İnşaat Dünyası Dergisi’nin geleneksel hale getirdiği “Sektör Analizi” dosyasına konuk olan Geberit Türkiye Genel Müdürü Ufuk Algıer, 2021 değerlendirmesi ve 2022 öngörüsünde bulundu. Ufuk Algıer, “Türkiye başta olmak üzere bize bağlı olan Azerbaycan, Gürcistan, KKTC, Irak, Pakistan, Türkmenistan, Tacikistan ve Özbekistan’da etkinliğimizi 2022 yılında arttırmaya devam edeceğiz” dedi.
Geçirdiğimiz bu zorlu süreç, tüm dünya açısından mevcut durumu irdelemek adına önemli bir süreç oldu. Hijyene verilen önemin artmasıyla tüketiciler de daha bilinçli tercihler yapmaya başladı. Bunun sonucunda su ile temasın en çok gerçekleştiği banyolarda kullanıcılar teknolojinin öne çıktığı ürünlere yöneldi.
HER SENE NET SATIŞLARIMIZIN YÜZDE ÜÇÜNÜ AR-GE’YE AYIRIYORUZ
Geberit özelinde ise 2021 senesi için diyebiliriz ki son kullanıcı tarafında her zaman talep edilen ürünlerimizin yanı sıra vitrifiye ürünleri ve banyo mobilyalarımız da büyük ilgi gördü. Bu yüksek talebin Geberit kalitesi ve güvencesinden kaynaklığını da es geçmemek gerek. Her zamanki gibi önemli yatırımlar yaptığımız AR-GE destekli inovatif çalışmalarımızı 2021 yılında aynı şekilde sürdürdük. AR-GE’ye yaptığımız yatırım bizler için çok kıymetli. Her sene net satışlarımızın yaklaşık yüzde 3’nü AR-GE çalışmalarına ayırıyoruz. Değişen dünyanın tüketici ihtiyaçlarına en doğru çözümü sunmak adına bu yatırımlarına verilen değeri her daim önemsiyoruz. Hijyenin en üst seviyede olduğu teması sıfırlayan yenilikçi ürünlerimiz ve banyo mobilyası serilerimiz bu yıl içinde ilgi görmeye devam etti. Biz de bu ilgiyi karşılıksız bırakmamak adına global gelişmelere ayak uyduran trendleri iş süreçlerimizle buluşturduk.
DUVAR ÖNÜNDEKİ UZMANLIĞIMIZI DA GÖSTEREN YENİ ÜRÜNLER SUNUYORUZ
Geberit olarak ürün geliştirme süreçlerine her zaman ciddi yatırımlar yapıyoruz. Bir ürünü pazara sunduktan sonra onunla entegre sistemler üreterek yaşam alanlarındaki deneyimi daha üst seviyelere çıkarmak adına son teknolojiyi kullanıyoruz. Hijyeni hayatımızdan asla çıkaramayacağımızı daha iyi anladığımız son birkaç yılın ardından önümüzdeki dönemde de fotoselli ürün pazarında karşımıza yeni renklere sahip ürünler çıkacak. Tüketicinin ihtiyaçlarını karşılamanın yanı sıra sürdürülebilirliğe de katkı sağlayacak bu ürünlerin pazardaki hakimiyeti giderek artacak. Aynı zamanda duvar önündeki uzmanlığımızı bir kez daha göstereceğimiz, tüketicinin seçimlerine şekil verecek yeni banyo serilerimizi pazara sunacağız. Türkiye’de pazarında bir ilk olan yatay çıkışlı lavabo ve Geberit’in ilk manuel bataryasının yer aldığı Geberit ONE banyo serimiz, banyonun tamamında daha fazla esneklik ve temizlik sağlayacak. Bunun yanı sıra yeni model Rimfree klozetler de kullanıcılarla buluşacak.

SHOWROOM KONSEPTİMİZİ GLOBAL PAZARLARDA DA UYGULUYORUZ
2022 yılında ihracatta bize bağlı olan ülkelerdeki bilinirliğimizi üst seviyelere çıkarmak ve nihai tüketicilerimizle daha da yakınlaşarak her yaştan kullanıcıya uygun özgün ürünlerimizi daha detaylı tanıtabilmek için showroom konseptimizi genişletmeyi hedefliyoruz.
Türkiye başta olmak üzere bize bağlı olan Azerbaycan, Gürcistan, KKTC, Irak, Pakistan, Türkmenistan, Tacikistan ve Özbekistan’da etkinliğimizi 2022 yılında arttırmaya devam edeceğiz. Geliştirdiğimiz perakende ürünlerimizi tüketicilerimizle buluşturduğumuz showroom konseptimizi bu ülkelerde de uygulamaya başladık.
Pazara sunacağımız teknoloji odaklı yeni ürünler var ve bunlar tüketicilerimizin ihtiyaçlarını da en uygun biçimde karşılayacak. Hem duvar önü hem duvar arkasında sunduğumuz inovatif çözümler ile büyüme hedefimize ulaşmak için yoğun bir şekilde çalışacağız. Bize güvenen sektör profesyonellerine ve tüketicilerimize kalite odaklı yaklaşımımızla tasarım ile fonksiyonelliği sunan fakat aynı zamanda uzun ömürlü ürünlerle buluşturmaya devam edeceğiz.