştırılması ve tüketiciye doğal taş bilincinin kazandırılmasıdır.

Proje çalışmalarınızdan örnekler verebilir misiniz?

Çırağan Sarayı´nda Afyon Beyaz cilalı ve Rossa Laguna ürünlerimiz kullanıldı.

Butik projelerimizden örnekler verecek olursak; Home Store Nişantaşı mağazasında Kale Pattern Kenar Kırma ve Ivory Cream, Kristal Apartmanı Nişantaşı´nda Afyon Beyaz&Nero octagon mermer döşeme ve basamaklar, Pewter Blend Eskitme traverten, Pewter Blend patlatma mozaik Şişli Belediyesi Lokali´nde Saffron Eskitme traverten, Classic Light traverten tezgâh ve lavabo, bordür mozaik ve el boyama eskitme ürünlerimiz kullanıldı.

Firma olarak farklılıklarınızı nasıl konumluyorsunuz?

Sade, Samimi, İdeal ve Eşsiz olarak tanımladığımız yenilenmiş İstanbul mağazamızla doğal taş sektörüne farklı bir bakış açısı getirmeyi istedik. Daima yeni ve yenilikçi olmak bizim için çok önemli. Tasarımın fikrini benimseyen, doğal taşta estetiği, zarafeti, renkleri ve modayı takip eden uzunca bir çizgi bizim en büyük hedefimiz. Doğal taş bir kültürdür ve yüzyıllardır vazgeçilmez bir yapı malzemesidir. Bizim en büyük farkımız müşterilerimizde “Doğal taş bir kültürdür” algısını oluşturmaktır.