Marka

Ufuk Algıer: Fonksiyonel tasarımın ve ileri mühendisliğin en iyi örneklerini sunuyoruz

“Global vizyonumuzla yerel dinamikleri çok iyi analiz ediyor, tüm ekonomik şartlara uygun ürünlerimizle var olduğumuz bölgedeki yerimizi güçlendirmek ve derinleşmek için çalışıyoruz. 2021’de de mevcut ürünlerimizin yanında, vitrifiye ürünleri ve banyo mobilyaları ile yılsonu hedeflerimize ulaşmak için sürdürülebilir şekilde çalışacağız.”

Geberit Türkiye açısından Covid-19’un damga vurduğu 2020 yılı nasıl tamamlandı? Bağlantılı olarak sormak isterim; 2021 planlarınız doğrultusunda ilerliyor mu?

Geberit olarak global vizyonumuzla yerel dinamikleri çok iyi analiz ettiğimizi düşünüyoruz. Tüm ekonomik şartlara uygun ürünlerimizle var olduğumuz bölgedeki yerimizi güçlendirmek ve derinleşmek için çalışıyoruz. Bu vizyonla ve içinde bulunduğumuz gündeme rağmen 2020 yılını hedeflerimizde kapattık. Geberit Türkiye olarak 2021 yılı içinde de mevcut ürünlerimizin yanında, vitrifiye ürünleri ve banyo mobilyaları ile yılsonu hedeflerimize ulaşmak için sürdürülebilir bir şekilde çalışacağız. Bu vizyonla ürünlerimizi ortalama 25 yıl yedek parça garantisiyle müşterilerimize ulaştırıyoruz. Aslında bu süreler tüketicimize verdiğimiz değerin göstergesi olmanın yanı sıra bize marka sadakati olarak geri dönüyor. Öte yandan fonksiyonel tasarımı ve ileri mühendisliği odak noktamıza alarak ürün gamımızı her yıl genişletiyor, gelişiyor ve markamızın gücünü ortaya koyuyoruz. Pazarın boşluklarını ve tüketicilerimizin beklentilerini son derece iyi analiz ediyoruz.

Geberit Sigma10 1

Ar-Ge süreçlerimizi global trendlerin takibiyle şekillendiriyor ve bu alana her büyük kuruluşun yapması gerektiği gibi ciddi oranlarda yatırım yapıyoruz. Geberit olarak Ar-Ge destekli inovasyonun, sürdürülebilir büyümenin itici gücü olduğuna inanıyor ve her yıl net satışlarımızın yaklaşık yüzde 3’ünü Ar-Ge’ye ayırıyoruz. Rekabette ön plana çıkmanın temel koşulunun, teknolojinin etkin bir biçimde kullanımı olduğunun farkındayız. Bu noktada boru ve gömme rezervuarlara ek olarak bu yılın başından itibaren banyo grubuna yönelik vitrifiye ürünlerimizle uzmanlığımızı duvarın önüne taşıdık. 2019 sonunda Türkiye’de satışına başladığımız, portföyümüze yeni eklenen ürünlerimizle birlikte ürün portföyümüzü genişleterek yeni bir alanda uzmanlığımızı ortaya koyma fırsatı yakaladık. Duvar arkası çözümlerde Geberit imzasının güvenirliliğini ve kalitesini bilen kullanıcımız, yeni ürün gruplarımız olan banyo koleksiyonumuza da güvenerek bizimle olmayı sürdürdü. Ürün gamımızda yaşanan artışla birlikte müşteri portföyü ve kapsamında da giderek olumlu yönde bir artış kaydediyoruz. Tüketicilerimize kaliteli, uzun soluklu garanti ile arkasında durduğumuz ürünler sunduğumuz için müşteri kaybından ziyade kemikleşmiş, sadık bir kitleye sahip oluyoruz.

Geberit Turkiye Genel Muduru Ufuk Algier 1
Geberit Türkiye Genel Müdürü Ufuk Algıer

Pandeminin başından bugüne en yoğun hangi ürün veya ürün gruplarınızda satış gerçekleştirdiniz? Bu dönemde tüketici tercihlerinde nasıl bir değişim söz konusu?

İçinde bulunduğumuz sağlık temelli bu süreç, ekonomileri etkilediği gibi sosyal hayatımızda da belli değişiklikler doğurdu. Artan hijyen hassasiyeti her yerde olduğu gibi su ile en çok temas edilen banyolarda da kullanıcılar açısından bir değişim arayışını beraberinde getirdi ve sonucunda fotoselli teknolojiler büyük ilgi gördü. Tabii alışveriş merkezleri, havalimanları, okullar ve restoranlar gibi genel ve ticari alanlarda bulunan tuvaletlerde hijyenin sağlanabilmesi için yüzeylere olan temasın azaltılması gerekti. Burada da Geberit fotoselli lavabo bataryaları Piave ve Brenta öne plana çıktı. Günümüzde hijyen hassasiyeti kırmızı kodla yönetiliyor. Bu farkındalıkla tamamen kanalsız olarak tasarlanan Geberit Rimfree® klozetler, bakterilerin birikebileceği, kokuların gelişebileceği, temizlik esnasında ulaşılması zor olan kanalları barındırmayan teknolojisiyle banyolar için en hijyenik çözümü sunuyor. Geberit Rimfree klozetleri, yıkama kanalının olmaması sebebiyle daha az kimyasal ve su kullanımı sağlıyor, hem ekolojik hem de temizliği kolay olduğu için su tasarrufu özelliğiyle de tercih ediliyor.

Geberit Rimfire 1

Bu süreçte özellikle, AVM, hastane, otel, otel, iş merkezi, havaalanı vb. gibi büyük ölçekli yapılarda en çok tercih edilen ürünleriniz hangileri?

Yapılan araştırmalara göre her gün binlerce insanı ağırlayan genel mekânların yaklaşık her 6,5 santimetrelik alanında her saat 500 bin bakteri ürüyor. İçinde bulunduğumuz gündem nedeniyle mekânların temizliği oldukça önemli. Bu farkındalıkla fotoselli ürün teknolojilerimizle okullar, hastaneler, havalimanları ve AVM’ler gibi genel ve ticari alanları hijyenik hale getiriyoruz. Londra merkezli Behling tasarım stüdyosu tarafından tasarlanan Piave ve Brenta, açma ve kapamada bataryanın herhangi bir yerine dokunma gerektirmediği için el yıkamayı hijyenik hale getiriyor. Özellikle genel mekânlar için uygunluğuyla öne çıkan bataryalar, AVM’ler, okullar ve restoranlar gibi genel ve ticari alanlarda da rahatlıkla kullanılabiliyor. Her tür lavabo tasarımıyla da rahatlıkla uyum sağlayabilen bataryalar ankastre kullanımı için 170 ve 220 mm’lik ölçüleriyle kullanıcısının beğenisini kazanıyor. Su tasarruflu çift kademeli deşarj sistemine sahip fotoselli bir kumanda kapağı olan Geberit Sigma10 ise temizliği kolay, paslanmaz çelik ve plastik malzemelerden üretiliyor. Yuvarlak biçimdeki kumanda butonu minimalist tarzda, altın rengi kaplama, krom ve çeliğin mat/parlak kombinasyonundan oluşan 7 farklı renk seçeneği sunuyor. Sigma10 kumanda kapakları; start-stop olanağı, elektrikle veya 1.5 V’luk 2 adet pille çalışma gibi farklı alternatiflerle de sunulurken her mekâna uyarlanabiliyor. Kolay temizlenebilir, temas gerektirmeyen, aynı zamanda görsel zenginlik taşımasının yanı sıra IF Design, Plus X Design, Red Dot Design ve Interior Innovation ödüllerinin sahibi Sigma80 ise, siyah ve aynalı cam olarak iki renk alternatifiyle sunuluyor. Sigma80 kumanda kapağı, LED ışıkların önüne yaklaştırılan eli algılamasıyla klozeti yıkama sürecini başlatıyor. Bununla birlikte, fotoselli, entegre deşarj kontrollü ve susuz çalışma özellikleriyle genel mekânlar için uyumluluğuyla öne çıkan Geberit Preda Pisuvar Sistemi de yalnızca 0,5 litre su tüketimiyle kullanıcısına optimum deşarj imkânı sunuyor. Son kullanıcıya, ihtiyaçlara veya yapısal koşullara bağlı olarak, kontrol ünitesi elektrikle veya pille çalışabilen sistem, entegre jeneratör bağlantısıyla kendi enerjisini de üretebiliyor.

Duvar arkasındaki uzmanlığını yeni banyo serisiyle duvar önüne taşıyan Geberit’in bu alandaki iddiasını ve sunduğu yenilikleri sizden dinleyebilir miyiz?

Geberit olarak hem duvar önüne hem de duvar arkasına hizmet verebilen tek marka olarak 2020 yılı başında tüketicilerimizi 3 farklı banyo serisi Citterio, iCon ve Smyle ile buluşturduk. Ürünlerimiz, fonksiyonel tasarımın ve ileri mühendisliğin en iyi örnekleri olarak banyolardaki yerini almaya devam ediyor. Organik forma sahip lavaboları, neme dayanıklı ahşap mobilyaları ve camın heyecan verici görünümü ile ön plana çıkan Geberit Citterio, banyolarda minimal ve cesur bir dekorasyona imza atıyor.  Geberit Citterio serisinde yer alan KeraTect özel sırlama teknolojisiyle pürüzsüz bir görünüme ve hijyenik bir yapıya sahip olan lavabolar, Rimfree®️ özelliğiyle kir birikmesinin önüne geçen akıllı klozetler Geberit AquaClean ile de mükemmel uyum sağlıyor. Geberit iCon banyo serisi;  açık ve modern tasarımlı geniş bir vitrifiye ve banyo mobilyası yelpazesi sunarken küçük banyolara mükemmel şekilde uyarlanabilen küçük lavabolar, köşe çözümleri, banyo mobilyaları, aynalar içeriyor. Geberit Smyle banyo serisi ise, büyük ve küçük banyoların istenilen ölçüde kombinlenebilmesine olanak tanıyor. Seride bulunan lavabolar, şık çizgileri, ince hatları, dar kenar detayları ve cömert raf düzeniyle öne çıkıyor. Oval ve kare tasarımlı lavabolarıyla kullanıcıya farklı seçenekler sunan Geberit Smyle serisindeki banyo mobilyaları ise modüler yapısıyla pek çok farklı şekilde dizayn edilebiliyor.

Geberit Preda 3

Geberit Türkiye’nin ihracat yaptığı ülkeleri öğrenebilir miyiz? Ayrıca bayi yapılanmanızın detaylarını da dinlemek isteriz…

Global vizyonumuzla yerel dinamikleri çok iyi analiz ettiğimizi düşünüyoruz. Tüm ekonomik şartlara uygun ürünlerimizle var olduğumuz bölgedeki yerimizi güçlendirmek ve derinleşmek için çalışıyoruz. İhracat kanatlı büyüme stratejimizle 2021 için en önemli planlarımızdan birinin de genişleyen ihracat satış ekibimiz sayesinde bize bağlı olan ihracat ülkelerindeki (Gürcistan, Irak, Azerbaycan, Özbekistan, Türkmenistan, Tacikistan, Pakistan, KKTC) aktif müşteri sayımızı artırmak olduğunu söyleyebiliriz. Aynı zamanda Türkiye’de, İstanbul, Ankara, İzmir, Muğla/Bodrum, Antalya, Samsun, Ordu, Konya gibi illerde yeni showroom konseptleri yarattık, bu showroomlarımızda banyo mobilyaları dâhil ürünlerimizi sergiliyoruz. İlerleyen yıllarda daha çok sayıya ulaşarak showroom konseptini yaygınlaştırma hedefindeyiz. Vitrifiye gibi rekabetin yoğun olduğu bir pazarda ürünlerimizle Türkiye pazarında yer almamız da aslına bakarsanız Geberit’in kendine güveninin tam olduğunu ortaya koyuyor.

İş dünyasının odaklandığı konuların başında gelen dijitalleşme süreçleri, pandemiyle birlikte daha da hız kazandı. Geberit için dijitalleşme neyi ifade ediyor?

Her şeyden önce müşterilerimizin taleplerine cevap verme, her koşulda onların yanında olma prensibiyle, yüzde 100 müşteri memnuniyeti sağlamak için çalışıyoruz.  Bunu yapmak için de her geçen gün teknolojimizi yeniliyoruz. Bildiğiniz üzere dijitalleşme inşaat sektöründe de yerini aldı ve tabii ki Geberit olarak biz de yıllardır dijital uygulamalarla iç içe çalışıyoruz. Bu çalışmalarla amacımız; müşterilerimizi günlük işlerinde desteklemek. Bunun sadece iyi ürünlerle olmayacağını biliyor; aynı zamanda akıllı dijital araçlar ile müşterilerimizin yanında yer alıyoruz. Son 3 yıl içinde, tesisatçılar, planlamacılar, bayiler ve son kullanıcılar için 30’dan fazla dijital araç geliştirdik. Türkçe olarak kullanılabilir olan online kataloğumuz, Geberit Pro uygulaması ve dijital kumanda kapağı showrooomumuz bunlardan sadece birkaçı. Bu dijital asistanları geliştirmek için müşteri kitlemizle yakın bir şekilde çalışıyoruz. Böylelikle araçlarımızın müşteri ihtiyaçlarına hizmet ettiğinden emin olmak ve müşterilerimize gerçekten değer verdiğimizi göstermek istiyoruz.

980x90px isdunyasi banner 4element scaled
Geberit Citterio

2021 yılı büyüme beklentinizi ve Geberit Türkiye’nin yakın, orta ve uzun dönem hedeflerini paylaşır mısınız?

2021 yılı içinde de mevcut ürünlerimizin yanında, vitrifiye ürünleri ve banyo mobilyaları ile yılsonu hedeflerimize ulaşmak için sürdürülebilir bir şekilde çalışacağız. Var olduğumuz ve hedef ihracat bölgelerimizde derinleşmek ve tüm ürün gruplarımızla ihracat kanallarımızı domine etmek için stratejiler belirliyoruz. Bu çalışmalarımızın yanı sıra ihracat bölgemizin bir tanesinde satış temsilcisi istihdam planlamamız da bulunuyor.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu