“Salgın döneminde yatırım planlarımızı durdurmanın aksine hızlandırdık. 2021 yılında toplam 53 milyon dolarlık beş yatırım ile faaliyetlerimizi hızlandıracağız. Bizim gibi kaliteli, sağlığa etkisi olan özellikleri vurgulayan, çevre hassasiyeti ve enerji verimliliği yüksek ürünlere odaklanan markalar bu süreçte ön planda olacak.”
2020 yılına koronavirüs salgını damgasını vurdu, ancak salgın sürecinde biz her zamanki gibi çalışmaya ve üretmeye devam ettik. Daikin hedef ve stratejilerinde kolay kolay değişiklik yapmaz, çünkü 10 yıllık, 5 yıllık planlarla çalışıyor. Biz de yatırım hedeflerimizi hiç değiştirmeden devam ediyoruz.
Özellikle Türki Cumhuriyetler’deki faaliyetlerimizi de arttırmayı hedefliyoruz. 2020 yılını yüzde 30 büyümeyle kapatmayı öngörüyoruz. İhracatımızın ciro içindeki payını yüzde 55’lere getireceğiz. Bu dönemde yatırım planlarımızı durdurmanın aksine hızlandırdık. Sektörde yüzde 60 daralma olmasını bekliyoruz, ama bu durumun yakın zamanda normalize olacağını, yani öyle dehşet senaryolarına gerek olmadığını düşünüyorum.
Yüksek kapasiteli VRV sistemlerinin üretimine başlayacağız
2021 yılında 3 milyar 100 milyon TL ciro hedefimiz var. Yapacağımız yatırımlar sayesinde yüksek ihracat getirisi bekliyoruz. Daikin, doğrudan yatırımcı olarak Türkiye’de faaliyetlerine başladığı 2011’den bu yana sürekli büyüme gösterdi. Grup içinde kazandığımız güvenin bir sonucu olarak 2021’de toplam 53 milyon dolarlık beş yatırım ile faaliyetlerimizi hızlandıracağız. Bu, Daikin’in Türkiye’ye girişinden beri yaptığı en büyük yatırım oldu.
Pandemi sürecinde ve ekonominin negatif sinyaller verdiği bir ortamda yatırımlarına hız vermesi Japonya’nın Türkiye’ye olan güvenini gösteriyor. Beş yatırımdan ilki güneş enerjisi projemiz oldu. Fabrikamızın elektrik ihtiyacını güneşten karşılıyoruz. Ayrıca split klima üretim kapasitemizi artırıyoruz. Bununla beraber fabrikamızı büyütecek çalışmalara başladık. Ar-Ge laboratuvarlarımızı da artıracağız. Son olarak da Türkiye’de bir ilke imza atarak, yüksek kapasiteli VRV sistemlerinin üretimine başlayacağız. 1.400 kişilik bir ekibimiz var. İki yıl içerisinde bu sayıyı 2 bin kişiye taşımayı hedefliyoruz.
İnsanlar artık kullanacakları ürünlerin hem sağlığa hem de çevreye etkisine daha çok önem verecekler. Bizim gibi kaliteli, sağlığa etkisi olan özellikleri vurgulayan, çevre hassasiyeti ve enerji verimliliği yüksek ürünlere odaklanan markalar bu süreçte ön planda olacak. Online keşif ve satış konusunda sektörümüz şimdiden hızlandı. Ürünlerin uzaktan izlenmesini, kontrolünü ve tamirini sağlayabileceğimiz platformların da ilerleyeceğini düşünüyorum.
Online olarak tüketicinin her an yanında ve ulaşılabilir olmak çok önemli. Önceliğimiz bu sektörde de çözümlerimiz ve müşterilerimize önereceğimiz eşsiz yaklaşımlarla öncü olmak. Ama daha da önemlisi, AR-GE’de mevcut teknolojimizin daha geliştirilmesi ve filtre özelliklerimizin etkisini daha da arttırmaya odaklanmamızdır.
Bayi ağımızın ve satış sonrası hizmet kalitemizin de yeni normal beklentilerini daima karşılamasını sağlayacağız. Daikin, yüksek teknolojisi, bilgi kaynakları, güçlü küresel ağı, konusunda uzman çalışanları ve önemsediği toplumsal ilişkileri nedeniyle sahip olduğu bu büyük avantajı önümüzdeki yıllarda da en etkin biçimde kullanarak, ilerlemesini ve liderliğini sürdürmeyi planlıyor. ‘2050’ye İlk Adım’ ya da ‘Fusion 20 Temaları’ olarak da adlandırabilecek başlıklar belirleyen Daikin, dünyanın gelecekteki çevresel sorunlarına kendi alanında yanıt verecek.