Artvin Yusufeli Baraj köprüleri Doka Kalıp sistemleri ile yükseliyor
Kuzey Marmara Otoyolu, 1915 Çanakkale Köprüsü, Irak Merkez Bankası gibi Türkiye’nin ve dünyanın imza projelerinde görev üstlenen Doka Kalıp, Artvin Yusufeli Baraj köprüleri projesinin çözüm ortağı oldu. Doka Kalıp İskele Genel Müdürü Ender Özatay, “Yer aldığımız projelerin tüm süreçlerinde destek sağlıyoruz. Çalıştığımız projelerde ihtiyaçları doğru çözümleyip her aşamada en optimum çözümü sunuyor, hızı ve güvenliği ise ilk sırada tutuyoruz” dedi.
Dünyada alanının en köklü firmaları arasında yer alan Doka Kalıp, imza projelere bir yenisini daha ekleyerek Artvin Yusufeli Baraj Köprüleri projesinde sorumluluk üstlendi. Doka, Artvin Şilenkar’da inşa edilen projeye dengeli konsol köprü kalıp arabası CFT ile çözüm ortağı oldu. Uzun kullanım ömrü ve tüm köprü segmentlerine entegre tasarımı ile öne çıkan CFT Sistemi, köprülerin üst yapısında kullanılıyor. Projenin maksimum verim ve güvenlikle ilerleyebilmesi için çalışan Doka, projeye mühendislik hizmetleriyle de teknik destek sağlıyor.
Proje kapsamında, dünyanın en yüksek üçüncü barajı olacak olan Yusufeli Baraj Gölü’nün sular altında kalacak kısımlarında, Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından büyük açıklıklı viyadükler yaptırılıyor. Proje, toplam 2 bin 200 metre uzunlukta ve 35 bin metrekare alan üzerinde 2×1 şeritli 4 Dengeli Konsol Köprü inşaatından oluşuyor. Köprülerin orta açıklıkları 138-175 metre arasında değişiyor.
Doka’nın köklü ve başarısını kanıtlamış bir firma olmasının müşterileri tarafından tercih edilmesinin başlıca nedeni olduğunun altını çizen Doka Kalıp İskele Genel Müdürü Ender Özatay, “Doka, bugüne kadar Türkiye’de olduğu gibi dünyada da pek çok önemli projede görev üstlendi. Yer aldığımız projelerin ilk planlama aşamasından sona ermesine kadar tüm süreçlerinde çözüm ortağı oluyoruz. Çalıştığımız projelerde ihtiyaçları doğru çözümleyip zaman ve maliyet kapsamında en optimum çözümü sunarak, üretim, planlama ve uygulama aşamalarının tümünde güvenliği ilk sırada tutuyoruz” diye konuştu.
Artvin Yusufeli Baraj Köprüleri’nde kullanılan CFT Sistemi, modüler bileşenler sayesinde hızlı montaj imkânı sunuyor. Yüksek kapasiteli hidrolik ekipmanlar ve otomatik emniyet tedbirleri sayesinde güvenli çalışma, tasarımı sayesinde maksimum çalışma alanı sağlaması, bu sistemin en büyük avantajlarını oluşturuyor.
Tek kontrol paneli ile tüm hidrolik pistonlara kolay erişimi sağlayarak, kalıp arabasının yürütme operasyonu kolay ve güvenli hale geliyor. Kaliteli malzeme ve ekipman, tasarım ve saha destek hizmetleri ile Doka, müşteri memnuniyetini sağlıyor.
Doka, Kuzey Marmara Otoyolu, 1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu ve Akkuyu Nükleer Santrali gibi pek çok imza projede çözüm ortağı olarak yer aldı. Yurt dışında Irak’ta Merkez Bankası Projesi, Bağdat Mall AVM, tamamlandığında tüm Orta Asya’nın en yüksek binası olacak Özbekistan’daki Nest One Tower gibi prestijli projelerde sorumluluk üstlenen Doka, son olarak Azerbaycan’daki Port Bakü Projesi’nde yer aldı.
PROJE KÜNYESİ
Proje adı: Artvin Yusufeli Baraj Köprüleri
Bulunduğu yer: Artvin/Şilenkar Viyadüğü
İşin Tipi: Dengeli Konsol Köprü (Viyadüğü)
Toplam Arsa Alanı: 35.000 m2
Toplam İnşaat Alanı: 5.300 m2
Bina Viyadük Yüksekliği: 144 metre
Yüklenici: Nurol-Gülsan Ortaklığı
İnşaat başlangıcı: 2019
Planlanan tamamlanma tarihi: 2022
Kullanılan Doka sistemleri: Doka Cantilever Formwork Traveler (CFT) Dengeli Konsol Köprü Kalıp arabası