• Hakkımızda
  • Künye
  • İletişim
İnşaat Dünyası Dergisi   İnşaat Dünyası Dergisi
 
İnşaat Dünyası
  • Gündem
  • Ayın Konuğu
  • Özel Dosya
  • Marka
  • Çözüm Ortağı
  • Mimari Tasarım Sanat
    • Mimari Tasarım
    • Mimari Sanat
  • Makale
  • Malzeme
  • Dijital Arşiv
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
  • Gündem
  • Ayın Konuğu
  • Özel Dosya
  • Marka
  • Çözüm Ortağı
  • Mimari Tasarım Sanat
    • Mimari Tasarım
    • Mimari Sanat
  • Makale
  • Malzeme
  • Dijital Arşiv
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
İnşaat Dünyası
Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle

Erdal Bozok: İç pazarda tüm yalıtım ürünlerinde yüzde 20’lik pazar payı ile sektör lideriyiz

09/12/2021
Marka
10 dakikada okuyabilirsiniz
A A
Erdal Bozok: İç pazarda tüm yalıtım ürünlerinde yüzde 20’lik pazar payı ile sektör lideriyiz

İzocam Satış ve Pazarlama Direktörü Erdal Bozok

İnşaat Dünyası Dergisi “Marka” bölümünde İzocam Satış ve Pazarlama Direktörü Erdal Bozok’u ağırladı. İzocam’ın iç pazarda tüm yalıtım ürünlerinde sektör lideri olduğunu vurgulayan Bozok, “Bu yılın ilk 6 ayında, geçen yılın aynı dönemine kıyasla oldukça başarılı bir satış ve kârlılık grafiğine ulaşarak, iç ve dış piyasa toplamında yüzde 90’a yakın ciro artışına imza attık. Uyguladığımız yeni stratejilerin sağladığı avantajlar ile yılı beklediğimizin üzerinde bir performansla kapayacağımızı öngörüyoruz” dedi.

İzocam’ın güçlü satış ve pazarlama stratejisi hangi temeller üzerinde yükseliyor? Nasıl bir bayi yapılanmasıyla satış/pazarlama süreçlerinizi yönetiyorsunuz?

İzocam’ın başarısında iki önemli faktör ön plana çıkıyor. Bunlardan ilki, İzocam’ın oldukça donanımlı, teknik bilgisi yüksek, uzman ve tecrübeli bir kadroya sahip olması ve bu güçlü kadronun etkinliğini arttırmak için aralıksız yatırımlar gerçekleştirmesi. Bu yatırımlarla şirketimizi her geçen yıl daha da geliştirerek, olduğundan daha atik, daha dinamik, daha yenilikçi, daha müşteri odaklı ve daha yüzü pazara dönük hale getirmeyi hedefliyoruz. İzocam’ı başarıya ulaştıran ve rakiplerinden farklılaştıran diğer nokta ise sadakati yüksek ve pazarında oldukça etkin bir bayi yapılanmasına sahip olması. Bu iki nokta da güçlü bir aile olmamızı sağlıyor. Yaygın bayi yapılanmamızdan da aldığımız güçle, iç pazarda tüm yalıtım ürünlerinde %20 pazar payı ile sektör lideriyiz. Yurtdışında ise bugüne kadar 100’ü aşkın ülkede çözüm sunmuş, özellikle Ortadoğu’da ve Balkanlar’da tercih edilen bir markayız. İhracat yaptığımız pazarlardaki 20 yerleşik bayimiz ve 200 müşterimizle aralıksız hizmet veriyoruz. Yalıtım sektörüne öncülük eden İzocam, her dönemde bayilerinin güncel pazar koşullarıyla ilgili ihtiyaçlarını analiz ederek yol haritasını belirliyor. Bu ihtiyaçları iyi anlayıp, hızlı çözümler geliştirmeye, bayilerimize işlerini geliştirmeleri için daha fazla fırsat yaratmaya, her zaman arkalarında durduğumuzu daha çok hissettirmeye ve bu doğrultuda da yatırımlara ve yeniliklere imza atmaya odaklanıyoruz. Geçen yıl devreye aldığımız SAP sistemine geçişle birlikte, bayilerimize yönelik bir e-shop uygulaması olan İzocam 24 Bayi Portalı da entegre bir sistem olarak yenilendi. Yeni dönemde İzocam 24’ü ihracat bayilerimize açmayı hedefliyoruz. Yakın zamanda hizmet kalitemizi artıran yenilikçi bir proje daha başlattık. Müşterilerimize sunduğumuz hizmetleri ön plana çıkarmak, belirsizlikleri ortadan kaldırmak ve daha yüksek standartlarda hizmet sunabilmek amacıyla detaylı bir Sipariş ve Servis Şartları hazırladık. İzocam Sipariş ve Servis Şartları, Türkiye’de ve dünyada hem iş ortağına hem de firmaya yaptırımlar getiren ilk taahhütname örneği. Bu kapsamda sipariş, sevkiyat ve satış sonrası süreçlerde yaşanabilecek belirsizlikleri ortadan kaldırarak, müşterilerimize sunduğumuz ürün ve hizmetlerimizi yazılı olarak da güvence altına aldık. Bunun dışında QDMS sistemi sayesinde şikâyet kayıtlarımızı tutup, süreçleri sistem üzerinden takip edebiliyoruz. Yine şirketimizde tüm detaylarıyla yazılı olan “Müşteri Şikâyet Yönetimi Prosedürü” sayesinde talep ve şikâyetler doğru ve şeffaf şekilde yönetilebiliyor.

Tasyunu YENI AMBALAJLAR

Üretim hacmi ve satış tarafında 2021 İzocam’a neler getirdi?

Geniş ürün yelpazemiz sayesinde zeminden cephe ve çatıya, duvar ve döşemeden tesisata kadar her uygulama alanı için nitelikli yalıtım malzemeleri üreten öncü bir markayız. İzocam ürünleri, bir konuta içeriden uygulanabilecek yalıtımdan; sanayi yapılarına, okul ve hastanelere kadar her binanın ve tesisatın yalıtım ihtiyacına etkin çözümler sunuyor. İzocam’ın uzmanlığı ürettiği ürünlerle sınırlı değil. Türkiye’nin en önemli projelerine hizmet sunmaya, yalıtım ürünleriyle ilgili ürün ve uygulama danışmanlığı yapmaya devam ediyor. Bu yılın ilk 6 ayında, bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla oldukça başarılı bir satış ve kârlılık grafiği yakaladık. İç ve dış piyasa toplamında %90’a yakın bir ciro artışına imza attık. Neredeyse tüm ürün gruplarımızda artış kaydettik. Özellikle proje pazarının daraldığı dönemde, perakende satış kanalımızda yer alan bazı ürün gruplarımızda %100’ün üzerinde büyüme yaşadık. İlk 6 aylık dönemde iş hacmimizdeki olumlu gelişmeler, başarılı bir yılı geride bırakacağımızın sinyalini veriyor. Yurtdışında ise Türki Cumhuriyetler, Afrika, Balkanlar, Asya ve Ortadoğu’da ihracat faaliyetlerimizi aralıksız sürdürüyoruz. İhracatı 600.000 m³’ü aşan bir firma olarak, ciromuzun %20’sini ihracat gelirlerimiz oluşturuyor. 2021’in ilk 6 aylık döneminde geçen yılın aynı dönemine kıyasla, ihracat ciromuzda %75’in üzerinde büyüme sağladık. Bu yıl ihracat gelirlerimizin ciromuz içindeki payını artırmayı hedefliyoruz. Bu doğrultuda yeni pazar arayışlarımız devam ediyor. Yer aldığımız ülkelerdeki bayi ağımızı genişletirken, potansiyel gördüğümüz pazarlarda da yeni bayilikler veriyoruz.

Pandemi sürecinin satış/pazarlama faaliyetlerinize yansıması ne yönde oldu?

2020 yılına damgasını vuran pandemi krizi, sektörümüzde de ilk andan itibaren etkili oldu. Sektörde bazı şirketlerin üretim faaliyetlerine ara vermek zorunda kaldıklarına şahit olduk. Biz sürecin başından itibaren ülkemizin geleceği için iş yaşamının devam etmesi gerektiği bilinciyle hareket ettik. Sağlık açısından gerekli önlemleri en üst düzeyde alarak üretim faaliyetlerimizi aralıksız sürdürdük. Zaman zaman üretim programımızı ve stoklarımızı piyasanın durumuna göre düzenleyerek koşullara hızla adapte olabildik. Bu yaklaşımın sonucunda da 2020’de hem iç piyasada hem de ihracat pazarlarımızda iyi bir satış ivmesi yakaladık ve 2019’a kıyasla %30’a yakın bir ciro artışı elde ettik. Hayatımızı etkileyen pandemi süreci yalıtım sektöründe de önemli gündem maddelerinin oluşmasına neden oldu. Bu süreçte insanlar evlerinde daha çok vakit geçirmeye başladı ve “konfor” ihtiyacı daha da görünür hale geldi. Isıl konforun yanı sıra akustik konfor ve ses yalıtımı bu dönemde daha çok önem kazandı. İhtiyaçların şekillenmesiyle birlikte “konfor” garanti eden yeni ürünler sektörde farklılaşma sağlamaya başladı. Pandemiyle birlikte az katlı ve bahçeli evlere olan talebin artması ve yazlıkların tüm yıl kullanılmaya başlaması da göz ardı edilen ısıl konfor ihtiyacını artırdı. Bu da sektör için yeni bir potansiyeli açığa çıkardı ve özellikle renovasyon pazarında hareketlilik yaşandı. Bu süreçte bazı ürünlerimizi renovasyon pazarı için tekrar konumlandırdık. Diğer taraftan ülkemizin öne çıkan ihtiyaç maddelerinin başında etkin enerji kullanımı, salım azaltımı, çoklu konfor ihtiyacı ve yangın güvenliği yer alıyor. Bu ihtiyaçların karşılanması konusunda da yalıtım çok yönlü fayda sunuyor. Biz de bu faydaları öne çıkaran, insan sağlığına ve doğaya dost ürünlerin önemine vurgu yapan farkındalık kampanyalarına yer verdik. Ayrıca, son kullanıcının da ihtiyacını göz ardı etmedik. Enerji tasarrufu ve sürdürülebilirlik ilişkisini, son tüketici açısından da ele aldık. Şu an İzocam yalıtım ürünlerinde tüketiciye gereken finansman desteğinin sağlanması için Garanti BBVA ile iş birliği içindeyiz. İzocam ürünlerine özel bir limitte geliştirilen, dosya masrafsız ve 36 aya varan vade imkânı sunan “Bireysel Çevreci Bina Yalıtımı” kredisi, yalıtım yaptırmak isteyenler için oldukça avantajlı. 2021 yılına, pandeminin olumsuz etkilerine rağmen geride bıraktığımız başarılı bir dönemin motivasyonuyla adım attık. Bu yıl pandemi kaynaklı kapanmaların negatif etkisini sadece mayıs ayında yaşadık. Bunun dışındaki aylarda büyüme ivmesinin yüksek olduğunu söyleyebiliriz. Ayrıca farklı kanallarda ve ürün gruplarımızda uyguladığımız yeni stratejilerimiz de bize avantaj sağladı. Bu sayede yılı beklediğimizin üzerinde bir performansla kapayacağımızı öngörüyoruz.

Mineral ABL

Son dönemde öne çıkan ürünlerinizden biraz bahseder misiniz?

İzocam’ın son dönemde öne çıkan ürünlerinin başında, usta dostu ve kolay uygulanabilir mineral yün ürünler geliyor. İzocam Mineral Yün Ara Bölme Levhası, duvarlarda “A” sınıfı ısı ve ses yalıtımı ile yangın güvenliği sağlıyor. Farklı kalınlıklarda üretilebilen bu ürün, ara bölme duvarlarda üstün ısı ve ses yalıtımı sunuyor. A1 sınıfı yanmaz özelliğe sahip ürün, olası yangınlarda da zaman kazandırarak yangın güvenliği sağlıyor. Sahip olduğu EUCEB belgeli doğal içeriği ve kolay kesimi sayesinde, uygulayıcı için rahat ve sağlıklı bir çalışma ortamı sunuyor. Özellikle duvarda ses yalıtımına imkân veren diğer bir ürünümüz ise İzocam Kalibel’dir. Isı ve ses yalıtımında profesyonel çözüm sunan İzocam Kalibel, kolay ve hızlı uygulama avantajı sayesinde tüm binalarda tercih ediliyor. Yanmaz bir ürün olan ve binalarda yangın güvenliğine katkı sağlayan Kalibel, duvarları küf ve nem oluşumuna karşı da koruyor. Mineral yün ürün serimizdeki bir diğer ürünümüz, giydirme cephe uygulamalarında kullanılan Mineral Cephe Levhası. Su itici özellikli ve bir yüzeyi siyah camtülü kaplı olan ürün; giydirme cephe sistemlerinde, cam, granit, mermer, alüminyum, ahşap vb. cephe kaplamalarının arkasında ısı ve ses yalıtımının yanı sıra yangın güvenliğiyle öne çıkıyor. Ürün, ‘A1 sınıfı – Hiç Yanmaz’ özelliği ile yüksek katlı binalarda bile güvenle kullanılabiliyor. İklimlendirme konusunda ise son dönemde “termoekonomik” olarak tanımladığımız İzocam Optiflex’in daha iyi yoğuşma kontrolü sağlaması için çalışmalar yaptık. Isıtma, soğutma ve havalandırma sistemlerinde kullanılmak üzere üretilen, elastomerik kauçuk esaslı, kapalı gözenekli boru ve levha şeklindeki İzocam Optiflex, uygulandığı yerde dış yüzeyde ısı yalıtımı ve yoğuşma kontrolü amacıyla kullanılıyor. Sandviç panel tarafında ise, geçtiğimiz sene sinüs dalgaları ile sandviç panellere estetik kazandıran mineral yün bazlı İzocam Tekiz Sinüs Panel’i piyasaya sunmuştuk. Tekiz Sinüs Panel’in en büyük farklılığı, tasarım açısından sinüs şeklinde dalgalara sahip olması ve buna rağmen diğer düz yüzeyli panellerle de birleştirilebilmesi. Ürün, hem form hem de farklı renk kullanma imkânıyla endüstriyel bina cephelerine tasarım zenginliği sağlıyor.

Kalibel

Döngüsel ekonomi, artık sürdürülebilirliğin olmazsa olmazlarından. Bu konuyla ilgili herhangi bir çalışma yapıyor musunuz?

Üretimden ürünlerimizin içeriğine, ambalajlarından satışına kadar tüm süreçlerde sürdürülebilirlik konusunu merkeze alıyor, bu kapsamda farkındalık yaratıcı projelere imza atıyoruz. Sadece çevre dostu ürünler geliştirmek sürdürülebilirlik açısından yeterli olmuyor. Sürdürülebilirlik için ürünlerin katkısını da kullanıcıyla buluşturmak, farkındalık yaratmak gerekiyor. İzocam olarak çevre dostu yatırımlarımız kapsamında bu bilinçle hareket ediyoruz. Geçtiğimiz dönemde mineral yün ürün grubumuzun ambalajlarını yenilemeye başlamıştık. İlk olarak İzocam Camyünü’nün ambalajlarını, Birleşmiş Milletlerin Sürdürülebilir Kalkınma için belirlediği küresel hedeflere olan katkısını vurgulayacak şekilde yenilemiştik. Yarı şeffaf beyaz olan yeni camyünü ambalajlarında daha az boya kullanımına yer verilerek, ambalajdaki atık miktarı azaltılmıştı. Ayrıca sadece bio ürün kategorisine verilen EUCEB belgesi de ambalajlarda ön plana çıkıyor. EUCEB belgesi ile kanıtlanan bio-çözünürlük özelliği sayesinde, deri ve solunum yoluyla vücuda nüfuz eden elyafların, vücuttan çözünerek atıldığı ispatlanmış oluyor.

Marka görünürlüğünü de yeni ambalaj tasarımında daha fazla öne çıkaran İzocam Camyünü’nün yeni ambalajı oldukça sade ve kolay okunabiliyor. Bu sayede depolamada operasyonel verimliliği de artıran çevre dostu bir ambalaj olarak karşımıza çıkıyor. Bu sene de İzocam Taşyünü’nün ambalajlarını, insan sağlığını ve çevreye duyarlılığı ifade edecek şekilde yeniden tasarladık. Yeni taşyünü ambalajımızda da EUCEB belgesine ve bu ürünün sürdürülebilir kalkınma hedeflerine yaptığı katkıya yer verdik. Özellikle mineral yün ürünlerimizin insan sağlığına zarar vermemesi, enerji tasarrufu sağlaması, sürdürülebilirliğe olan katkısı nedeniyle, yeni İzocam Taşyünü ve İzocam Camyünü ambalajlarımızda BM’in 17 sürdürülebilir kalkınma hedefi arasında yer alan ‘Sağlıklı Bireyler’, ‘Erişebilir ve Temiz Enerji’, ‘İnsana Yakışır İş ve Büyüme’, ‘Sanayi, Yenilikçilik ve Altyapı’, ‘Sürdürülebilir Şehir ve Yaşam Alanları’, ‘Sorumlu Tüketim ve Üretim’, ‘İklim Eylemi’ ve ‘Hedefler için Ortaklıklar’ gibi 8 önemli hedefe ulaşılmasında üzerimize düşeni yaptığımızı ifade eden görsel ve ikonlara yer veriyoruz. Bu sayede tüketicilerin, insan sağlına zarar vermeyecek nitelikte, karbon salımının azaltımına katkı sağlayan doğa dostu ürün seçimi konusunda farkındalıklarını artırmayı hedefliyoruz.

PaylaşTweetPaylaşGönder

İlgili İçerikler

Warmhaus bayilerini “Fark Yaratan Gezi” ile ödüllendirdi
Marka

Warmhaus bayilerini “Fark Yaratan Gezi” ile ödüllendirdi

Mitsubishi Heavy’e EcoVadis’ten üçüncü kez gümüş not
Marka

Mitsubishi Heavy’e EcoVadis’ten üçüncü kez gümüş not

Fikret Gençgel: Ürünlerimizi daha detaylı tanıtabilmek için showroom konseptimizi genişletiyoruz
Marka

Fikret Gençgel: Ürünlerimizi daha detaylı tanıtabilmek için showroom konseptimizi genişletiyoruz

Takip

Dijital Dergi

Dijital Dergi Dijital Dergi Dijital Dergi

Göz At

Form Şirketler Grubu iklimlendirme sektörüne 57 yıldır öncülük ediyor
Özel Dosyalar

Form Şirketler Grubu iklimlendirme sektörüne 57 yıldır öncülük ediyor

İzocam Türkiye’de 57 yıl önce yalıtım sektörünün kurucusu oldu
Özel Dosyalar

İzocam Türkiye’de 57 yıl önce yalıtım sektörünün kurucusu oldu

THBB: 2022 ilk çeyreği inşaatta durgun geçti
Gündem

THBB: Riskli yapıların acilen dönüştürülmesi gerekiyor

  • Dijital Arşiv
  • Hakkımızda
  • Künye
  • İletişim
Ezgi Yayıncılık
Tel: +90(212) 218-18-22

İnşaat Dünyası Dergisi

Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

© 2021 İnşaat Dünyası Dergisi

Sonuç Yok
Tüm Sonuçları Görüntüle
  • Gündem
  • Ayın Konuğu
  • Özel Dosya
  • Marka
  • Çözüm Ortağı
  • Mimari Tasarım Sanat
    • Mimari Tasarım
    • Mimari Sanat
  • Makale
  • Malzeme
  • Dijital Arşiv

İnşaat Dünyası Dergisi

Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

© 2021 İnşaat Dünyası Dergisi

error: