Seramiksan: Teknoloji ve tasarım alanında Türkiye standartlarının çok üstündeyiz

“Günümüzün mimari yaklaşımlarını ve yükselen trendlerini yakından takip ediyor, hem üretimde hem de satış ve pazarlama alanında fark yaratmaya çalışıyoruz. Zor zamanlardan geçiyor olsak da 2021 yılı için de çift haneli bir büyüme hedefliyoruz.”
Covid-19 salgınıyla mücadelimiz devam ediyor. Yaşanan gelişmeler faaliyet alanınıza nasıl yansıyor? 2021’nin ilk çeyreği Seramiksan açısından nasıl tamamlandı?
2020 yılından itibaren, dünya maalesef bugüne kadar çok fazla tanık olmadığı global bir pandemi kriziyle karşı karşıya kaldı. Bu durum başta hizmet sektörü olmak üzere, faaliyette olduğumuz inşaat sektörünü de son derece olumsuz etkiledi. 2021’de de her ne kadar, artan faiz oranlarının konut kredilerine yansıması, yeni konut satışlarına olan talebi bir miktar azaltsa da başlayan yeni projelerin hızla ilerlemesi, devam eden konut projelerinin tamamlanmasıyla, tadilat ve dekorasyon işlerinin de aynı tempoda devam edeceği kanısındayız. Yaklaşık üç yıldır biriken konut stoku geçtiğimiz yıl hızla eridi. Ayrıca özellikle sokağa çıkma yasaklarının etkisiyle, evlerde geçirilen uzun dönemler insanların tekrar banyolarını ve mutfaklarını yenilemek, evlerini ve yaşam alanlarının konforunu arttırmak ve güzelleştirmek için fırsat doğurdu. Tüm bunların yanı sıra yarım kalan inşaatların da hızla tamamlanması özellikle seramik, vitrifiye ve banyo mobilyalarına olan talebi beklenenin ötesinde arttırdı. Diğer yandan kurlardaki hızlı yükseliş, zaten dünya piyasalarının altında seyreden Türk seramik ve vitrifiye ürünlerinin fiyatlarını yurtdışı piyasalar için çok daha cazip hale getirdi. Bu durum, geniş ürün portföyümüz, güçlü iş ortaklarımız, ihracat kapasitemiz ve doğru satış stratejimiz ile bizi minimum seviyede etkiledi. Sürecin en başından beri konuyla ilgili hem yurtiçinde hem de yurtdışında çok hızlı aksiyon alarak, gerekli yol haritamızı çıkarıp devreye aldık. Üretimimize hiç ara vermedik ve bu sayede kötü bir senaryo ile karşılaşmadık. Ürettiğimiz yer, duvar ve porselen karoların yanı sıra vitrifiye ürün grubumuzun yanına, bu yıl banyo mobilyalarını da ekledik. Önümüzdeki aylardan itibaren, Seramiksan Consept mağazalarına gelen müşterilerimiz, mutfak ve banyolarda aramış oldukları birçok ürün grubunu Seramiksan kalitesiyle rahatlıkla bulabilecekler.

Geçtiğimiz yıl ürün portföyünüze eklenen yeni takımlar olmuştu. Tüketicinin yeni ürünlere ilgisi nasıl?
Günümüzün mimari yaklaşımlarını ve yükselen trendlerini yakından takip ediyoruz. Hem seramik hem de vitrifiye koleksiyonlarımızın çıkış noktası olarak, hızla değişen ve gelişen müşteri ihtiyaçları ve beklentileriyle son dönemin popüler dekorasyon trendlerinden ilham alıyoruz. Geçtiğimiz yıl, vitrifiye alanında ürün portföyümüze altı yeni seri ekledik. Bunun yanı sıra, tüm vitrifiye ürünlerimiz için yeni geliştirdiğimiz hijyen yüzey teknolojisini geliştirdik. Seramiksan HYGIENE teknolojisinin kullanıldığı tüm ürünler, minimum su ve deterjan miktarı ile maksimum hijyen sağlayarak doğayı koruyor. Tüm dünya ülkeleri olarak olağanüstü bir yılı geride bıraktık. Sağlık temelli bu süreç ekonomileri etkilediği gibi sosyal hayatımızda da belli değişiklikler oluşturdu. Artan hijyen hassasiyeti, her yerde olduğu gibi banyolarda da kullanıcılar açısından bir değişim meydana getirdi. Bu bilinçle tamamen kanalsız olarak tasarladığımız, hijyen yüzeyli rimout klozetlerimiz bakterilerin birikebileceği, temizlik esnasında ulaşılması zor olan kanalının olmaması sebebiyle, daha az su ve kimyasal kullanarak su tasarrufu sağlamasıyla müşterilerimiz tarafından çok beğenildi ve tercih edildi.
Seramiksan, kullanılan üretim teknikleri açısından da sektöründe fark yaratıyor. Bu başarının temelinde neler var?
Seramiksan kurulduğu günden bu yana hem üretimde hem de satış ve pazarlama alanında hep bir fark yaratma çabası içerisinde oldu. Özellikle son 10 yılda yeniliklerin öncüsü olma mottosuyla ilerlemiş ve bunu ürünlerinin birçoğu üzerinde uygulayarak seramik ve vitirifiye pazarının en çok dikkat çeken markalarından biri olmuştur. Bu farkı yaratmak adına Seramiksan, seramik ve virtifiye sektöründe dünyadaki gelişmeleri en yakından takip eden markalardan bir tanesidir. Bu amaçla özellikle İtalya, İspanya ve Çin gibi sektörümüzün dünyadaki lider ülkelerini çok yakından takip ederken, zaman zaman bu ülkelerdeki şirketlerle ortak projeler de gerçekleştirmektedir. Yeniliklere açık olmak, öncelikle araştırmacılık ve takip gerektirmektedir. Yanı sıra teknolojiye ve insan kaynağına yatırım yapmak Seramiksan’ın başarısının en önemli sırlarından birisidir.

Ar-Ge alanında nasıl bir yoğunluk içerisindesiniz?
Sektörün öncü şirketlerinden birisi olarak, inovasyona çok önem veriyoruz. Her yıl yeni ürünler geliştirerek, inovatif ürünlerimizi pazara sunuyoruz. Gelişen teknolojiyle birlikte Seramiksan olarak, kaplama sektöründe dijital baskı ve şekillendirme teknolojilerinin gelişmesi sonucu muadil kaplama malzemelerine, estetik üstünlük sağlayacak ürünler üretiyoruz. Seramiksan, teknoloji ve tasarım anlamında sektörde Türkiye standartlarının çok üstünde bir firma. Yeni ürünler ve yeni ürün türleri üzerinde Ar-Ge faaliyetleri yürütüyor, ciromuzun belli bir kısmını Ar-Ge çalışmalarına aktarıyoruz. Özellikle seramik sağlık gereci ürünlerimizde ürün fonksiyonlarının geliştirilmesi ve ürünlere yeni fonksiyonlar sağlanmasıyla ilgili önemli çalışmalarımız devam ediyor. Yanı sıra Dekosan adı altındaki ayrı bir şirket de Seramiksan adına Ar-Ge ve tasarım faaliyetlerini yürütüyor. Yüksek verimlilik sunan, çevreye duyarlı, su tasarruflu ve montaj kolaylığı sağlayan akıllı klozetler ve %99.9 oranında mikrobu barındırmayan hijyen vitrifiye ürünleri Seramiksan’ın son dönemde ortaya çıkan inovatif ürünleri arasındadır. Özellikle pandemi sürecini yaşadığımız bugünlerde lavabo ve klozetlerin kullanıldığı hemen her alanda yurtiçi ve yurtdışı birçok kuruluş tarafından HİJYEN sertifikası verilmiş bu ürünler, Seramiksan markalı ürünleri kullananlar adına ekstra steril bir alan yaratmıştır.

Güçlü ve aktif bir bayi ağına sahipsiniz. Bu yapılanma özellikle pandemi sürecinde ne tür avantajlar sağladı?
Türkiye’nin hemen her yerine yayılmış yaklaşık 250 aktif bayimiz bulunuyor. Bu bayilerimizin de hizmet verdiği 1.000’in üzerinde tali bayi ağı mevcut. Bu sayede ülkemizin hemen her iline ulaşabiliyoruz. Her geçen gün rakiplerine göre daha hızlı gelişen ürün portföyümüzü sunacak satış noktaları tesis etmeye devam ediyoruz. Hakkâri’den Edirne’ye Hopa’dan Datça’ya kadar Türkiye’nin hemen her yerinde bulunan Seramiksan satış noktalarımız; aynı kalite, aynı standart ve rekabetçi fiyat politikası ile ürünlerimizi sunmak için hazır beklemektedirler. Ayrıca İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Adana gibi metropollerde de bayi sayılarımızı artırmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Geniş ürün portföyümüz, yaygın bayi ağımız ve yüksek üretim kapasitemizle hazırlıklı olarak girdiğimiz bu dönemi son derece verimli geçirdik. Seramiksan ile iş yapan başta yetkili satıcılarımız olmak üzere tali bayilerimiz, mimarlarımız, müteahhitlerimiz ve dekorasyon firmalarımız ürün tedarikiyle ilgili herhangi bir problem yaşamadılar. Bu amaçla şirketimiz, geniş kapasitesi ve güçlü stok yapısıyla ülke genelindeki Seramiksan Consept mağazalarında hizmet vermeye devam etmektedir.
Firmaların dijital dönüşüm süreçleri pandemiyle hız kazandı. Bu alanda ne tür hamleler yaptınız?
2020 yılında B2B Dijital Bayi Portalımızı devreye aldık. Sipariş alımından stok kontrolüne, ürün bilgileri ve fiyatlarından cari hesaplara kadar tüm temel bileşenleri tek bir sistemde topladık. Bu sistemi 2021 yılında daha da verimli bir şekilde kullanmak ve kullandırmak adına hem Seramiksan personeline hem de bayi ve tali bayilerimize başta eğitim olmak üzere teknolojik anlamda yatırım yapmaya devam edeceğiz. Bunun yanı sıra üretimde kullandığımız dijital baskı teknolojileri, optik okuyucular, robot sistemlerine olan yatırımlarımız ve yenileme çalışmalarımız hızla devam edecek.
Doğal ürünlere ilginin hızla arttığı günümüzde, kullanılan teknolojiler ne tür kazanımları beraberinde getiriyor?
Tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de artık nüfusun neredeyse %80’i şehirlerde yaşıyor. Şehir hayatının yüksek temposu, farkında olmadan hepimizin üzerinde ciddi bir stres yükü oluşturuyor. Bireylerin kendilerini özel hissettikleri ve özel bir alan olan banyolar artık bu anlamda kişilerin, kendilerini izole ettikleri bağımsız bir bölge olarak karşımıza çıkıyor. Biz üreticiler de bu alanlar için, kişilerin doğayla baş başa kalacakları ortamlara uygun ürünler üretmeye çalışıyoruz. Bunu yaparken de sahip olduğumuz teknolojik imkânlarla ürünleri, doğal görünümlü olarak gerçeğinden ayırt edilemeyecek şekilde üretmeye çalışıyoruz. Bu anlamda trendler her geçen gün, doğada gördüğümüz doğal taş, mermer, ahşap gibi ürünlerin öne çıktığı malzemelere doğru gidiyor. Vitrifiye grubunda ise, renkli ve mat ürünler yavaş yavaş hayatımıza girmeye başlarken flat lavabolar ve banyo dolapları son yıllarda çok daha fazla hayatımızda yer alıyor.

2021 yılında hayata geçireceğiniz yatırımlar olacak mı? Ayrıca bu yıl için öncelikli hedeflerinizi de paylaşır mısınız?
Pandeminin etkilerinin önümüzdeki bir iki yıl daha devam edeceğini ve bu süre içerisinde toparlanacağımızı düşünüyorum. Sürecin olabildiğince iyi sonuçlanabilmesi tüm sektörlerde olduğu gibi içinde bulunduğumuz sektör için de oldukça kritik. Seramiksan olarak tüm senaryolara hazırlıklıyız. Yıl sonu hedef rakamlarımıza ulaşmak için var gücümüzle çalışıyoruz. Her yıl olduğu gibi bu yıl da kendimize bir büyüme hedefi belirledik. Her ne kadar zor zamanlardan geçiyor olsak da son yıllarda olduğu gibi 2021 yılı için de çift haneli bir büyüme hedefliyoruz. 2021’de başta İstanbul, Ankara, Antalya, Bursa ve Adana olmak üzere Türkiye’nin en önemli merkezlerinde mevcut showroomlarımızı yenilemeye ve yeni showroomlar açmaya devam etmeyi planlıyoruz. Pandemi sürecinin izlerinin silinmesinin oldukça uzun bir süreç alacağını düşünüyoruz. Bundan sonrası için tüm alanlarda olduğu gibi inşaat sektöründe de hijyenin artık bir standart haline geleceği ve bu standardı sağlamayan ürünlerin devre dışı kalacağı bir döneme girileceği görülüyor. İnşaat sektöründe üretim yapan şirketlerin, bu tarz ürünleri üretebilecek teknolojiye ve altyapıya sahip olmalarının kaçınılmaz olduğu bir döneme girdiklerinin farkında olmaları gerekiyor. Yanı sıra su tasarruflu ürünlerin kullanımının da bir zorunluluk olacağı ve üreticilerin kendilerini buna göre ayarlamaları gerektiği gerçeği, bugünden çok net olarak görülmektedir.