“Pandemi döneminde çalışanlarımızın ve paydaşlarımızın sağlığını ön planda tutmak ilk hedefimiz oldu. Bu süreçte her zamanki performansımıza sahip olamasak da online sistemlerin desteğiyle randımanlı bir çalışma sürdürdük. 2021 için belirlediğimiz hedeflerle yüzde 20’nin üzerinde büyüme bekliyoruz.”
2019, inşaat sektörüne yönelik risklerin dünya genelinde arttığı bir dönemdi ve zorlu bir yıl olmuştu. 2019’un sonlarında Covid-19 etkilerini hissettirmeye başlamıştı, ancak bu boyutlara ulaşacağı tahmin edilememişti. 2020 yılına girerken beklentimiz sektörde dengelerin biraz daha yerine oturacağı yönündeydi. Maalesef pandeminin olumsuz yansımaları yıl boyunca artarak devam etti.
İkinci çeyrekte görülen ilk dalga, yapı malzemeleri sektöründe de etkisini gösterdi. Özellikle üretim ve satış operasyonları üzerindeki etkisini fazlaca hissettik. Çalışanlarımızın ve paydaşlarımızın sağlığını ön planda tutmak ilk hedefimiz oldu. Bu süreçte her zamanki performansımıza sahip olamasak da online sistemlerin desteğiyle randımanlı bir çalışma sürdürdük. 3. çeyrekle birlikte salgının hafiflediği hissiyle sektörde bir rahatlama yaşandı, taleplerde artış gözlendi ve bu talepler karşılandı. 2020 yılını, 2019’a oranla cirosal anlamda daha yukarıda bir büyüme rakamıyla kapatacağımızı görmek bizim açımızdan sevindirici.
2021 için çok zorlayıcı hedefler koyduk
2021 için öncelikli hedefimiz, geçen yıl olduğu gibi çalışanlarımızın ve iş ortaklarımızın sağlığını birinci önem seviyesinde tutmak. Tabii eş zamanlı olarak talepleri karşılamak. Pandeminin ilk şoku ve ihracat pazarlarının kapanmasıyla oldukça zor bir dönemi geride bıraktık, 2021’de bu sorunlarla çok daha az karşılaşılmasını umuyoruz. Bu nedenle kendi gücümüze ve sektördeki yerimize de inanarak, 2021 için çok zorlayıcı hedefler koyduk. Bu hedeflerle yüzde 20’nin üzerinde büyüme bekliyoruz. Özellikle, dış pazarlarda büyümek ve açılmadığımız pazarlara giriş yapmak önemli hedeflerimiz arasında.
Ürün çeşitliliğimizi ve pazar hakimiyetimizi artırmak istiyoruz
Satış yaptığımız ülkelere değişik ürünler sunarak, ürün çeşitliliğimizi ve pazar hâkimiyetimizi artırmak da istiyoruz. İç pazarda ise, çok kuvvetli olduğumuz proje kanalında satışlarımızı artırmayı ve yeni ürünlerimizle de yer almayı planlıyoruz. 2020 içerisinde GF Silenta Extreme, GF Aquasystem PP-RCT, GF Aerator, GF Yerden Isıtma Sistemleri gibi yeni ürünlerimiz üzerine çalışmalar yaptık. Bu ürünlerimizle 2021 yılında daha çok projede yer almayı hedefliyoruz.
Sürdürülebilirlik, GF’in önem verdiği konuların başında geliyor. Wall Street Journal’ın gerçekleştirdiği araştırmada “Dünyanın En Sürdürülebilir Şirketleri” arasında ilk 10 içerisinde yer almak bir tesadüf değil. 1997’de başlatılan çalışmaların şu an faaliyet gösterilen 33 ülkede yaygınlaştırılması ve uygulanması destekleniyor.
Sürdürülebilirlik ve çevresel performans
Bağlı bulunduğumuz GF Piping Systems, BM Küresel İlkeler Sözleşmesi‘nin bir katılımcısı olarak 17 küresel amaçtan 6 tanesine yönelik çalışmalar sürdürüyor. Bugün ve gelecekte kullanılan malzemelerin yalnızca üretilmesinin değil, geri dönüştürülmesinin de kolay olmasını sağlamaya çalışıyoruz. Binaların sürdürülebilirliği büyük oranda kullanılan malzemelerin çevresel performansına bağlı. Bu konuda sürdürdüğümüz çalışmalarımız var.
EPD-Çevresel Ürün Beyanı, binaların sürdürülebilirliğinin belgelenmesi ve yeşil-sürdürülebilir malzeme kullanımı bakımından her geçen gün daha fazla önem arz ediyor. Gerek ihracat pazarında gerekse iç pazarda kullanıcılarımıza bu beyanla, ürünlerimizin içeriği, verimliliği ve kalitesi üzerinde şeffaf veriler sunacağız.