İnşaat Dünyası Dergisi’nin geleneksel hale getirdiği “Sektör Analizi” dosyasına konuk olan Roca Türkiye Genel Müdürü Salvador Lopez Oliva 2021 değerlendirmesi ve 2022 öngörüsünde bulundu. Salvador Lopez Oliva, “2021 yılında bir önceki yıla göre yüzde 73 büyüme göstererek pazardaki yükselişimiz devam etti” dedi.
Roca Türkiye olarak, 2021’i pandemi sonrası normale dönüş için bir geçiş yılı olarak gördük. Üretim ve bayileşme çalışmalarımız devam etti. 2021 yılında bir önceki yıla göre yüzde 73 büyüme göstererek pazardaki yükselişimiz devam etti. Türkiye’nin en büyük üç armatür tesislerinden biri olan fabrikamızın üretim kapasitesi, 2021’de 1 milyon adede yaklaştı. Banyo ve mutfak alanları için tasarım ödüllü iki ürünü pazara sunmamız gündem başlıklarımız arasında yer aldı.
TÜRKİYE’DE ÜRETTİĞİMİZ ÜRÜNLERİN YÜZDE 70’İNİ 60 ÜLKEYE İHRAÇ EDİYORUZ
Roca Türkiye, global organizasyon içinde güçlü bir ihracat merkezi konumunda. Türkiye’de ürettiğimiz ürünlerin yüzde 70’ini İspanya, İsviçre, Bulgaristan, Portekiz ve Fransa başta olmak üzere 60 ülkeye ihraç ediyoruz. Üretimimizin yüzde 30’unu ise iç pazara veriyoruz. Geçtiğimiz yılın zorlu koşulları ve rekabet ortamına rağmen iç pazardaki bayi yapılandırmamıza devam ettik. 40’ı ana bayi olmak üzere toplam 100 noktada ürünlerimizin satışını gerçekleştiriyoruz.
DÖNEMİN SEKTÖRE EN BÜYÜK ETKİSİ ‘TEKNOLOJİNİN BANYOYA ENTEGRASYONU’ OLDU
Pandemi nedeniyle yaşanan tüm gelişmelere rağmen banyo ürünleri sektöründe dikkat çeken bir büyüme var. Bu dönemin sektöre en büyük etkisinin ise teknolojinin banyoya entegrasyon süreci olduğunu gözlemledik. 2022 yılında da bu sürecin devam edeceğini, özellikle tüm dünyanın gündeminde olan sürdürülebilirlik konusunun daha fazla öne çıkacağını öngörüyoruz. Türkiye pazarı ve globalde banyo ürünleri sektöründeki büyüme 2022 yılında ekonomideki gelişmeler, tüketicinin alım gücü, inşaat sektöründeki yaşanacak gelişmelere bağlı olarak değişkenlik gösterecektir.

HEDEFİMİZ İÇ PAZAR PAYINI YÜZDE 40’A ÇIKARMAK
Roca Türkiye olarak, 2022 yılında da aynı heyecanla yol alacağız. Hedefimiz toplam üretimin yüzde 30’una ulaşan iç pazar payını yüzde 40’a çıkarmak. Bu süreçte tasarım odaklı yeni ürün koleksiyonumuz Ona, Türkiye koleksiyonlarımıza dahil olacak. 2022 yılında öncelikli hedeflerimizden bir diğeri ise bayi sayımızı artırmak. Bayilerimiz ve bayi adaylarımızla bir araya geldiğimiz buluşmalarımız sürecek, Unicera Fuarı’na 2022 yılında da katılmayı planlıyoruz.
Sektör profesyonellerimiz ile iletişimde olmayı, pazarın dinamiklerini yakından takip etmeyi önemsiyoruz. Bu amaçla mimarlık ve tasarım kültürüne katkı sağlamaya devam edeceğiz.
“Roca ile Mimarlık Buluşmaları” programına ev sahipliği yapmayı sürdüreceğiz, fabrikamızda mimarları ağırlayacağız. İş ortaklarımız ve sektör paydaşları ile ilişkilerimizi daha da geliştirecek projeler yine gündemimizde olmaya devam edecek.